Schnäppchen oder ein Griff ins leere?

Scheckheft vom Golf 6  - (Auto, Vertrag, Kauf)

9 Antworten

In Deutschland werden über 3 MIO Gebrauchtwagen zum Kauf angeboten. da ist doch sicher auch eins für dich dabei. Finger weg vom Auslandskauf.

ACHTUNG Renard Megner betrügt in Sachen Autos und Wohnungen - er ist ein guter Schreiber und verwendet für jeden den gleichen Text!!

Lasst euch bloß auf keinen Fall auf solche Geschäfte ein!!

Grüße

Danke für Eure Warnungen! Bei mir ging es um einen VW T4. Die selbe Masche, erst kurz bei Mobile , dann versucht über Ebay.

Hallo,

Der letzte Preis für das Auto ist 3.300€. Das Auto ist in sehr gutem Zustand, wie neu. Die Innen und Außenbereich sind perfekt. Keine Unfälle, keine Kratzer, Service rechtzeitig fertig etc Ich war in Deutschland für 1 Jahr, ich bin ein Auto-Ingenieur, und jetzt ich bin wieder in Dublin, Ireland. Das Auto hat deutsche Papiere und Titel. Ich verkaufe das Auto so billig, weil ich brauchen hier ein Auto mit dem Fahrersitz auf der rechten Seite, und die Autos sind sehr billig in Ireland. Ich möchte machen den Verkauf über ebay, weil ebay bietet Schutz für Käufer und Verkäufer. Wenn Sie möchten kaufen das Auto, antworten mir und ich werde geben Ihnen alle Einzelheiten.

MfG Renard Megner

P.S.: Es tut mir leid für mein Deutsch, wird es groß sein, wenn Sie Englisch sprechen.

Als ich darauf antwortete, kam das hier :

Good Evening,

Thank You for writing me in English, my German is very bad, sorry. The car is here with me in Dublin, Ireland. The car is registered in Germany, it has german papers. The car is in excellent condition, service made always on time, no problem with any feature or something. I want to use Ebay Protection Program for this sale. Ebay is the first company in making business on the internet , fast and safe.

Now i will explain you how the deal works.

1. First of all you have to register on ebay.de and give me your Ebay User ID.
  2. I will give all the details to ebay and they will start our item transaction. They will prepare the car for the shipping , and the papers and contracts that you must sign. Ebay will make all the papers for us. After everything is checked , they will give you all the details of the transaction.
  3. At this point , you must deposit the sale amount to an ebay agent's protected account. The money will remain there for the security of the transaction until you receive and inspect the car.
  4. Ebay starts the shipping, and you will receive the car in 2/3 days.
  5. After you receive the car you will have a 5 days inspection period to test the car. When you finish the 5 days inspection period , an ebay agent will come to you and you must tell him your decision.

- If the car is not in good working condition/has damages/it is not like described ebay will transfer you the money back and they will bring me the car. Please note that the return is included so we will not pay extra. - If the car runs great and it is like described with no damages , you must sign the papers that the shipping employ will bring you(contracts , titles etc.) . Also , the ebay agent will sign instead of me because i will give him the rights.

You can see here the details of the Protection Program on ebay: http://pages.ebay.com/coverage/index.html

The payment method will be bank transfer instead of Paypal. I will pay all the ebay's costs from here.You must pay only the bank transfer fees(20-30 euro i think).

If all is clear for you , please send me your ebay user ID and i will start the ebay transaction.

Greetings! Renard Megner

Also Finger weg. Und nochmal Danke Leute.

Was möchtest Du wissen?