Songtext übersetzen :) Englisch in Deutsch

5 Antworten

Hallo,

wenn sich die Übersetzung im Internet nicht findet, wirst du das Lied wohl selbst übersetzen müssen, denn gutefrage.net ist eine Ratgeber-Community und kein kostenloses Übersetzungsbüro.

Wenn wir dir das hier machen, lernst du nichts. Sieh es als Übung zur Aufbesserung deiner Englischkenntnisse.

Warum versuchst du es nicht erst selbst, nach dem Motto Learning by doing! und fragst dann noch einmal hier nach?

Dazu benutzt du am besten ein gutes (online-) Wörterbuch, wie z.B. pons.eu, dict.cc, leo.org usw.

:-) AstridDerPu

ich bin momentan in ziemlichen stress und hatte nun wirklich keine zeit mich damit auseinander zu setzen. auf der anderen seite schwirrt mir dieses lied seit 2 tagen im kopf rum und ich wollte mir bei der bedeutung der textstellen sicher sein ohne großartig zeit zu investieren. zum glück gibt es noch einige hilfsbereite menschen die sich die mühe machen ohne großartig nachzufragen..

0

Schöner Text, schönes Lied, aber die Stimme... nunja. Dennoch: Für den Text lohnt es sich, im Englisch-Unterricht anwesend zu sein. :-)

gibt viele schöne coverversionen :) zum beispiel diese : http://www.youtube.com/watch?v=pkC9FonTpas

ich bin eigentlich gut in englisch, aber wie schon gesagt war ich mir in der bedeutung gewisser textpassagen unsicher und wollte gern noch paar übersetzungen hören. und weil wir ja alle wissen wie das mit der sprache ist, hab ich gleich den ganzen songtext kopiert damit man zusammenhänge herausfiltern konnte. wäre es mir um die bloße übersetzung gegangen hätte ich natürlich google nehmen können, aber ich wollte einen sinn und ne bedeutung in den sätzen haben.

0

es gibt eine Seite, die mag ich auch sehr gern, da findet man die Übersetzungen für die meisten Songs. Sie heißt

songtexte.com

Ich hoffe, ich konnte dir helfen :)

Viel Glück

Brauche jemanden der gut in Englisch ist, ergibt der Text einen Sinn? Lg?

Do you never lern something about our History in Germany? Stop this f*cking shit and be friendly to all Human on the World because we are all Wonder of the Nature and have the autorization to live in Freedom <3 Danke :)

...zur Frage

Kann mir jemand dieses Lied in so deutsche übersetzen?

Lost My Way

(I lived in fear too, but I had to put on a brave mask

And keep proving to myself and to the gang, again and again

That I was not afraid...)

World so dark

Finger on the trigger

Lost sight of the man in the mirror

Following a heart of a sinner

I'm fallin' I'm fallin' I'm fallin'

I’ve lost my way...

So dark

Finger on the trigger

I’ve lost my way...

Eerie nasty-ass hard-ass drop

Lost my way... x4

I’ve lost my...

Day and night

You can’t see but I’ve become a monster

Lost every day and night

Whispers in my head I'm feeling haunted

Flash of the streetlight

Walking all alone watching the rain

Fall on me like the weight of life

They don't understand this pain of mine...

No u do not realize

What I've been through, what I've been through

My mind tellin' me lies

What I've been through, you’d never know....

(ooo...)

World so dark

Finger on the trigger

I’ve lost my way...

Second eerie nasty-ass hard-ass drop

Lost my way... x4

I’ve lost my...

Lost in life, I'm just tryna find my way in

Thoughts in my head all keep trying to weigh in

Tryna be found so I guess that i’ll keep praying

Sinner all alone (all alone), I need savin'...

I been on my own for, so long so

Sorry if my hearts turned into stone

Sorry I can’t please you, don’t need you

This is where I leave you on your own...

You don't realize

What I've been through, what I've been through

My mind tellin' me lies

What I've been through, you’d never know

I've lost my way...

Mmm, lost my way

(ahhhhh)

Lost my way...

Third eerie nasty-ass hard-ass drop

Lost my way... x2

I’ve lost my way...

...zur Frage

Kann mir jemand den deutschen songtext in deutsch übersetzten, bitte?

I never noticed how my heart could beat so loud When I think of you And I can't focus now, got my head up in the clouds When I think of you My heart's so lost in all the chaos It's got me crazy With the spell you cast, it all happened so fast Goodbye to loneliness And when I close my eyes, you play like a movie in my mind

You are the star of my daydreams Everything you are is my reverie Can you feel my heart when you're moving closer and closer and You are the star of my daydreams Everything you are is my reverie Can you feel my heart when you're moving closer and closer? Oh I think that we, that we were meant to be

Everything you do is so fresh and brand new That I can't help This crush on you, I wanna be the breakthrough Kind of love to you Sparks are flying like butterflies and I'm so high On the spell you cast, it all happened so fast Goodbye to loneliness And when I close my eyes, you play like a movie in my mind And I wanna rewind, over and over a thousand times

You are the star of my daydreams Everything you are is my reverie Can you feel my heart when you're moving closer and closer and You are the star of my daydreams Everything you are is my reverie Can you feel my heart when you're moving closer and closer? Oh I think that we, that we were meant to be

Oh I think that we, that we were meant to be Oh I think that we, that we were meant to be

...zur Frage

Bitte Songtext in deutsch übersetzen?

Hier ist der Text:

Drown me in my daily cup of tea, Tell the porcupines to quit stabbing me, They make me fall, but i will stand 'Cause all of them are jerks with their cups in their hands. Now they want a whisper, a whisper from me, 'Cause all of them have watched me on their big screen tv's But what about little ol' , little ol' me, the one who got bullied, because of her teeth.

I hope you all are watching my middle finger rise, to the bullies in the school yard, I know i'm on your mind, now you say love me, but what about before, when i was just that silly little girl next door. oh oh ohhhohh

Ladies o' ladies, why are you so mad, is it cause im classy, and you're trash bag you teasing and laughing resonates through my heart and now youre calling me 'cause you want a fresh start

Now look at you boys you cant believe your eyes, you told me I was ugly and I took you by surprise, you should of been nicer cause look where I'm at, while you copy Mac Miller wearin' snap back hats.

I hope you all are watching my middle finger rise, to the bullies in the school yard I know im on your mind, now you say love me, but what about before, when i was just that silly little girl next door. oh oh ohhhohh

Why must you be so mean, talking trash about me...

All i wanted was a friend to laugh and cry and spend all of eternity or even just a week...

I hope you all are watching my middle finger rise, to the bullies in the school yard I know im on your mind, now you say love me, but what about before, when I was just that silly little girl next door. ohh...

...zur Frage

Kennt jemand eine Seite oder App für englische Sätze zum richtig übersetzen?

Hey,

Da ich relativ schlecht in der englischen Grammatik bin aber es daran nicht scheitern lassen möchte, auch anspruchsvollere Lieder (also vom Text her) zu schreiben, würde ich gerne wissen, ob es eine App oder Seite gibt, die deutsche Sätze in grammatikalisch richtige englische Sätze übersetzen kann. :) Wie gesagt ich brauch das nur für Songs, also falls es da eher eine Musikapp oder so gibt, dann gerne auch sowas. Nur sobald ich etwas mehr als ein paar Wörter in den Google Übersetzer oder solche Wörterbücher im Internet eingebe, kommt ein kompletter Schwachsinn raus.

Ich hoffe, jemand kann mir helfen. :) lg

...zur Frage

Was möchtest Du wissen?