Englisch Lückentext tenses?

2 Antworten

Vom Fragesteller als hilfreich ausgezeichnet

Ich mache mich jetzt an die Korrektur deiner Sätze:

2) The boss couldn't believe what he saw yesterday morning when he entered the office. ("can't" ist nicht völlig ausgeschlossen, aber eigentlich wird sich das auch auf gestern beziehen, als er das gesehen hat.)

3) Everyone was playing cards and nobody was working when he came in. [Die beiden Handlungen waren im Ablauf, als er reinkam.]

4) As a child he didn't eat his soup under any circumstances.

5) Two weeks from today he was away for 2 days. [Der Zeitraum ist ja schon vorbei.]

6) Joan hasn't come home since she left a year ago. [Present Perfect, da das vom letzten Jahr bis jetzt gilt.]

7) Jack told me last Monday that he would look after our cat while we would be travelling around England the following week. [future in the past; In der indirekten Rede wird das "will" zu "would", wenn das einleitende Verb in der Vergangenheit steht.]

8) Why does the sun always rise in the East? (Das gilt immer.)

9) I have been sitting here all morning and not a single worker has arrived up to now. (bis jetzt, daher present perfect)

10) Why do workers nowadays never come when they promise to? (wiederholte Handlung im Jetzt)

Was die Zeiten betrifft, musst du ziemlich viel nachholen. Man sieht, dass du nicht wirklich verstehst, wie man sie gebraucht. Ich hoffe, dass du mit meinen Erklärungen etwas anfangen kannst.

lmaoo101
Fragesteller

Ich danke dir so sehr. Ehrlich. Danke danke danke!!!!!

Du musst jeweils aus dem Zusammenhang entscheiden, welche Zeit du brauchst.

Im ersten Satz würde das so ausschauen:

When he came home last night, he found out that his brother had already cleaned the flat.

Now it's your turn.

lmaoo101
Fragesteller

Genau so habe ich den ersten Satz.
ist der 2. so richtig?

2) the Boss cant believe what he saw yesterday morning when he entered the office.

3) everyone played cards and nobody worked when he came in.

4) as a Child he didnt eat his soup under any circumstances.

5) 2 weeks from today i have been away for 2 days (unsicher)

6) joan didnt come Home since she left a year ago

7) jack told me last monday that he will look after Our cat while we (are travelling oder travel) around England the following week.

8) why….. the sun always rises from the East?

9) i am sitting here All the Morning and Not a Single worker arrived up to now

10) Why ….. workers nowadays never come when they Promise to?

ich hoffe du lies dir das durch und korrigierst mich. Bitte nicht auf Rechtschreibung achten ich habe eine deutsche Tastatur und keine englische. DANKE IM VORAUS! :))))