Wie könnte man das anders sagen?

2 Antworten

Vom Fragesteller als hilfreich ausgezeichnet

“orientiert an“ wäre auch eine Möglichkeit

Bezüglich der...

warum ist es so schwer ein flugzeug zu landen?

ICH VERSTEHE nicht warum die piloten sagen landen ist schwer was soll so schwer sein?

...zur Frage

Haben Soziale Netzwerke Auswirkungen auf die Schulleistung?

Hey Leute, die Fragestellung ist schlecht gewählt ich weiß. Aber ich habe einen Comment verfasst über die Nutzung von Sozialen Medien auf unsere Schulischen Noten und wollte fragen ob ihr Grammatikfehler oder sonstige Änderungsvorschläge habt. Danke :)

Social Networks make us possible to be in contact with our friend and to be up to date what’s happening in the world. But to much social networking isn’t good for our school marks. Especially teenagers wasting their time on social networks instead of learning. As i said in my last comment, you can get a worse grammar when you only communicate in social networks. Additionally you can get a lack of concentration and a sleep disorder when you spend too much time in social networks. But there are also useful facts, for using social networks for our school work. You can discuss over solutions and compare homeworks over social media. Another important point is, that you can learn together without to meet each other, for example when they live to far away. In Addition you can also organise a school project with social media. A good example is a whatsapp group with your project partners to decide which guy have what to do, for example at weekends, when you can't meet them in school. Personally, I believe that spending too much time in social media isn't good for our school marks. But at the present time the most teenagers can't live without social networks. In my opinion are social networks not a bad thing, but we should but we should find a healthy middle.

...zur Frage

wann sagen wir, dass etwas schwer ist und wann sagen , dass etwas schwierig ist.. der test ist schwer oder der Test ist schwierig?

...zur Frage

Pros and cons über Soziale Netzwerke (comment?

Hey, ich habe einen comment verfasst über die Nutzung von Sozialen Medien auf unsere Schulischen Noten, und wollte fragen ob Verbesserungsvorschläge bezüglich der Grammatik oder des Inhalts da sind.

Social Networks make us possible to be in contact with our friend and to be up to date what’s happening in the world. But to much social networking isn’t good for our school marks. Especially teenagers wasting their time on social networks instead of learning. As i said in my last comment, you can get a worse grammar when you only communicate in social networks. Additionally you can get a lack of concentration and a sleep disorder when you spend too much time in social networks. But there are also useful facts, for using social networks for our school work. You can discuss over solutions and compare homeworks over social media. Another important point is, that you can learn together without to meet each other, for example when they live to far away. In Addition you can also organise a school project with social media. A good example is a whatsapp group with your project partners to decide which guy have what to do, for example at weekends, when you can't meet them in school. Personally, I believe that spending too much time in social media isn't good for our school marks. But at the present time the most teenagers can't live without social networks. In my opinion are social networks not a bad thing, but we should but we should find a healthy middle.

...zur Frage

Ist das Gymnasium schwer wie alle sagen?

Hallo! Ich gehe auf eine Realschule in Bayern und besuche zurzeit eine 5 Klasse. In meinem Übertritts Zeugnis habe ich einen durchschnitt von 2,33 gehabt und konnte aufs Gym aber bin doch in eine Realschule gegangen.Ich bin Klassenbester und schreibe nur 1,2,3.Ich überlege mir aufs Gym zu gehen aber alle sagen immer dass das Gymnasium so schwer ist.Ich lerne sehr viel und habe großen Ehrgeiz.Ist das gym richtig schwer wie alle sagen?

...zur Frage

Ist Latein wirklich so leicht wie alle sagen?

Ich lerne seit einem Jahr Latein, und tue mir jetzt schon sehr schwer. Jeder sagt immer Latein sei so leicht, aber ich finde es seh schwer, oder bin ich da ein sonderfall?

...zur Frage

Was möchtest Du wissen?