Kann ich das so sagen? - Englisch, Grammatik

...komplette Frage anzeigen

4 Antworten

Hello,

today we want to (besser: would like to) present you our school. First (Komma) Theresa tells (Zeit) you something about the history of the (Name der Schule). Following this, Diana reports (s.o.) a little bit of (---) general information. Then Lujany explain (s.o.; Grammar) the time system (???) (Hier fehlt etwas.) and show (s.o.; Grammar) you all the subjects at our school (Komma) and after that I tell (s.o.) you our opinion on the (Name der Schule).

Our opinion is that you can do a Lot of hobby activities like table tennis or (Komma) for example (Komma) you can go to the orchestra. The school library is large, has good Books in different languages and you can work there or play games (Tischspiele - Was ist das?) meine ich da, das werde ich später nochmal googeln). The gymnasium and the sports area ARE also large and the gym machines are okay. Last but not least (Komma) we have the classrooms. The classrooms are mostly clean and many of them have new technology.

We hope you liked our presentation of the (Name der Schule)!

Das Fettgedruckte muss korrigiert werden. Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

Für das Vokabular und die Rechtschreibung empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z.B. pons.com,

für die Grammatik ego4u.de und englisch-hilfen.de.

AstridDerPu

Antwort bewerten Vielen Dank für Deine Bewertung
MeineHaustiere 14.05.2015, 20:11

Vielen Dank für die Hilfe. Ich werde mir die von dir empfohlenen Seiten mal ansehen. Lg, Sarah :)

0
AstridDerPu 17.05.2015, 11:34

Schön, dass dir meine Antwort (trotzdem) gefallen hat und danke für das Sternchen!

AstridDerPu

0

Hello, today we want to present you our school. First Theresa WILL TELL you something about the history of the (Name der Schule). AFTER THAT Diana WILL GIVE YOU a bit of general information. Then Lujany WILL explain the time system and show you all the subjects at our school and after that I WILL tell you our opinion on the (Name der Schule). Our opinion is that you can do a lot of activities like PLAY table tennis or for example you can ALSO go to the orchestra. The school library is large, has good Books in different languages and you can work there or play games (Tischspiele meine ich da, das werde ich später nochmal googeln). The gymnasium and the sports area ARE also large and the gym machines are okay. Last but not least we have the classrooms. The classrooms are mostly clean and many of them have new technology. We hope you liked our presentation of the (Name der Schule)! ........... Habs aber nur kurz durchgelesen..

triopasi 14.05.2015, 19:34

Und beiden classrooms fehlt deine Meinung! Du sagst ja, dass du eure OPINION vorstellet, das fehlt etwas.

0

Meine Version:

Good morning/afternoon fellow students (ist förmlicher und weist mehr Vokabular auf),

today we are going to present you some information about our school (die Zukunftsform klingt entschlossener und der Leser erfährt im Groben, worum es geht). 

To start off, our partner Theresa informs you about some important points of the history of the (Name der Schule) (partner ist so ein Signalwort, klingt so, als ob ihr zusammen ein Team seit und genau darum geht es bei Gruppenarbeiten und Gruppenvorträgen). 

After that, our third member Diana will give you a rough overview of general facts. 

Then Lujany will explain the time system and show you all the subjects at our school and last but not least I will give you our opinion on the (Name der Schule).

What we like best is, that you can do a lot of extracurricular activities like table tennis or playing instruments in an orchestra. 

Our school library is huge, possesses entertaining/high-quality books in different languages (bitte, was bedeutet schon gut? Kurze Bücher? Unterhaltsame? Informative?) and offers you the possibility to get your work done.

Besides that, you can play table-top games, which is great fun but also necessary to maintain a balanced life (auch mal beschreibende Sätze benutzen^^). I mean, life isn't always about work. It's vital to have some variety.

Our gymnasium and sports area are also large, however (solche Wörter öfters benutzen, klingt schmackhafter) the gym machines could be better.

To conclude, I'd like to talk about our classrooms. My point of view towards the place, where we stay most of the time, is, that it's generally clean and good equipped with modern technology. 

Hopefully, you've liked our presentation of the (Name der Schule)!

Thank you very much for your attention.

adabei 14.05.2015, 21:46

Hab deine Verbesserung nur kurz überflogen. Ganz zum Schluss ist wir das "good equipped" ins Auge gestochen. Du weißt sicher selber, dass das "well-equipped" heißen muss. ;-)

0

Vielen Dank für die Hilfe. Ich werde mir die Seiten mal ansehen, die du empfohlen hast. Lg, Sarah :)

Was möchtest Du wissen?