Wie mach ich es in Passive?

3 Antworten

Vom Fragesteller als hilfreich ausgezeichnet

You can't beat this price. --> This price can't be beaten.

Someone should change the tyres. --> The tyres should be changed.

Most of the unemployed people would take any job -->

Any job would be taken by most of the unemployed people.

Hier handelt es sich um das Passive Infinitive.

Es wird u.a. benutzt nach den Modalverben:

must, shall, should, have to, ought to, mustn't, can, can't, will, would, may, might ...

Achtung: mit Modal Verben benutzt man den Infinitive ohne to (Ausnahmen: ought to, have to)

Beispiele:

Some work in the garden must be done.

She ought to be helped.

He should be told the truth.

Alles klar?

:-) AstridDerPu

Danke für den Stern! Freut mich, wenn ich helfen konnte.

:-) AstridDerPu

0

This price can't be beaten. The tyres should be changed by someone. Any jobs would be taken by most of the umemployed people.

danke

0

In Deinem zweiten Satz muss "by someone" gestrichen werden - überflüssig und sinnlos.

0
@Bswss

Stimmt, aber da die Person ja sowie es aussieht grade das passiv durchgenommen hat ist das vielleicht noch eine Hilfestellung.

0

Dein Problem sind die "modalen Hilfsverben" (can, could, should, shall, will, would...) nach ihnen steht grundsätzlich der Infinitiv; und da das Passiv nun mal mit "be" + 3.Verbform /Verb + ed gebildet wird, setzt du nach dem modalen Hilfsverb , wie es dir Dopefish richtig vorgemacht hat, nur "be" als Infinitv .

kujapper

Kennt jemand dieses Lied? Weiß jemand wie es heißt und von wem es ist?

Ich habe bei einem YouTuber ein Lied im Hintergrund gehört und ich finde es nirgendswo. Der YouTuber selbst hat nicht geschrieben von wem das Lied ist und auch in den Kommentaren steht nichts. Vielleicht kennt es ja jemand vom Text her?

I know the way that you think about me But I don't wanna know the truth I hear the things that they say about me But I don't wanna know the truth Don't you ever wanna run away Don't you ever wanna walk away Don't you ever wanna leave this place Cause I need you when the days gone I would change, I would change for you I would break, I'd break these walls too And I would change, I would change just for you I can't get you outta my mind I can't get you outta my mind

...zur Frage

Motorrad Verkauf ins Ausland über mobile.de

Hey liebe Leute!

Ich habe heute ein Inserat in mobile.de eingestellt. Paar Stunden später bekomme ich eine SMS von einer Südafrikanischen Nummer mit einer Email Adresse, er bittet mich um Kontaktaufnahme. Nun ein bisschen Email Kontakt:

Ich:

Hey,

my Bike is still available.

Interessent:

Hello. I'm interested in buying it... But firstly i would like you to answer my questions:

Why are you selling it & how would you describe the current condition?

How much is your best price for it? & Are you the first owner & How long has it belonged to you? do you have recent pictures of it to share?

I expect your response soon . Peter

Ich:

Hey,

I'm selling it because I got some injuries on my wrists and on the top a disc prolapse. Can't drive this bike anymore.

The current condition is great, I bought it 1 year ago from official BMW Ag (a employee of BMW drove it before I bought it with 6500 kilometres). I just drove 2000 Kilometres with it and it still looks like it's new. I can take more pictures if you want. I drove it for one year now.

I'm also selling the motorcycle clothes (leather kombo + helmet + gloves etc) if you're interested. :)

greetings

Interessent:

Hi thanks for the detailed message,and explanations about the condition,i would like to know what your final asking price is??

I await your response.

Ich:

13.000 € sounds fair.

Interessent:

Hello, Thanks for the detailed message, I agree with the price and i'm satisfied with the condition too. I am buying it internationally to Sweden and i would pay you with PayPal as it is fast & easy for me to pay with right now, don't worry about paypal charges, i will take care of that and about the transportation, i shall arrange for a transport agent to come to your home for the pickup .

If we have a deal, you should send me your info requested below if you have an account already with paypal:-

Name : PayPal Email : Mobile Number: Total Price :

or you should send me a PayPal money request, so that i can proceed with the transfer i will also add the 3.9% to the payment for the Paypal charges and then we can arrange for my transport agent to come for the pick up, after you receive your money. I will also need your home address too for the pick up to be arranged.

i expect your reply soon . Peter

Ende erstmal, bisher hab ich noch nicht geantwortet. Sorry für den Wall of text, aber denke, je ausführlicher desto besser. Inwiefern kann ich mich denn bei sowas absichern? Das klingt alles wirklich etwas komisch, will das Motorrad kaufen ohne es je gesehen zu haben und direkt über Paypal etc. Hat da jemand von euch ne Ahnung?

Liebe grüße :)

...zur Frage

Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded, Running 2599ms behind, skipping 51 tick(s)?

Ich habe einen 4GB Tekkit Legends Server:

Diese Meldung kommt immer, wenn ich im Spiel bin (diese Meldung wird nur in der Konsole angezeigt)

Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded? Running 2116ms behind, skipping 42 tick(s)

Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded? Running 2572ms behind, skipping 51 tick(s)

Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded? Running 2599ms behind, skipping 51 tick(s)

...zur Frage

Englisch comment: GM Food! Fehleranalyse! Ist dieser Comment ok?

Hallo ! Ich schreiben nächste Woche eine Englisch Arbeit zum Thema Genetically Modified Food. Ich wollte mich drauf vorbereiten und habe deshalb schon einen kurzen Comment geschrieben. Könnt ihr mir helfen und nachschauen ob das so ok ist. Danke im Voraus!

At the present time People always want to sell faster and cheaper. This also applies for food. More and more Supermarkets sell genetically modified food. But is that ok? Should Mankind manipulate the gene? In the following Text I will show you why GM food should be ban.

The Problem is that many People doesn’t know that the most Food in Supermarkets are genetically modified. I thing if they knew what they eat then many People wouldn´t buy the GM food. Because the food is unpopular among Consumers.

On the one hand the Food is much cheaper than Nature Food. On the other hand the Food is unhealthy. The GM animals die much earlier than normal Animals and they suffer too. There is no doubt about it that the GM Food is unhealthy.

In addition the Mankind doesn’t know which consequences at manipulate of gene there can be. Maybe it can break a disease. The People should be careful with that.

So I believe that the GM Food is not only bad for us but also for the animals. That is why I think that GM Food should be ban. The Mankind shouldn’t change anything what worked of thousands years. Only because the People are greedy.

...zur Frage

Was bedeutet dieses Zitat?

Lots of people want to ride with you in the limo, but what you want is someone who will take the bus with you when the limo breaks down. - Oprah Winfrey

Könnte mir jemand erklären was genau in dem Zitat gemeint ist?:)

...zur Frage

Wie verwendet man passiv richtig (im Englischen)?

Ich habe hier einen Satz wie ist er richtig? This delicious cake has been backen by mum. oder This delicious cake was backen by mum.

Es hat einmal wer gesagt wenn ein Vorgang im der Vergangen heit begonnen wird und im jetz abgeschlossen wird nimmt man has been stimmt das oder habt ihr irgendwelche Tipps für mich?? Bitte um eine schnelle Antwort?

...zur Frage

Was möchtest Du wissen?