Mail an indische Austauschschülerin,Kann jemand mein Englisch kontrollieren?

...komplette Frage anzeigen

4 Antworten

Liest sich gut. Ich finde es nur etwas bedenklich, dass jetzt viele Leute über Dich Bescheid wissen - nicht nur Aisha.

Lena14011999 28.02.2017, 14:45

Hab einige Daten wie Wohnort etc geändert hhaha

1

Dear Aisha, I´m your exchange-partner,Lena. Yesterday, our teacher gave us the list, that says which pupils will be our exchange-partners. So I  decided  to send you an email right away. Unfortunately I couldn't find you on facebook. But if you'd like to get in contact we can also text via whatsapp. So first, I want to say that I´m so happy about visiting you and about you visiting me.

I have so many questions, therefore I hope you can tell me something about yourself e.g. what sort of music you like and what you and your friends do at the weekends. Do you have brothers and sisters? And what are your hobbies? Do you already know what you want to do when you are in Germany? I'm 17 years old and I am in year 11 of the RSB. My parents and my 4 sisters, our cute dog and me, we live in a small village. But I'm often in cities like Berlin to go shopping. I really like to do something with friends or watch series. In the afternoon I'm often in the gym. I hope you are interested to do these things together with me as soon as you are here in Germany. Of course we will do the things you want to do, too!

I'd love to hear from you soon. Lots of love, Lena.

So klingt es denke ich etwas schöner und flüssiger. Aber das sind nur vorschläge

Lena14011999 28.02.2017, 14:54

Vielen Lieben Dank!!!

0

Dein Text hört sich sehr sympathisch an :) 

Das Wort "pupils" hat mich allerdings etwas verwirrt, ich würde lieber ein Wort wie "students" o.ä. verwenden. 

Oh mann, du GLÜCKLICHE, ich würde auch so gerne nach Indien! :)

Lena14011999 28.02.2017, 14:49

Danke bin schon voll aufgeregt:)

1
miamia99 28.02.2017, 14:51
@Lena14011999

Macht die ganze Klasse einen Austausch? Wie ist es zu Indien gekommen? :) 

1
Lena14011999 28.02.2017, 14:53
@miamia99

Nur 15 aus unser Stufe hatten Glück:) aber unsere Schule veranstaltet diesen Austausch mit dieser Schule jedes Jahr

1

Besser: "Our teacher told us about our exchange partners"

"So I immediately decided to write you an email" (immediately immer vor dem Verb)

"But if you want to we can also talk on whatsapp"

Aber ansonsten find ich den Text so süß :)

Was möchtest Du wissen?