Kann wer mal über meinen Text schauen, ich glaube da sind ein paar Fehler drin?

... komplette Frage anzeigen

2 Antworten

Everyday*

inventions statt intention *

I will write about*

And the importance of *

I said in the beginning*

(Ich würde eher sagen I also think that mind and science are dangerous without any scruple)

Just remember ABC weapons*

... very important because it gave people electric energy.*

Auch würde ich lieber sagen " but there were as well atomic bombs which killed many people*

Also ich glaube, das waren die auffälligsten Fehler.

Lg
Anaacat :)

Antwort bewerten Vielen Dank für Deine Bewertung
Kommentar von weutwu
11.04.2016, 22:07

Danke!!

0

Ich würde es an manchen Stellen anders schreiben,

„The importance of science in modern society.“
People make new inventions and new discoveries every day. In the following text I will write about the topic science and the importance of science in our modern society. We are all using products of science, big inventions like the car, the internet, the TV or the cellphone and much more, so I think science is important. The mind, and thus the science, is the greatest achievement of the human race. Our mind makes us to the highest race on earth and the mind of the human (hier ohne s weil human auch im Plural gleich bleibt) causes that we survive thousands of years. In the beginning I said that science and mind is important but I also think that mind and science without any scruple is very dangerous. Just remember at ABC weapons. Nuclear power plants were very important in the past because it provided electric energy to the people. But there are the atomic bombs too they killed many people. My answer to the question in the beginning is: Yes; science is important, it was important in the past; it is important in the present and it will be important in the future.

Ein paar Satzbau Ungenauigkeiten aber sonst ganz okay würde ich meinen.

Habe ein paar Wörter ausgetauscht.

Antwort bewerten Vielen Dank für Deine Bewertung
Kommentar von DiePaula
11.04.2016, 22:02

Obwohl ich finde das der erste Satz mit "People make" ein wenig komisch klingt einfach vom klang her. Vielleicht da nochmal was schöneres überlegen...

0
Kommentar von weutwu
11.04.2016, 22:04

Danke!!!

0

Was möchtest Du wissen?