Sprüche für die Wettertafel?

3 Antworten

Vom Fragesteller als hilfreich ausgezeichnet

-- Nicht jede Wolke erzeugt ein Gewitter.

-- Man darf am Wetter nie verzweifeln, solange noch ein blauer Fleck am Himmel steht.

-- Das Teuflische an der Wettervorhersage ist, dass sie zu oft stimmt, als dass man sie ganz in den Wind schlagen könnte, aber doch nicht oft genug, um sich darauf verlassen zu können.

-- Sonnenschein ist köstlich, Regen erfrischt, Wind kräftigt, Schnee erheitert. Es gibt kein schlechtes Wetter, es gibt nur verschiedene Arten von gutem.

-- Unser Wohlbefinden ist oft nur eine Wetterfrage.

-- Je weisser die Schäfchen am Himmel geh’n, desto länger bleibt das Wetter schön.

-- Es gibt sehr viele Wetterregeln, trotzdem lässt sich kein Wetter regeln.

-- Schönes Wetter braucht der Mensch, schlechtes Wetter die Natur.

Vielen Dank fürs goldene Sternchen!

0

Der einzige Spruch der mir einfälltm ist "Stirbt der Bauer im Oktober, braucht er im Winter keinen Pullover"... Aber warum ich den nicht nehmen kann liegt wohl auf der Hand :/

"Nach einer guten Mahlzeit kann man allen verzeihen, selbst seinen eigenen Verwandten" "Wer nur an Sonnentagen wandert kommt nie ans Ziel"

Gibt es Sprichwörter die im Laufe der Jahrhunderte durch die Entwicklung an Wahrheit/Bedeutung verloren haben?

...zur Frage

Interpretation des Songs "Video games" von Lana Del Rey

Ich interessiere mich irgendwie für diesen Text, hab das Lied im Radio gehört und der Text kam mir irgendwie interessant vor und ich versuche zu verstehen, was sie mit ihrem Text sagen möchte...

Kann jemand hier einfach schreiben, was die Sängerin seiner Meinung nach mit diesem Text zum Ausdruck bringen möchte?

Vielen Dank im Voraus!

Lana Del Rey – “Video Games” Lyrics / Songtext

Swinging in the backyard Pull up in your fast car Whistling my name

Open up a beer And you take it over here And play a video game

I’m in his favorite sun dress Watching me get undressed Take that body downtown

I say you the bestest Lean in for a big kiss Put his favorite perfume on

Go play a video game

It’s you, it’s you, it’s all for you Everything I do I tell you all the time Heaven is a place on earth with you Tell me all the things you want to do I heard that you like the bad girls Honey, is that true? It’s better than I ever even knew They say that the world was built for two Only worth living if somebody is loving you Baby now you do

Singing in the old bars Swinging with the old stars Living for the fame

Kissing in the blue dark Playing pool and wild darts Video games

He holds me in his big arms Drunk and I am seeing stars This is all I think of

Watching all our friends fall In and out of Old Paul’s This is my idea of fun Playing video games

It’s you, it’s you, it’s all for you Everything I do I tell you all the time Heaven is a place on earth with you Tell me all the things you want to do I heard that you like the bad girls Honey, is that true? It’s better than I ever even knew They say that the world was built for two Only worth living if somebody is loving you Baby now you do

(Now you do)

...zur Frage

Kann mir jemand beim übersetzten helfen ( ist ein Film Zitat welches ich nicht in deutsch finde )?

Moin , ich suche jemanden der mir den Text ( Monolog ) auf dem dem Film the gambler übersetzten kann. Danke schon mal im Voraus !

There was a student... just the other day... who said that my problem, if one's nature is a problem, rather than just problematic, is that I see things in terms of victory or death, and not just victory but total victory. And it's true: I always have. It's either victory, or don't bother. The only thing worth doing is the impossible. Everything else is gray. You're born... as a man... with the nerves of a soldier, the apprehension of an angel, to lift a phrase, but there is no use for it. Here? Where's the use for it? You're set up to be a philosopher or a king or Shakespeare, and this is all they give you? This? Twenty- odd years of school which is all instruction in how to be ordinary... or they'll fucking kill you, they fucking will, and then it's a career, which is not the same thing as existence... I want unlimited things. I want everything. A real love. A real house. A real thing to do... every day. I'd rather die if I don't get it. Did I just say that out loud?

...zur Frage

Englisch-Tagebuch-Formulierung-Verbesserung?

Wir sollen einen Tagebucheintrag eines Mädchens schreiben, deren Familie eine Sklavin(Clotee) hat => speilt während der Sklavenzeit in Amerika

Dear Diary, it was a very hot day but luckily Clotee was fanning me and William, so we could stay concentrated while studying. Then she made lunch for us – roast beef! My favourite meal! Clotee is doing her job very well and without opposition. She is always friendly and polite and that’s not easy as I know how vicious William can be! Today Clotee brought him a glass of water but she slipped and poured everything over his shirt. You can’t imagine how he freaked out! William whipped her very strongly and she endured it straight-faced. She’s such a strong girl! I know she must have been in unimaginable heavy pain. I tried to stop him but he screamed at me and said that I shouldn’t speak up for her because she’s just a black girl, who isn’t worth anything. I felt sorry for her and I have to admit that I sometimes see Clotee more as a friend than as our slave. Of course, I would never talk about this with William. As almost every American he sees her as a subject. Born to do everything the Whites want her to. Horrible! I wonder if this attitude will ever change…

Habt ihr Verbesserungsvorschläge für meine Formulierungen? Nur zu sagen, wo ich einen Fehler gemacht habe, hilft mir nicht recht weiter.

DANKE!!

...zur Frage

Wer kennt Sprüche für Instagram und Tumblr?

Hey ich suche Sprüche für mein Tumblr und mein Instagram !:)

...zur Frage

Was hat das für eine Bedeutung?

Hallo, ich wollte einfach mal fragen welche bedeutung die 2 Sprüche haben. 1. No rest is worth anything except the rest that is earned. 2.When you want to succeed as bad as you want to breath, then you will be successful Freue mich auf Antworten :)

...zur Frage

Was möchtest Du wissen?