wann wird : were/ was / is / are benutzt?

4 Antworten

Eine Person (I, He, She, It) -> is oder was

mehrere Personen (They, We) -> are oder were

Höflichkeitsform (You) -> are, were

Gegenwart: is, are

Vergangenheit: was, were

Das "is" nimmst du wenn du einen Satz mit He, she, it oder so hast.
He is a cool guy. She is a good guitar player. Curry (It) is a delicious meal from India.

"Are" verwendest du, wenn du "you, they, we" verwendest.
We are in a good mood today. You are a nice person. They do not harm animals.

Die Zeit, ist Präsens. Wenn es um Fakten, Gewohnheiten oder regelmäßige Aktivitäten geht nimmst du sie.

Wenn es sich um die Vergangenheit handelt, verwendest du für "he, she, it" das Verb "was"
His was in the cinema yesterday. She was not a nice person when she was young. It was raining the last week.

Für "you, they, we" verwendest du in der Vergangenheit "were"

We were in a bad mood yesterday. I wish you were here. They were living in a shared flat.

abschreiben, dann hast due etwas zum Nachschauen

I am           I was,   you are     your were,    he/she/it  is    he /she/it  was

we are     we were   / your are  you were /    they are   they were

fett:  Einzelpersonen

normal: mehrere Personen

Vergangenheit: were/was

gegenwart: is/are

Saliha05
Fragesteller

danke