past oder present participle als Adjektiv, wann benutze ich was?

1 Antwort

Hallo,

nein, dazu gibt es keine Signalwörter oder bestimmte Verben.

present participle = active:

It’s best to let sleeping dogs lie. -----> (the dogs are sleeping = active) = schlafende Hunde

The girl fell from a moving train. -----> (the train was moving = active) = fahrender Zug

past participle = passive:

Mark has a pierced nose. -----> (the nose has been pierced = passive) = gepiercte Nase

I stepped on a broken bottle. -----> (the bottle had been broken = passive) = zerbrochene Flasche

(siehe: http://www.doktor-hesse.info/PDFs_Grammatik/participles_09_explanation.pdf)

;-) AstridDerPu