Wie spreche ich das [Th]e aus? (Englisch)

6 Antworten

Beim [th]e sprechen die Zunge zwischen die schneidezähne machen. Das hilft glaub mir

Wie lispeln.

Zungenspitze gegen die hintere Seite der oberen Vorderzähne und Luft durchpusten. Das reicht schon für das stimmlose TH, zum Beispiel in tooth oder things. Für das stimmhafte TH gibst du noch Stimme dazu, dann hast du das TH in the oder this.

Der Unterschied zwischen stimmlos und stimmhaft ist ganz ähnlich wie bei F und W.

Hallo,

Lispeln kommt der Aussprache des berühmt-berüchtigten th im Englischen am nächsten.

Viele (Deutsche) trauen sich aber einfach nicht ‘Zunge zu zeigen‘ (natürlich spitzt dabei nur die Zungenspitze leicht zwischen den Schneidezähnen hervor),

• weil es sich nicht gehört ‘die Zunge zu zeigen‘ (gute Kinderstube)
  • weil lispeln im Deutschen als Sprachfehler therapiert wird
  • weil man die möglicherweise feuchte Aussprache vermeiden möchte
  • aus Angst um die dritten Zähne
  • usw.

Wenn jemand im Deutschen lispelt, tut er sich dadurch i.d.R. übrigens nicht leichter mit der Aussprache des englischen th. Meine Tochter z.B. lispelt, wenn sie aber für das th bewusst lispeln soll, dann kann sie es nicht.

(siehe: englisch-lernen-online.de/bereiche/aussprache/das-englische-th-the-english-th/)

Daneben hört man regional und individuell aber auch d, s, t, f ... für das th.

Das th kann stimmlos - z.B. theme [θi:m], With [wɪθ] - und stimmhaft - z.B. them [ðem, ðəm] - ausgesprochen werden.

In jedem guten online Wörterbuch, z.B. pons.com, dict.cc, leo.org usw., findest du neben der Lautschrift, die dir anzeigt, wie das Wort auszusprechen ist, neben den Wörtern auch ein Lautsprecher-Symbol. Per Mausklick werden dir dort die Wörter angesagt.

Unter folgendem Link kannst du die Wörter eingeben, auf listen! klicken und sie dir (UK + US) ansagen lassen:

acapela-group.com/

Je nach Dialekt hört man aber auch andere Varianten, außerdem
muss man bei Eigennamen Vorsicht walten lassen.

:-) AstridDerPu

Eure Meinung zu meinem Essay - Happiness

Ich habe ein Essay geschrieben und würde gerne eure Meinung dazu wissen. Auf fehlerhinweise würde ich mich auch freuen. What is “happiness”? Since of the start of the human being, people were trying to reach happiness! In the different episodes of history, there were different ways for being happy. In today's world, we have many ways to achieve our happiness which depends on the personal perspective of every individual. In general, we can say that happiness is the inner state of well-being and satisfaction.

Let's start with something people like to discuss about. Do we need a high living standard, money, expensive cars and big mansions to be happy? Many people say that money does not play any role on how happy someone is. Away from this question, we have to know first, what happiness really is. If happiness is the inner state of well-being and satisfaction, then it has to come from inside. Every individual has his own emotions, his way of thinking and spiritual values. That means that no one can really say what happiness is and what happiness is not. Back to our question, if happiness does not depends on how much money you have, rich people might also be happy because they have a lot of money. For some people money is more important then humans and they love their cars and big villas more then people with who they can share their live. Satisfaction with that what they are and what they have is it what they need to be happy.

In direct comparison to the first argument and to the first definition of happiness we can take people who have a family, wife, children, or just people who means a lot to the person. Do they have to be happy? Maybe! They can be the kind of people who thinks that he do not need a lot of things around him, but a lot of humans who love him and of course he also might be not happy like the example in the first part of this essay. He might be a “things-lover”. So happiness always comes from the inner state of people and accords to the personal perspective of an individual. In psychology it is able to influence this inner state by hypnosis. If hypnosis can look into the inner state of people and change it, happiness and unhappiness must be something that we decide. We decide, whatever condition we are in, if we are happy or not.

In conclusion happiness is like we saw by examples of two different people nothing that we an define or decide, if someone is happy or not. It is not the money we have or the family and the people around us. It is what we think we need and what we think we do not need. We can change it whenever we want from an unhappy life to a happy and beautiful life or conversely.

...zur Frage

Ist der Englische Text Grammatisch gesehen richtig?

Hi Leute, habe eine Erörterung über soziale netzwerke geschrieben aber auf englisch. doch mein englisch is naja und ichf reue mich über jeden der mir eine konstruktive kritik gibt. Betse kritik wird beste antwort,

Discussion

In our century social networking sites are very popular. Over 500 Million people world wide have Facebook but where are the difference between privacy in the real life and privacy in the online life? Now with this discussion I try to answer this question.

I am sure there are diffence between the real life and the online life maybe on Facebook. By the online life they save the informations about us and with the register we allow them to sell this informations to third people and to do other thinks. Furthermore I am sure they do that to earn money.This is a negative aspect from the social networiking sites. When we are in the real life nobody have the right to save informations about us or to sell this informations about us to other foreign people. An other point and a other difference between the two life styles is that in the real life we must ask people to get informations about them. In the online life we can search them und so we can get informations. This argument can pro and contra because so we people get information about other without asking and the negative aspect are that people with bad ideas can get information about this people.

My conclusion is that there are many difference between the real life and the online life on social networking sites but not every difference must be bad. When we use it on the right way then its always good.

...zur Frage

Was möchtest Du wissen?