Hallo, denkt ihr dieser Text reicht für ein 5 Minuten Referat zum Thema ´´Me and my Family´´?

5 Antworten

Vom Fragesteller als hilfreich ausgezeichnet

Hello,

I would like to tell you something about me and my family (Auch im Englischen gilt, 'Der E_el nennt sich immer zuerst.'). First of all, my name is --- and I was born in --- on the 28th of February 2005 (= gesprochen; geschrieben: 28th February 2005 = BE; AE = geschrieben: February 28th 2005; gesprochen = February the 28th 2005), so I´m fourteen years old. I live with my Family (RS) in ---, which is a nice town in (Was soll hier stehen?) --- in the south of Germany. I currently visit (Im Englischen besucht man keine Klasse oder Schule. Stattdessen verwendet man go to oder attend.) the ninth class in (Präposition) (---) ---. I have a guineapig (RS) and a rabbit in my room, my guineapig (s.o.) is three and my rabbit is five years old. I also had fish, but unfortunately they died of water poisoning. We also have a dog named Chicco, who is twelve years old and a cat named Becki ,who is four years old.

My oldest brother is --- years old and his name is ---. He works at --- as a programmer, he is currently creating his own website. He also often works at home when, for example, he is not doing so well (Formulierung). His hobbies are meeting friends and creating games at home on the computer. He went (---) to high school, and successfully graduated with excellent grades. He also has a driver´s license (= AE; BE = driving licence) and his own car, which he rents (Er hat sein eigenes Auto, das er mietet?) to come to ---.

My second oldest brother is --- years old and his name is --- (Punkt) He is in the twelve grade at the high school in ---. His hobbies are table tennis and meeting with friends too. He often plays on the computer with his friends and goes to a club with them. His favorite (= AE, BE = favourite) game is ---. His favorite (s.o.) food (Grammatik) are pancakes with applesauce (RS). He also plans to get (Verb) the (besser: Possessivpronomen) driver´s license (s.o.) next year.

Lastly (Ich würde hier ein anderes Adverb bevorzugen.) (Komma) my sister, she is --- years old and his (Grammatik) name are (Grammatik) ---, she go (Grammatik) in (Präposition) the fifth grade on the (s.o.) ---. She also have (Grammatik) a guineapig (s.o.), and her hobbies are horse riding and cycle (Wort). Her favorite (s.o.) games are --- and ---.

My grandmas living (Grammatik) in Germany in --- and ---, They are both over eighty years old and (Hier fehlt ein Wort.) are still very fit. My grandmas also have a large garden and lots of space. We always visit you (Grammatik) on special occasions and celebrate together.

Last year (Komma) we were on vacation (= AE, BE = holiday) in ---. We went hiking almost every day and also went to restaurants. There was often bad weather. During this time (Komma) we were at home and playing (Grammatik) games. The vacation was (s.o., Grammatik) very nice and we saw great (= großartig, nicht hoch) mountains from our house. On the home trip (Wendung; besser: Possessivpronomen) (Komma) we saw the --- and the cable railway (Ich bevorzuge: cable car), this was (= das Sehen; --- and the cable car = these / they were) very nice.

This was my presentation about me and my family (s.o.)

Das Fettgedruckte muss korrigiert werden. Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

Für das Vokabular und die Rechtschreibung empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z.B. pons.com,

für die Grammatik ego4u.de und englisch-hilfen.de - und Finger weg vom Google Übelsetzer und seinen tr.tteligen Kollegen!

:-) AstridDerPu

Koratelns
Fragesteller

Vielen Dank für die ausführliche Hilfe, ich werde das dann gleich alles verbessern :)

Doch, passt schon.

Mit dem Teil über die Eltern füllst Du ja auch noch Zeit, da geht sich das gut aus.

Ein bisschen könntest Du noch über Deine eigenen Hobbies sagen, das hab ich etwas vermisst (da Du es bei den anderen ja nennst)

Viel Erfolg dann!

Koratelns
Fragesteller

Danke für den Tipp, werde ich dann noch verbessern :)

In dem Absatz, der mit " Lastly my sister" beginnt, sind mehrere Fehler:

"his" name "are"?

she "go"?

She also "have"?

Bedenke, dass man beim Verb in der 3. Person Einzahl ein s anhängt!

Koratelns
Fragesteller

Danke für die Verbesserung, werde ich gleich nochmal korrigieren und durchgehen :)

Das find ich gelungen!

Zwar sind da ein paar Fehlerchen drin, aber die stören (mich jedenfalls) kaum. Um die 5 Minuten zu füllen, könntest du z.B. noch etwas über deine Hobbys schreiben.

Viel Erfolg bei deiner Präsentation!

earnest

Koratelns
Fragesteller

Danke für deine Antwort :) Das mit den Hobbys werde ich auf jeden Fall noch ergänzen.

Sprich doch einfach mal den Text laut, so wie du ihn bei der Präsentation sagen würdest, und stoppe die Zeit. Dann weißt du, ob du damit 5 Minuten voll kriegst.

Koratelns
Fragesteller

Hallo, mir ging es nicht nur um die 5 Minuten sondern auch darum ob ich die englische Sprache einigermaßen gut umgesetzt habe :)