Wie kann ich das im Englischen umschreiben?

2 Antworten

Vom Fragesteller als hilfreich ausgezeichnet

Vielleicht so:

"The earliest reference to the term 'sodomite' (in a sexual context) may (perhaps) be found in an exchange of letters from the year 395."

Du solltest aber in jedem Fall die Quelle nennen.

Gruß, earnest

Ok, danke. Ich wollte es eigentlich in die Fußnote packen, vielleicht doch lieber in den Text wegen dem Kontext?

0
@flopmaster300

Gern geschehen.

Ich kenne "eure Bräuche" nicht. Das solltest du an deinem Institut erfragen.

0
@earnest

Das werde ich tun. Soweit ich weiß dürfen bloß keine Zitate in den Fußnoten vorkommen, dann sollte es doch korrekt sein, wenn ich die Quelle in der Bibliographie erwähne oder?

0

Danke für den Stern!

0

Floppy, ich weiß nicht was C.E. ist. Das könnte alles sein z.B. "current estimate". Klär mich bitte auf. Egal, Zusammenfassung: "It appears as if the earliest mention of the term sodomite was in 395 C. E."  Alles andere ist in einer Zusammenfassung unwichtig.

"Alles andere ist ... unwichtig"?

Da wäre ich aber etwas vorsichtiger, berieger. 

Es ist zumindest vorstellbar, dass die Einwohner dieser mythischen Stadt auch ohne "sexuellen Kontext" Erwähnung fanden.

Ein Urteil über die Wichtigkeit würde ich demjenigen überlassen, der den Kontext kennt - also dem Fragesteller.

1
@earnest

Nee, ist schon so. Eine Zusammenfassung ist kurz und bündig. Wer mehr info will soll sich selbst darum bemühen. So habe ich es in der Uni und beim Militär gelernt.

Es macht auch Sinn weil sich intelligente Menschen denken können dass da mehr ist. Aber ist ja alles anonym und du kannst machen was du willst.

0
@berieger

Nee, ist schon so, dass der Kenner der Materie entscheidet, was er für wichtig und für unwichtig hält - und nicht jemand, der einen kleinen, isolierten Textschnipsel vor sich liegen hat.

0
@earnest

Also stimmst du zu dass jeder bei einer ZF entscheidet was er noch wissen will?

0
@berieger

(Keine Ahnung, was eine ZF ist.) 

Hier geht es aber nicht darum, wer den Fragesteller was fragt, sondern darum, dass der Schreiber, das schreibt, was er für wichtig hält.

Ich glaube, das Thema ist jetzt erschöpfend behandelt ...

0

Es heißt "Common Era" und ist die evangelische Bezeichnung für "Anno Domini" das passende Antonym wäre hier "Before Common Era" bzw. "Before Christ". Auf jeden Fall vielen Dank.

0
@flopmaster300

Ich habe in meinem Vorschlag bewusst auf "A.D." oder "C.E" verzichtet und eine neutrale Variante gewählt.

0
@flopmaster300

Also jetzt werde ich ganz konfus. AD (Anno = Jahr,  Domini Herr, Gott usw.) bedeutet "Jahr des Herrn. Den gabs aber erst seit 0001. So zählt man.  B.C. ist "before Christ" also vor Christus bzw. vor der Zeitrechnung. Muss ich jetzt umdenken?

0

in my summer holidays - hilfe

ich muss in meiner bevorstehenden englisch arbei einen text über meine sommerferien schreiben, mit 150 wörtern, ich bitte um hilfe , für einen guten und grammatikalisch richtigen text + zeit ! DANKE!

In my summer holidays I stayed in Germany with my family for six weeks. One day in my holidays I went shopping with my friend Dana at Primark's. Primark has a lot of beatiful clothes for very lour price. I buy jewelry, clothes, hats and other nices things.Many days i spent in Overne at my friends! I stayed a few days at katharina's and Anna's. We had a lots of fun together and very nice days. Some nights were very long an funny, for example, we saw shooting stars in the sky at night other we saw films untile late in the night. On some days, when the weather was good we went swimming in a pool. My little brother from frankfurt, was two weeks to visit. We always have very fun together! At the end of my holidays i was at the kirmes with my friends from Overne. Together we walked to many attractions and we and we bought cotton candy. These were my experiences in the summer holidays.

& jz bitte verbessern, daaaaaaaanke!!!

...zur Frage

Royal Flying Doctors Service----

Royal Flying Doctors Service

The Royal Flying Doctors Service or short RFDS is a health care service for people in Australia who live in the outback. It is a not- for- profit organisation which provides health care to people who are unable to access a hospital or general practice because of the vast distances of the Outback. They come by plane and help the people or in many cases they also provide telephone or radio medical advice to them. RFDS is working 24 hours the whole year. The Royal Flying Doctor Service supports virtually all low populated areas of Australia. It can arrive each person of Australia within two hours. It has 53 planes at 21 bases across the country. Almost thousand people work there, a professional team. They using the latest in aviation, medical and communications technology, it has four operational sections, South Eastern, Central, Western and Queensland. Each section has a number of bases. Royal Flying Doctors Service helps people for over 80 years. The first flight was 1928. They supported by the Commonwealth, State and Territory Governments. The donations will be used in several ways to help the thousands of people who live, work and travel in Australia. People who are not affirmed must pay for treatment themselves. People who are affirmed don’t have to pay for treatment themselves.

ist das so richtig geschrieben? vielen dank im voraus!!!

...zur Frage

'Summary' von 'Snakeman von Paul Davenport'

Ich muss morgen eine Klausur über dieses Buch schreiben. Ich will euch eine Summary über das Buch schreiben

bitte tipps

In this book Cathy, the new pupil at Portland High is threaten by the Snakeman and his gang.

Cathy, who comes from New York, is new at Portland High. First, she meets Jamie and he interwiews her, because Jamie is in the newspaper-team. Later she knows Gorden Baker, but she calls him Snakeman, because he is big and slim. The Snakeman and his gang threaten Cathy, they extort money from her and want to hurt her and her brother Mike. Mike is jounger than Cathy. She tries the non- resistance tactic, but it does not work. Later, Cathy tells her problem to Jamie and her mother, Eileen.                                                                                Jamie asks Cathy to be in the newspaper-team and she says ok. They want to go to police, but they haven't any proof. Then they want to publish an article about the Snakeman and his gang, but Ms. Southerland, the boss of the newspaper-team rejects it! Later they publish the article without the permission from Ms. Souterland and they must to go to Dr. Callahan, the principal. The mayor(Bürgermeister) comes to Dr. Callahan and says that he likes the newspaper. They have a press conference. They make Quotes with the other victims of Snakeman.

Finally, they get a massage that the Snakeman is died. bewerten bitte

...zur Frage

summary übungstexte?

Hat jemand Übungstexte, um eine Summary zu schreiben? 

Ich bin in der achten Klasse und schreibe morgen eine Arbeit und würde gerne etwas üben. 

...zur Frage

Was könnte ich bei diesen summary über den text "paranoid park" im green line besser machen?

Es wäre nett, wenn ihr mal drüber schauen könntet und mich auf Fehler hinweist und mir vielleicht Verbesserungstipps zur gebt.

The book 'Paranoid Park' was written by Blake Nelson, which was published in year 2006 in Portland, Oregon. The text deals with a young skater names Alex, who is doing illegal things, and who kills a security guard in self defense.

The young skater is the main character of the story. He is 16 years old. And is at his uncle Tommy's beach house.

One evening he decides to go there with his best friend Jared, but Jared wants to see his girlfriend and so he doesn't go with Alex to Paranoid Park.

Alex decides to go alone to Paranoid Park and when he is there, he sits on his skateboard and watches the skaters and girls there.

A streeter called Scratch comes along with his friends and after a short talk Scratch asks Alex whether he wants to hop a train.

Fascinated by the idea of hopping train Alex agrees and they leave Paranoid Park.

While riding the train, they are seen by a security guard who immediately chases them and starts to hit Scratch with his nightstick.

After Alex sees that he hits the security guard with his skateboard.

The man stumbles and falls forward on the gravel beside the train.

The coming train pulls him along and he is twisted into an awkward position under the train.

After the train has passed, the security guard has been cut in half.

After this horrible accident Alex is totally in panic and he doesn't know what he should do in a situation like that.

He is totally confused, because he wants to tell the police but he is too afraid of the consequences and he decides to keep first that accident to himself.

Totally confused the main character starts to run....

...zur Frage

Vorstellung von sich und Ausbildung in Englisch

Hi, habe bald eine mündliche Prüfung in Englisch in der wir uns am Anfang vorstellen sollen und unsere Ausbildung beschreiben sollen, habt ihr zu meinem Text Verbesserungsvorschläge?

Hello everybody. First of all I would like to introduce myself: My Name is xxx and I am 18 years old. I was born in xxx in 1993 and I live in xxx, that is near xxx. I have an older sister, her name is xxx and she is 21 years old. My hobbies are riding on horses and meeting my friends. At the moment I do an apprenticeship as a administrative professional salaried at the town xxx. Im at the first year of apprenticeship, which duration is 3 years. My tasks are very varied. In the course of my apprenticeship I go through all departments. For example, these are the regulatory office, building authority, tax office, registry office or head office. During my time in the individual departments, I visit the vocational school and courses once a year. My working hours are very varied, too. Twice a week I have at 12 o’clock end of work. Once a week only at 7pm. I have an 39 hour week. One of my tasks is writing a lot of letters to the citizien or business. Other big tasks are: - working out administrative provisions and decisions - implement decisions - records management - advice citizien - do organizational and administrative tasks - process operations in the budget and accounting process In my apprenticeship I was already in five departments. My colleagues are very friendly and solicitous to me.

Very important „book“ are the DVP’s. They contain all important legislations.

...zur Frage

Was möchtest Du wissen?