WICHTIG! WER IST GUT IN ENGLISCH? RICHTIGER TEXT?!

...komplette Frage anzeigen

7 Antworten

Hallo,

ist schon ganz ordentlich. Meine Änderungen:

When I come home from school, (Komma) I often have lunch because I’m very hungry. After lunch, (Komma) I usually sleep a little bit, but often I have to go out with (walk the dog = Gassi gehen) my dog. Next, (Komma) I do my homework. In the afternoon, (Komma) I sometimes go to the gym with my boyfriend and after that we have to go out with my dog again. Of course, (Komma) I have got a PC, it is very useful because when I write a documentary for my practical training, (Komma)/useful for writing I can do it on the computer. Next Saturday evening, (Komma) I will go fishing with my boyfriend and his friends. On Fridays, (Komma) I sometimes go bowling with my friends. My favourite hobby is swimming in a lake in summer. In winter, (Komma) I often go to the gym. Although I do not have any time, I will do a part-time from November to January. At weekends, (Komma) I sometimes go to parties with my friends. I really love the moments when I can do some hobby activities/share my hobbies/spend my time with people I like.

• in schriftlichen Texten solltest du keine Kurzformen verwenden.

• zur Verbesserung des Stils:

Sätze verbindet man stilistisch 'elegant':

• mit Relativpronomen, also durch die Bildung von Relativsätzen

z.B.: which = welcher, -e, -es (für Dinge, Tiere); who = welcher, -e, -es (für Personen)

• oder durch Konjunktionen (conjunctions) wie z.B.:

after = nach; although = obwohl; and = und; because = weil; both .... and = sowohl als auch; but= aber; either .... or = entweder oder; even though = obwohl; however = jedoch; if = wenn, falls; in order to = um zu; neither .... nor = weder noch; nevertheless = dennoch, trotzdem; not only .... but as well/but also = nicht nur, sondern auch; or = oder; since = da ja, weil; so = deshalb; so that - so dass; that = welcher, -e, -es (für Dinge, Tiere, Personen); that's why = deshalb; though = obwohl; to = um zu; when = als; whereas = wohingegen; while = während;

Weitere finden sich unter den folgenden Links:

www.eslflow.com/transitionalconnectingandlinkingwords.html

english-at-home.com (dahinter müsstest du noch /grammar/linking-words/ eingeben)

:-) AstridDerPu

Antwort bewerten Vielen Dank für Deine Bewertung
Kommentar von AstridDerPu
17.10.2011, 07:52

Schön, dass dir meine Antwort gefallen hat. Hoffentlich hilft's!

Danke für das Sternchen!

0

have to go out with my dog:

• to take the dog for a walk / to take the dog out / to walk the dog

I simply adore the American euphemistic expression take the dog to the bathroom for "Gassi gehn"! I wouldn't really advise you to use it though.

Übrigens zum AE "bathroom" - , und das hat schon gar nichts mehr mit deiner Arbeit zu tun: Die Übersetzung der Living Bible schreibt in der Szene, wo David den anderweitig beschäftigten König Saul nicht erschlägt, sondern ihm nur ein Stück seines Gewandes abschneidet, um zu zeigen, was er ihm hätte antun können (Samuel 24:3), doch tatsächlich "And Saul went into the cave to use the bathroom"

ist wirklich ein guter text, du hast aber vergessen, dass vor because immer ein "," kommt und du könnntest kurze Sätze einfach zu einem langen Satz machen. Sonst ist der Text aber gut :)

Kommentar von AstridDerPu
16.10.2011, 15:48

Nein, im Gegensatz zum Deutschen (weil), steht vor because im Englischen kein Komma.

0

when I come home from school I eat first of all to lunch. After lunch, I usually sleep a little, then I go for a walk with my dog. Afterwards I do my homework. In the afternoon, sometimes go to the gym with my friend, and I also go out with my dog ​​again. Of course I also have a PC, which is very useful to write texts or to get in touch with friends. Next Saturday evening I will be with my boyfriend and his friends to go fishing. On Fridays I sometimes go bowling with my friends. My favorite hobby is swimming. Especially in the summer makes a lot of fun. In winter I often go to the gym. Although I haven't much time, I will do an part-time job from November to January. (Oder meinst du Praktikum?) On weekends, I'm sometimes at parties with my friends. I love the moments where I can do some hobby activities with people that I really like.

Kommentar von kkiss
16.10.2011, 22:19

Danke ist auch sehr gut :) ich werde einige Sätze übernehmen.

0

When I come home from school..... I usually have lunch** first** because... and after that we** have to walk the dog** again.... ... a PC, which is very useful because if, for example, I have to write a text....

Was meinst Du mit: I will do a sideline ???? Meinst Du "part-time job"?

Kommentar von kkiss
16.10.2011, 22:15

Ja meine ich ;) Danke

0

@ AstridDerPu & imalas

woher könnt ihr so gut Englisch? :)

hört sich gut an, die grammatik stimmt und die sätze sind gut

Was möchtest Du wissen?