Könnt ihr mir beim Verbesserung eines E-Textes helfen?

... komplette Frage anzeigen

4 Antworten

I am George and I live (Zeit) in Austria since 2011. I was born in
Germany in 2003 and now I am 13 years old. My brown eyes and black hair
make me likeable. Actually (= eigentlich) I study in (Präposition) Hauptschule 5. (???) Every day I learn a lot for school and I try to find more time to (Präposition) myself.

I am very musically (Grammatik, Wort). I successfully completed (Wort) music school and after that, I learned how to play the guitar. Because of that, I want to be a singer.

My hobbies are playing the guitar and meeting friends. I hate getting
up early and vacuuming my room. Sometimes I also try to cook something,
but this (Wort) is always going wrong.

Das Fettgedruckte muss korrigiert werden. Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

Für das Vokabular und die Rechtschreibung empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z.B. pons.com,

für die Grammatik ego4u.de und englisch-hilfen.de - und Finger weg vom Google Übelsetzer und seinen tr.tteligen Kollegen!

:-) AstridDerPu

Antwort bewerten Vielen Dank für Deine Bewertung

Ich verbessere dir mal ein paar Fehler:

I am George and I have lived in Austria since 2011. I was born in Germany in 2003 and now I am 13 years old. My brown eyes and black hair make me likeable. At the moment,  I am attending "Hauptschule 5". Every day I learn a lot for school, but I am trying to find more time for myself.

I am very musical person. I successfully completed music school and after that I learned how to play the guitar. Because of that, I want to be a singer.

My hobbies are playing the guitar and meeting friends. I hate getting up early and vacuuming my room. Sometimes I also try to cook something, but this always goes wrong somehow.

Denk dran, dass du das "present perfect" verwenden musst, wenn eine Handlung in der Vergangenheit begonnen hat und bis zur Gegenwart heranreicht. Im Deutschen verwenden wir hier das Präsens. Darum wird dieser Fehler auch immer wieder gemacht.

I have lived / I have been living in Austria since 2011. (= Ich lebe seit ....)

I have been living in Austria since... (oder siehe adabei)

I am a musical person

I am George and i live in Austria since 2011. I was born in Germany in 2003 and am 13 years old now. My brown eyes and black hair make me likeable (komischer Satz aber oke grammatikalisch richtig). At the time i go to a Hauptschool. Everyday i study a lot for school and i try to find more free time for myself (wiederspruch). 

I am very musical. I seccussfully completed music school and then i learned how to play the guitar. That´s why i want to be a singer.

My hobbies are playing the guitar and meeting friends. I hate getting up early and vacuuming my room. Sometimes i also try to cook something but it never really works out.

Grammatik ist jetzt richtig aber trozdem sind auch so ein paar Fehler drinnen, habs oben vermerkt.

Viel Glück!

Kommentar von adabei
01.05.2016, 11:06

Die Grammatik ist jetzt auch nicht ganz richtig. (Schau dir die Zeit im ersten Satz an!) Außerdem stimmt der Aspekt nicht immer und ein paar Fehlerchen hast du "hineingebastelt".

1

Was möchtest Du wissen?