Kennt jemand Schöne sprüche auf dänisch?

2 Antworten

Vom Fragesteller als hilfreich ausgezeichnet

Hej finja2000,

"Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst, for da har jeg størst behov for det."

ist ein Beispiel aus nachfolgendem Link.

http://www.udvalgte-ordsprog.dk/ordsprog-om-kaerlighed.htm

"To ensomme sjæle kan blive én lykkelig familie."

und

"Alle nætter er smukke, når du er sammen med den, du elsker."

stammen aus diesem:

http://www.udvalgte-ordsprog.dk/soede-ordsprog.htm

Mit lieben Grüßen von Fyn (DK) und meinem Motto nach Piet Hein:

"Husk at leve, mens du gør det, husk at elske, mens du tør det."

Achim