Kann mir jemand Rechtschreibfehler aus diesem Englischtext korrigieren?

... komplette Frage anzeigen

5 Antworten

Dear Ines,

I would like to invite you to my Halloweenparty (RS) on Sunday, the 31
october (RS) at 7.00 p.m at the club house (Ort vor Zeit).

The party takes (Grammatik; Wort) ca. (Wort) 4 hours so it finish (Grammatik) on (Präposition) 11 o'clock. My parents can bring (Wort) you home, so there is no problem.

On (Präposition) my Halloweenparty (RS) (Komma) the guests are some friends from my class (for example you) and my neighbors (= AE; BE = neighbours).

There is very many (Wort; Grammatik) food (Komma) for example a pumpkin soup, Halloween cookies, pizza and sweets. All of it
is going to make my mom. (Satzstellung, Grammatik)

The decoration of the party house is going to be very cool and special. But I don't want it to say (Wort) (Satzstellung), it is a suprise.

We play (Grammatik) also (Position) Halloween games, for example apple bobbing. Very important is that all of the guests must wear a Halloween-costume. So don't forget it!

I hope that you have time to come, tell (Wort) me (Hier fehlt ein Pronomen) decision (Komma) if you can or not (= Denglish)!

See you soon (Komma)

Carmen

Auch die Zeiten solltest du dir nochmal anschauen.

Das Fettgedruckte muss korrigiert werden. Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

Für das Vokabular und die Rechtschreibung empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z.B. pons.com,

für die Grammatik ego4u.de und englisch-hilfen.de - und Finger weg vom Google Übelsetzer und seinen tr.tteligen Kollegen!

:-) AstridDerPu

Antwort bewerten Vielen Dank für Deine Bewertung

Du meinst nicht "Rechtschreibfehler", sondern ALLE Arten von sprachlichen Fehlern. Rechtschreibfehler machst Du nahezu keine.

Hier eine AUSWAHL von notwendigen Korrekturen:

(Hereby) I'm inviting you to my Halloween party  on Sunday, 31 October...

The party will take about four hours, si will finish around 11 p.m.  My parents can take you home...

There is a lot of food, for example.....

My mom is going to make  all of this.  (Wortstellung!!!!!)

Kommentar von Carminefreggers
06.10.2016, 21:28

ich gehe in die 6. Klasse, alles cool :D 

0

He She IT das s muss mit! Dann noch im Englischem gibt es kein ca. Nutze lieber about

Kommentar von serge4ntimp4ct
06.10.2016, 21:20

There will be a lot of food

0

1. Es heißt much food, nicht many

2. Satzbau: I don't want to say it (nicht: it to say, Stichwort subject verb object)

3. We also play... -vor dem konjugierten Verb

4. Den letzten Satz würde ich komplett anders formulieren, z.B. Tell me wether you can come as soon as possible.

5. Aus " the Party takes" wurde ich "the Party lasts" machen

6. "My mom is ging to make all of it" hört sich irgendwie besser an

7. Vergiss das s in der 3. Person Singular nicht

8. "....so it finishes at ... Nicht on

9. Ich würde auch ein oft ergänzen, also 31. of October

Ich hoffe ich konnte helfen:)

Kommentar von adabei
06.10.2016, 21:53

"31 October" ist schon richtig. Das "of" wird nur gesprochen, aber nicht geschrieben (außerdem kein Punkt nach dem Datum).

0

Hallo carmienefreegers,

**Dear Ines, I invite you to my Halloweenparty on Sunday, the 31 october at 7.00 p.m at the club house (ort). The party will go untill 11 o'clock. My parents can bring you home, so you don´t have to worry about that. On my Halloweenparty the guests will be some friends from my class (for example you) and my neighbors. There will be lots of food for example a pumpkin soup, Halloween cookies, pizza and sweets. All of it is going to be made by my mom. The decoration of the party house is going to be very cool and special. But I don't want to ruin the suprise. We will also play Halloween games, for example apple bobbing. It is very important that all of the guests have to wear a Halloween-costume. So don't forget it!

I hope that you have time to come, tell me your decision as soon as possible! See you soon Carmen**

Ich habe das mal nur ganz grob überarbeitet also keine Garantie auf Richtigkeit schon gar nicht mit Rechtschreibung. Grammatik sollte aber soweit schon ganz gut passen.

Freundliche Grüße

Michael

Was möchtest Du wissen?