living in the global village...?

1 Antwort

Also unter "global village" verstehe ich, dass wir zwar alle über die ganze Erde verteilt wohnen, aber trotzdem quasi so nah beieinander sind wie Dorfbewohner, weil wir durch das Internet mittlerweile so mega gut vernetzt sind und so auch immer sofort über alles Bescheid wissen. Also müsstest du nach Sachen gucken, die mit Digitalisierung und Internet und social media und so zu tun habe, glaube ich?

vielleicht auch einfach nur eine nachrichtensendung ? weil wir dadurch auch auch verbunden sind oder ?

0

Einspruch erheben gegen mündliche Abiturprüfung?

Liebe Community,

ich hatte heute meine mündliche Abiturprüfung im Fach Geschichte, auf die ich auch recht gut vorbereitet war. Ich bin schulisch engagiert, am Fach Geschichte interessiert sowie eigentlich gut im analysieren von Texten, Sprechen vor Leuten und so weiter...das Ergebnis, das also von allen erwartet wurde, war kein allzu schlechtes (genau wie meine letzte Quartalsnote, ein glattes sehr gut).

Ich ging also in die Prüfung, hatte viele Kenntsnisse zum Text und konnte aus diesem meiner Meinung nach auch einiges rausholen, beantwortete alle Fragen möglichst ausführlich - und erhielt zu meinem Erstaunen ein befriedigend.

Im Gespräch mit dem Lehrer - wenn man dieses so nennen kann, da dieser mir bei jedem meiner Versuche, ihm meine Meinung dazulegen, ins Wort fiel - warf mir dieser vor, die falschen Fakten genannt zu haben. Allerdings handelte es sich um Fakten, die zu Thema und Aufgabenstellung passten und die gestellten Fragen beantworteten. Die Aspekte, die der Lehrer hätte hören wollen, weichen dagegen viel eher von der Thematik ab, wenn man mich fragt - so bestätigten mir auch Mitschüler, Verwandte etc.

Ich bin daher der Meinung, dass die Bewertung meines Lehrers eher subjektiv war und er auf meine ebenfalls korrekten und thematisch passenden Ergebnisse hätte eingehen sollen. Auch sein Verhalten im heutigen Gespräch - auch wenn man ihn sonst als netten, höflichen und vor allem in der Notengebung sehr großzügigen Menschen kennt - empfand ich als sehr unhöflich.

Nun also meine Frage: gibt es eine Möglichkeit, gegen dieses Ergebnis Widerspruch einzulegen ? Ich wäre durchaus auch bereit, die Prüfung zu wiederholen, weniger bin ich es aber dazu, mich mit einem solchen - meiner Meinung nach nicht gerechtfertigten - Ergebnis zufrieden zu geben.

Vielen Dank im vorraus und Gruß

Ronja

...zur Frage

Letter of motivation - kann jemand probelesen?

Hallo, Ich wurde bei einer Organisation für Freiwilligendienste im Ausland angenommen und jetzt muss ich mich bei den einzelnen Einsatzstellen bewerben. Dafür muss ich jeweils ein englisches Motivationsschreiben verfassen. Das erste habe ich jetzt fertig, jedoch habe ich mit damit echt schwergetan. Kann es vielleicht jemand probelesen und Verbesserungsvorschläge geben?

Das würde mir echt helfen und vielen Dank schon einmal im Vorraus. Habt keine Hemmungen so zu kritisieren, wie ihr es für richtig haltet.

Letter of motivation

Dear Ms XXX,

Hereby I apply for a position within your volunteer programm. My name is XXX and I am 18 years old. Currently, I am doing my Abitur, which is similar to the British A-Levels, at the XXX, a compehensive school in XXX, Germany.

After school, I would love to visit Amsterdam on the one hand to improve my personal soft skills, including learning a new language, experiencing a new lifestyle, living an more independant life, and taking reponsebility. One might suppose that there are no cultural differences between Germany and the Netherlands because they are so close, but I think, that I will get to know quite a different culture. On the other hand I want to do something usefull, something not only I will benefit from.

As working at a school contains a lot of work with children, it is very interesting for me and I really want to support your project. I already have some experience in working with children. The village I used to live in organises troughout the year different events for children, for example hiking or forest days and different handicraft activities. I was often involved in these events and helped to look after the children.

The fact that your school association is based on the Waldorf Pedagogy catched my interest in doing my voluntary service at the XXX with finality. In my opinion Waldorf Pedagogy is a really good form of educating children. This is why I want to learn more about it and I would like to experience it. I, for myself, have never been at an school like this but about three years ago I changed to the school I am recently at. That had an big impact on me because it is an school which focuses on the students to evolve their own personality. So I want to become a part of a team which allows children to evolve as the person they are and which benefits their creativity and other skills they are willing to learn.

I am not only good in interacting with children, but also I can do office work. In 2013, I had an 3-Week internship as clerk in public administration which came naturally to me. Additionaly I am always geared up to deal with something. It is no bother for me if I have to sweep the yard or to carry out repairs.

I would be very happy if I could do my volunteer service at the XXX and I think that I am suitable for this place of assignment.

Yours sincerely

...zur Frage

Englisch Vortrag Korrektur (Vortrag)?

1. graduation
  2. job
  3. where to live
  4. travel
  5. family
  6. think which will be chanche
  7. friends future plans/most future plans are

Today i want to talk about future plans, especially my plans for the future Here you can see my structure, i will start with graduations

1. - – as you know this year, we will have our BLF exam and this is an important step in our future - and i think everyone here wants to do an A-Level graduation, and then want to study, - but i only want that A-Level graduation because - after finishing school, i will not study, preferably, i will do a year abroad - i think i want to spend this year in a big city in America to improve my english skills, and learn how to take care of myself 

2. - When i do my year abroad i have to earn money to buy food or to pay bills - to earn money i want to do there something with fashion or i will work in a bar or something like that - maybe i will study after my year abroad, or i will just stay there, i will see - and the reason why America, because ist far away from enought fromm y parents and it´s a interesting country i think

3. - in my future, i want to live in a big city - because you have all there what you need, and it´s maybe more interessting then a tall city or a village - i know it will be expensive -thats why i have to live in a shared flat or alone in a small apartment, -but i think a shared flat is better because it´s cheaper and you also have a better social contact, because you dont live alone 

4.i do like travalling very much, because you can make new experienses, you can broad your horizon and i like it to fly – but it´s expensive and complicated with your job thats why:

• i will look for a job where i have to travel every week or month in a other countrie or city
  •  5. – until now I dont want to have kids or be married, because im too young yet
  • maybe i want some when im over thirty
  • 6. i do now play in a football club for like over 10 years, but i think i have to quit this when i do finish my school, because i will not anymore here, and i do not have the time to play there
    • i will have a other home and i will have other friends, and also i will have a other way to life

7. – i have ask some of my friends, and one of them want to do an A-Level grauduation, then he wants to study, to get a good job before he want to have a famaly in a village.

and most of them want to graduation, study or do a apprenticeship first and keep living with their parents, before getting married and having own kids - that´s maybe the „standart“ way to live a life

Hey :) Könnt ihr mal bitte auf Grammatik und Rechtschreibung prüfen? Und bitte noch ein paar Ergänzungen, damit der Vortrag etwas länger geht. Danke :))

...zur Frage

Ich sollte in Englisch einen Text über mich schreiben. Könnte jemand den Text auf Fehler überprüfen, Ich brauch den für meine mündliche Prüfung?

Oral exam Hello. My name is ... , I am sixteen years old and I was born in ... but now I live in .... Family I have a mother, a father and a little brother. We live together in a big house. My mother’s name is Renate and she is 50 years old, she works in a hospital as a nurse. My father’s name is Gerd, he is 53 years old and works as a Case Manager. I have my own dog, she calls Rica and is a golden retriever (hybrid?). I also have a brother. His name is Piet and he is ten years old.I only have two grandmothers they both live in Emsbüren. My grandfathers are died before ich was born. So I don´t know how they exactly look like. Hobbies\Freetime My hobbies are playing volleyball and tennis in a club, which called Fc 47 Leschede. I also like to go on parties with my friends. Every monday i work with childen as a group leader. I do this together with Nele. And every thursday I pay attention to a child. I like to watch series on my computer. My favorite serie ist gossip girl. And sometimes I help my mother with the household. I have to clean the bathroom or make the wash. Living ... is a small village in Lower Saxony. But it is very nice to live here because you know many peopel so I have many friends. I live here with my family in a big house. Our house have a garden too. In the past we played there very often. I have my own room with a big bed in it. My brothers have an own room too. My school is also in ..., so my school way isn`t very long

...zur Frage

Was möchtest Du wissen?