Wohnung Mieten. Eigentümer in London

13 Antworten

Lass die Finger davon ! Wenn dann kann er einen Makler in Deutschland beauftragen ! Ich sehe Gefahren darin , so einfach einen Vertrag mit Übersendung von Geld zu machen ! Der kann Dir ja sonstwas für Schlüssel zusenden!

wenn du mir das ins deutsche übersetzt, dann sage ich es dir.

fakt ist jedenfalls, niemals geld ins ausland oder sonst wo hin schicken um dafür einen wohnungsschlüssel zu bekommen. entweder kommt der typ aus england hierher und ihn macht den vertrag und die geldübergabe (kaution) gemeinsam, oder er schickt dir den mietvertrag den du unterschrieben zurück sendest und er schickt dir dann die schlüssel.

im internet lauern überall betrüger die es nur auf dein geld abgesehen haben, von daher würde ich mir erst die hausschlüssel schicken lassen um die wohnung vor vertragsabschluss selbst zu inspizieren. wenn du dann weisst das der schlüssel auch wirklich zu der wohnung passt die du bei immonet auf den fotos gesehen hast, dann kannst du mit dem eigentümer das vertragliche regeln und erst dann kannst du dem vermieter geld überweisen.

Lassen Sie die Finger da weg. Das riecht förmlich nach Betrug. Es wäre mir neu das DPD solche Dienste anbietet. Diese Abzockmethode ist mir aus einem anderen Fall bekannt.

Ist dieses Mietangebot wirklich seriös?

Hallo Leute,

da ich demnächst nach München ziehen muss um zu studieren, habe ich mich bereits nach Wohnungen umgesehen und natürlich festgestellt, dass alle hammer teuer sind! Jedoch bin ich auf eine Anzeige gestoßen, die vielversprechend schien. 3 Zimmer Wohnung, zentral gelegen, für nur 400€ Miete im Monat. Ich dachte zu erst 400€ kalt, deswegen hab ich den Vermieter angeschrieben und gefragt, wie viel ich warm zahlen müsste. Dann meint er, dass in den 400€ auch Nebenkosten bereits enthalten sind. Der Mann ist aus England, hat die Wohnung wohl für seine Tochter im Studium gekauft, da sie aber zurück ist, braucht er diese nicht mehr und möchte sie vermieten. Allerdings kommen einige Zweifel, besonders beim Mailkontakt auf. Unzwar fordert der Vermieter, dass man, bevor man die Wohnung besichtigt, ihm die erste Monatsmiete + Kaution (1200€) überweist, erst dann würde man die Schlüssel bekommen. Sollte man den Mietvertrag aber nicht annehmen, bekomme man das Geld wieder zurück. Ich schreib hier ganz kurz einen Auszug aus seiner Email:

1. REMAX London will send you a delivery notification to let you know they have the Keys and the papers in their custody.
  2. In this moment the tenant have to send at REMAX London the deposit guard (400 € + 800 €= 1200 €) as guarantee from your part.
  3. After the payment is confirmed of REMAX London they will deliver the keys and rental documents at your address.
  4. You will receive the keys and since then you will have 2 days to inspect the apartment.
  5. After you will check my aparment, you must confirm your final decision at the REMAX London.

If everything is in order and you decide to rent my aparment, the agency will do all the procedures to finish the renting process. If you refuse to rent the apartment, the agency will give you a full refund (1200 €) and you will give them back the keys and the rental documents.

...zur Frage

Airbnb als Wohnungsvermittler?

Schönen Guten Tag, wir sind gerade auf der Suche nach einer Wohnung und stehen vor folgendem Problem. Es gibt ein Angebot das unschlagbar günstig ist und über Airbnb vermittelt werden soll. Ich stelle mir nun die Frage, ob das ein Phishingangebot ist oder ob das so läuft. Ich hänge hier mal die Mail an die ich bekommen habe. Ich wäre über Hilfe sehr Dankbar.

"Hello again,

You seem to be a very nice person and I can assure you we will not have any problems .

I have inform you before, the price you shall pay for the first month of rent will be 383 Euro and I want also security deposit ( Kaution ) 383 Euro, in total in the first month you have to pay 766 Euro without additional charges to pay. The money for the next months (383 Euro) I want to receive monthly in my bank account, so I hope it will be no problem for you to wire money.

I'm willing to send you the keys so you can visit and check the apartment. The delivery for the keys and the rental contract (signed by me), will be made by AirBnb ( www.airbnb.com ), they will also help us to make a third party transaction so you can therefore feel safe about this deal.

To start the transaction with the AirBnb you need to send me all this details: Full name: Address: City: Postal Code: Country: Mobile phone number: ID Card number or Passport number: Date of Birth: Date you want to move in the apartment: Rental period that you want to stay:

Now let me to explain you how the transaction it works:

After I received all this details, I can go to AirBnb office and start the transaction. When they will have the keys and the real estate company on them custody, they will send you a delivery notification, in which they tell you that they have the keys and that they checked it.

When you receive the delivery notification from AirBnb, you will have to go your bank office and make a bank transfer on the AirBnb bank account, assigned with this transaction for the amount we agreed ( 766 Euro ). If you don't have time to go to your bank office you can make the payment online to the bank account of the AirBnb. I must to tell you that the payment must to be made in 24 hours or early after the transaction was started because the agent will be at you in 48 hours to show the apartment.

After you make the deposit you will have to send to AirBnb the payment confirmation from bank money transfer, so they can know that you already made the deposit. AirBnb will verify the payment and if everything is in order they will delivery the keys and the rental contract to you in 48 Hours. AirBnb will send to you an agent at your house door, and that person will come with you to visit the apartment to see that all is right. If you will be satisfied with the flat, you will sign the rental contract. However, if you are not pleased with the apartment for any reason, the agent will give your money back immediately, and I will get my keys and documents back ( I will write on the rental contract this condition, to be sure).

...zur Frage

könnt ihr das übersetzen ich kann kein englisch ?

hallo ich suche eine wohnung im internet und hab eine email an den vermieter geschrieben der kann leider kein deutsch und hat auf englisch zurück geschrieben das problem ist das ich kein englisch kann ^^ könnt ihr bitte diese nachricht übersetzen ?

("Hello, Thanks for your reply,

The apartment is furnished like in the photos, you can use my furniture, or you can also use your own if you prefer. If you decide to use yours, you will have access to a very large and well ventilated cellar, where you can store my furniture, also you have your own parking place.

I like to rent my apartment for a long time because I will not come back to stay there. You seem to be a very nice person and I can assure you we will not have any problems. Like I have inform you before, the price you shall pay for 1 month of rent will be 570 Eur + 35-50 Eur the utilities (heating , electricity , water) and i want also Security Deposit 800 Eur ( the Security Deposit 800 Eur you will receive back when you leave the apartment ), with no extra taxes to pay. The money, I want to receive it monthly to my bank account, so I hope it will be no problem for you to wire the money.

I am willing to send you the keys so you can visit it and see it suits your needs. The delivery for the keys and viewing permit (signed by me), will be made with AirBnB ( www.airbnb.com ) to make sure that we can trust each other. I will explain the procedure if you are interested so please e-mail me as soon as you read this message because I really need to take care of this matter.

Thank you")

...zur Frage

Ist es nur eine Abzocke?

Ich habe eine super schöne, voll möblierte Wohnung gefunden zu einem mehr als hammermäßigen Preis. Das hat anfangs etwas irritiert, aber ich habe den Vermieter kontaktiert. 2 Tage später bekam ich eine Antwort, die mich etwas stutzig gemacht hat, bezüglich des Deutsches. Es klang so als wäre es mit einem schlechten Übersetzer übersetzt worden. Zu dem stand im Betreff "Gebäude Architekt ". Nun ja etwas stutzig aber noch immer interessiert antwortete ich und ich bekam folgende E-Mail:

*Hello ,

Thank you for your attention about my apartment for rent. If you have questions about the bills, I need to inform you that only bills that you will pay are for internet and gas around 40 - 50 EUR. You can use my furniture with no extra pay, or you can also use your own if you prefer. If you decide to use yours, you will have access to a large and well ventilated cellar, where you can store my furniture. The price that must be paid every month will be 400 EUR including all utility (water, electricity, heating, cable TV, parking space, refrigerator, microwave, etc). Since I am the only person who have the keys and the acts I am able to use a real estate agency for delivery named Airbnb who will take care of this transaction, and I am willing to send you the keys so you can visit it and see if the apartment suits your needs. So the delivery will be started like this:

1) I will make the delivery papers at Airbnb agency.I will pay also to fees of the delivery that will be around 150 €.

2) After I will make the papers for delivery, Airbnb will require for your payment confirmation of the first month and the guarantee deposit(€ 400.00 + € 800.00= € 1200.00) into their bank account , you will find the instructions in the invoice.

3) After you confirm the payment , delivery will start and when you will receive the keys , you will have 2 days inspection period before your final decision to rent.

The agent will arrive at your address in 2 - 3 working day's.

4) If all is in order, you will instruct Airbnb agency to give me the money. Further rents will be sent directly to my bank account.

5) If you refuse to rent the apt , Airbnb agency will give you a full refund (€ 1200.00) and you will give them back the keys and the contract.

If you agree to proceed the delivery I need from you these information:

Name: Address: City: Postal Code: Country: Copy of ID or passport attached by mail: Phone number available: Nr. of persons:

After we start the delivery you just need to follow the instructions that you will get from agency so we can close the transaction successfully. The keys and the acts can remain at you until you want to see and move in to the apartment.

Thank you and I will wait for news !*

Da gingen bei mir alle Alarmglocken los. Das ist mit Sicherheit eine Abzocke oder ? Das was mich so verwundert ist, dass die Anzeige im perfekten Deutsch geschrieben ist.. War jemand schon mal in einer ähnlichen Situation?

...zur Frage

Brauche eure Hilfe in English . Kennt sich jemand serh gut in English aus?

Könnt ihr bitte meinen Text durchlesen denn ich auf English geschrieben habe und die Fehler die ihr findet verbessern, weil ich mich versuche zu verbessern.

ICH BEDANKE MICH FÜR EURE HILFE IM VORAUS UND FÜR EURE HILFSBEREITSCHAFT

We have in the company a very big problem with the computer software.I would like to inform you that our computer system will be updated next Thursday. For this reason, I ask you to come to work on Thursday a little later, because the update falls into the beginning of your working hours. We hope for a better performance through our update. The update will take place on Thursday between 8 and 10 a.m. Please come a bit later.

The technical company will upgrade many software programs and the good news is that the computer system will be clearer and easier to operate with the programs. The bad news is that there are anything damages on the software and on the motherboard.

We have the same problem since for 2 years. An employee loads a document and it had a virus. He had known, that the document had a virus in the appendix. You can´t download any documents from the internet without using a pin. The worker forgot it and turned off the safety program. You can tell your worker forbid them to turn all of the safety programs. And if they have anything other problems with the motherboard or something like that, they should call Technology department

...zur Frage

Interpretieren von Whatsappnachricht?

Kann jemand mir bitte den Text interpretieren? Die Person die es versendet hat ist W26 und englisch nicht ihre Muttersprache. Ich hab mich über whatsapp über etwas lustig gemacht über sie und dass hat sie nicht gut aufgefasst.

"I have thought about you and me, until now, and i made up my mind. i cannot do this anymore. i tried to get used to your way to talk, but i cannot get used to it, your words and your yelling voice hurt so much. i am also afriad to ask you to be changed, cuz that must make us both exhausted and you might want me to do something for you. iam not offended anymore, but it was just the trigger. im not saying your opinion is wrong but i wanted you to choose your words better"

Also will Sie jetzt zu 100% schluss machen, oder hofft Sie doch auf Veränderung meiner Seite..Da der Satz bezüglich "i am also afraid to ask" mich nachdenklich macht, was sie wirklich damit meint

...zur Frage

Was möchtest Du wissen?