Wann benutzt man have, had oder has?

12 Antworten

Ich habe, wir haben - have Du hast, er hat, sie hat, es hat - has Vergangenheit - has ( bei allen)

Ganz einfach: has= hat have= habe had= Vergangenheit von haben und hat

I have - You have - He/She has - We have - You have - They have Gegenwart

I, You, He/She had Vergangenheit (simpel past)

She has had a cold. Sie hat eine Erkältung gehabt. Vergangenheit (Perfekt)

Gegenwart (Präsens): I have, you have, he/she/it has, we have, you have, they have.

Vergangenheit (simple past): I had, you had, he/she/it had usw. (immer: had).

have = Präsens bei I/You/We/You/They

has = Präsens bei He/She/It

had = Vergangenheit

xxBlack
Fragesteller

Danke :)