Schreibt man das im Englischen groß oder klein?

3 Antworten

Hallo,

für Überschriften und Texttitel gibt es keine Regeln. Hier können alle Wörter oder nur die wichtigeren Wörter oder nur das 1. Wort großgeschrieben werden.

• Titel: President, Chancellor, General Manager usw.

Anreden (z. B. in einem Brief) und Titel werden großgeschrieben, wenn sie vor einem Namen oder anstelle eines Namens stehen.

siehe: World and Press Sept. 1 2016

Editor’s Corner

Interesting Aspects Of Language And Society

Capitalizing titles by Rebecca Kaplan

The Editor’s Corner column on the pronunciation of UKIP’s Nigel Farage’s name in the August 2 issue of World and Press includes two instances of David Cameron’s (former) title, one time capitalized („Prime Minister David Cameron“) and one time not („… the prime minister said“). We asked our readers to explain why.

The correct answer is that words for titles are usually only capitalized when they are used before or in place of a name. This is also the case for words used for family members:

- That’s my grandma over there. Can I help you, Grandma?

- I have six uncles. It‘s nice to see you, Uncle Bob.

Als Name / Titel würde ich hier Comedian auch großschreiben.

:-) AstridDerPu

PS: Preis wäre in diesem Fall auf Englisch prize oder award.

Ob das nun alle "Übersetzer" sagen oder nicht, ist wumpe.

Aber bei "Titeln" ist Großschreibung selbstverständlich.

Also: "Best Comedian 2021".

Gruß, earnest