Weshalb "have been" und nicht "were"?

3 Antworten

"after they had been treated" -> das passierte also vorher, erst danach haben die das Hospital verlassen.

"had been" zeigt hier eine Handlung in der Vergangenheit an, die vor etwas anderen beendet wurde und zu etwas anderen führte -> wie hier, dass sie deswegen das Hospital verließen. Deswegen muss hier "had been" stehen.

"were" zeigt an, dass etwas beendet ist, aber nicht zu einer anderen Sache führt.

Wie saxin89 gesagt hat, aber "were" ist nicht falsch, sondern nur "unschöner" als "had been" (aber trotzdem richtig).

Weil "had been " Past Perfect, also vorvergangen ist.

Royal Flying Doctors Service----

Royal Flying Doctors Service

The Royal Flying Doctors Service or short RFDS is a health care service for people in Australia who live in the outback. It is a not- for- profit organisation which provides health care to people who are unable to access a hospital or general practice because of the vast distances of the Outback. They come by plane and help the people or in many cases they also provide telephone or radio medical advice to them. RFDS is working 24 hours the whole year. The Royal Flying Doctor Service supports virtually all low populated areas of Australia. It can arrive each person of Australia within two hours. It has 53 planes at 21 bases across the country. Almost thousand people work there, a professional team. They using the latest in aviation, medical and communications technology, it has four operational sections, South Eastern, Central, Western and Queensland. Each section has a number of bases. Royal Flying Doctors Service helps people for over 80 years. The first flight was 1928. They supported by the Commonwealth, State and Territory Governments. The donations will be used in several ways to help the thousands of people who live, work and travel in Australia. People who are not affirmed must pay for treatment themselves. People who are affirmed don’t have to pay for treatment themselves.

ist das so richtig geschrieben? vielen dank im voraus!!!

...zur Frage

Wie bekomme ich in Deutsch/ Englisch gute Noten?

Nächstes Jahr mache ich meinen Realschulabschluss. Mir ist wichtig, dass dieser gut sein wird. Ich weiß, dass es mir leicht fallen wird, in Mathe und allen Nebenfächern einen Zweier-Durchschnitt zu schaffen. Bei Englisch und Deutsch bin ich mir da weniger sicher. Ich hatte mein gesammtes Leben in Deutsch und Englisch mittelmäßige Noten, ohne jemals dafür gelernt zu haben. Wie lerne ich überhaupt für Sprachen? Vocabeln lernen ist selbstverständlich.

Mfg Jan

...zur Frage

Wann have/has bei Passive?

Hallo hab ne Frage!

Ich schreibe morgen eine Englisch Arbeit und dort kommt Passive dran.

Ich habe auf Ego4U gelernt, aber verstehe doch nicht, wann have/has.

Ich habe gelernt, dass Have bei I,You,They,We kommt und Has bei He,She,It.

Auf der Seite steht trotzdem Has obwohl da them (they) steht.

( Aktiv ) They have not read the book.
→ The book has not been read by them.

Wo ist die Logik und kann mir das jemand erklären?

...zur Frage

Ist der Satzbau in diesem englischen Text richtig?

I was with my family in the summer holidays in England, than we had arrived, we had have a barbecue and i had met new friends they were in myage, when i met them. After that We played football, i went to the beach with my father, then we sailled boat in the lake.

...zur Frage

has oder have?

was ist richtig (und warum) ???

(...) if the company has already raised money

oder

(...) if the company have already raised money

...zur Frage

Ist meine Zusammenfassung (Summary) richtig geschrieben?

Der Text:

Plimsolls

Over 100 years ago, the first sports shoes

were called “plimsolls”. They were very simple – the left

foot and the right foot were the same!

Sports shoes from Germany

In 1924, Adi and Rudolf Dassler, two German brothers, started a sports shoe

company in a small village in Germany. They called the company Adidas. Their

shoes were for athletes. They were the best sports shoes in the world and they

were soon famous.

Trainers and fashion

Then in the 1950s a famous, young American actor, James Dean, wore trainers,

jeans and a T-shirt in a film. Trainers were now “in” – and cheap. Soon, young

• people everywhere wore trainers (and jeans) too.

Hi-tech trainers

In the 1960s and 70s, Nike, Adidas and other companies started making hi-tech

trainers. These shoes were very comfortable – but sometimes also very expensive.

Today, the price of a pair of trainers can be over $100.

Meine Zusammenfassung (Summary):

The article „the history of trainers“ is about the history of trainers.

The first sports shoes ever made were called plimsolls, the left and right foot were the same.

Two German brothers Adi and Rudolf Dassler, started a sports shoe company in Germany,

in 1924 and called it Adidas, they made shoes for athletes, and became very famous.

James Daen a young American actor wore trainers in a film,

the trainers became „in“ and cheap. Young people started to wear trainers.

Nike, Adidas and other companies made hi-tech trainers in the 1960 and 70s.

They were very comfortable, and very expansive, even today they cost over 100$.

...zur Frage

Was möchtest Du wissen?