Muss ein US- Bürger einen negativen Covid Test nachweisen wenn er nach Mexiko mit dem Auto reist und dann in die USA zurueck fährt?

3 Antworten

Required

Testing

Before boarding a flight to the United States, you are required to show a negative COVID-19 test result taken no more than 1 day before travel. There is also an option for people who have documented recovery from COVID-19 in the past 90 days. Learn more about these requirements.

Quelle

But driving with car may be eventually different?

0
@ssylviii
Do U.S. citizens or lawful permanent residents need proof of vaccination to return to the United States via land POEs and ferry terminals?

A: No. Vaccination requirements do not apply to U.S. citizens, U.S. nationals, or Lawful Permanent Residents (LPRs). Travelers that exhibit signs or symptoms of illness will be referred to CDC for additional medical evaluation.

Q: Is pre- or at-arrival COVID testing required to enter the United States via land POEs or ferry terminals?

A: No, there is no COVID testing requirement to enter the United States via land POE or ferry terminals. In this respect, the requirement for entering by a land POE or ferry terminal differs from arrival via air, where there is a requirement to have a negative test result before departure.

Das kann dein Freund hier nachlesen:

https://www.dhs.gov/news/2021/10/29/frequently-asked-questions-guidance-travelers-enter-us

0

Diese Info findest du tagesaktuell und hochoffiziell auf der Website der Homeland Security. Und auch nur darauf solltest du dich verlassen und nicht auf was, was dir irgendjemand hier erzählt.

Das würde ich an Deiner Stelle bei der amerikanischen Botschaft erfragen. Die können Dir sicher eine Stelle nennen, an der Du das jeweils offiziell und aktuell nachschauen kannst.

Die liebe amerikanische Botschaft hat mir einen Link geschickt, der sowas von komplex und umfangreich ist, dass ich mich etwas verarscht fühle

0

Was möchtest Du wissen?