Falls die Zahl stimmen sollte, das sind es alle Männer. Frauen damals kaum und nicht relevant im Krieg.

Angenommen, die Hälfte der Bevölkerung war männlich, davon wiederum die Hälfte wehrfähig. Dann wären es quasi alle wehrpflichtigen Männer des Landes.

akirschenhoffer
Fragesteller

The exact number of all the mobilized men during the war however remains unclear. Some sources point at a number of 1,200,000 men[18] which seems to be on the high side but still may be close to the truth. When trying to determine the precise number it must be taken into account that towards September 1918 the Bulgarian Army reached a strength ranging between 855,175[19]