Kann einer mir sagen ob das richtig ist?

...komplette Frage anzeigen

2 Antworten

Ein Korrekturvorschlag (vollständiger Text):

The movie Step up 3 is about two dance groups: "The House of Pirates" and "The Samurai". The captain of the "Pirates" is Luke Kacher and he finds Robert Alexander the third alias "Moose". Moose has studied at the New York University with his best friend Camille Gage. The "Pirates" and the "Samurai" are enemies because they both want to win the "Worldjam". This is a dance battle in Now York. Before reaching the finals you must win two dance battles. The Pirates' choreography is stolen and so they have to start again from the beginning. Moose has problems with the training, his studies and Camille. Camille is angry with Moose, because he has no time for her. One day, Natalie comes to the "Pirates". Natalie is a dancer, too, and falls in love with Luke. The "Pirates" win two dance battles and reach the finals where they have to fight the "Samurai". It is a very strong battle, because both groups are good. In the end, the Pirates win the battle and get 250 000 US $. Luke accompanies Natalie to Florida. Moose and Camille fall in love.

Außerdem könnte man an einigen Stellen noch elegantere Formulierungen oder treffendere Wörter wählen. Dass beide Tanzgruppen gut ( "good") sind, ist ja wohl etwas zu allgemein und untertrieben ausgedrückt. Hier könnte man ruhig "fantastic" oder ähnliches sagen.

Über die inhaltliche Richtigkeit habe ich mir keine näheren Gedanken gemacht.

TheMilram 14.03.2012, 17:41

Dankeschön ;)

0

Da sind einige Fehler drin :( Bzw. eig in jedem Satz x( Schickst mir per pn ;) ich kanns korrigieren.

TheMilram 14.03.2012, 17:14

irgendwie kann ich dir keine pn schicken ;o

0

Was möchtest Du wissen?