Ist meine E-Mail richtig?

...komplette Frage anzeigen

7 Antworten

Dear Jeannie,
I found your e-mail really interesting. I'd like to know more about your school day at home. When started your school and finish? Here in Germany (Komma) schools (---) started at 8am to 1.25 pm. We have 6 hours lesson here and you? How long and many lessons have you? What kind of school subjects have you and how many? My school have about 15 subjects (Komma) for example: Math,German,PE,Endlish etc. We write in a year 6 exams in the main compart ment and sometimes we write in the minor tests. (Word Order) Every day we have homework its easy. (Word Order) 

I attend the 9th grade (Hier fehlt etwas.) next year I finish (Zeit) (---) school. How are your grades? When you get the school grade? How do you get the school grades through the Internet? Im lookin (RS) forward to an (Possessive Pronoun) answer.

Das Fettgedruckte muss korrigiert werden. Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

Für das Vokabular und die Rechtschreibung empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z.B. pons.com,

für die Grammatik ego4u.de und englisch-hilfen.de.

:-) AstridDerPu

PS: Du musst dir besonders die englischen Zeiten anschauen und wie man im Englischen Fragen bildet.

In der Frage tauschen das Subjekt und das Prädikat (Verb) den Platz.

- Aussagesatz: He (Subjekt) is (Prädikat) a boy (Objekt).

- Frage: Is (Prädikat) he (Subjekt) a boy (Objekt)?

Bei Vollverben wird in der Frage mit do umschrieben (also wandert do/does vor das Subjekt). Bei Hilfs- und Modalverben nicht!

- He lives in Munich.

- Does he live in Munich?

aber :

- He can dance.

- Can he dance?

- She is German.

- Is she German?

Enthält die Frage ein Fragewort, steht dieses am Anfang (noch vor dem Verb).

- He is in the garden.

- Where is he? kein do/does weil be (am, are, is) ein Hilfsverb ist.

- He lives in Munich.

- Where does he live?

Achtung : Bei Fragen nach dem Subjekt wird nicht mit do umschrieben!

- John goes to school.

- Who goes to school?

3

Hallo Astrid,

wie immer einverstanden, aber was spricht gegen "I found your email interesting"? "to find something interestung" ist doch sowohl im Deutschen als auch im Englischen gebräuchlich.

[So, jetzt muss ich weiter meinen Koffer auspacken. :-))]

0
@adabei

Upps, der Tippfehlerteufel hat sich eingeschlichen: "to find something interesting"

0

Es sind 'ne Menge Fehler drin.

Liebe Jeannie,

Ich fand deine email sehr interessant. Ich wuerde gerne mehr uber deinen Schultag zu Hause erfahren. Wann angefangen deine Schule und fertig? Hier In Deutschland schulen die Schule hat angefangen um 8 am bis 1.25 pm. Wir haben 6 Stunden Schulstunden hier und du? Wie lang und viele Stunden hast du? Welche Art von Schulfaechern haben du und wie viele? Meine Schule haben ungefaehr 15 Faecher, Mathe,Deutsch,Sport, Endlish etc.  Wir schreiben in einem Jahr 6 Pruefungen im Hauptapteil und manchmal schreiben wir in die geringer tests. Jeden Tag haben wir Hausaufgaben es ist einfach. Ich besuche die 9. Klasse neaechstes Jahr mache ich meine Schule fertig. Wie sind deine Noten? Wann bekommst du die Schulklasse? Wie kriegst du die Schulnoten durchs Internet? Ich freue mich auf eine Antwort.

Dear Jeannie,
I found your e-mail really interesting. I'd like to know more about your school day at home. When does your school start and when does it end? In my school, it's from 8am to 1.25 pm. We have 6 hours lesson and you? How long and how many lessons have you? What kind of school subjects do you have and how many? My school has about 15 subjects, for example: Math,German,PE,English etc. We write in a year 6 exams in the main compartment and sometimes we write in the minor tests. We have everyday homework, which is easy. I attend the 9th grade next year after that I'll finish school. How are your grades? When you get the school grade? How do you get the school grades through the Internet? Im looking forward to an answer.

Bei "When you get the school grade? How do you get the school grades through the internet?", verstehe ich nicht, was du wissen willst

Es sind 3 Korrekturen ich weiss nicht mit welche ich die verbessrn soll :/ aber VIELEN DANK😍

0

Also When you get the school grade? Wollte ich Wann bekommst du deine Noten. Und wie bekommst du deine Noten durchs Internet

0

Dear Jeannie,

I found your e-mail really interesting => Your (last ) e-mail was really interesting.

. I'd like to know more about your school day at home. => Could you tell me more about your school days?

When started your school and finish? Here in Germany schools the school started at 8am to 1.25 pm. => My first lesson starts at 8am and i (finally) get to go home at 1.25 pm. Is it the same for you?

We have 6 hours lesson here and you? How long and many lessons have you? What kind of school subjects have you and how many? My school have about 15 subjects for example: Math,German,PE,Endlish etc.=>I've got about 15 subjects like Math or German though thankfully only 6 in a day.

We write in a year 6 exams in the main compartment and sometimes we write in the minor tests. => We have 2 exams per year in our main subjects (Englisch, German, Math) as well as in ..... In other subjects there are tests throughout the year.

Every day we have homework its easy.=> The homework we get to do is pretty easy

I attend the 9th grade next year I finish my school. => 'I will finish school next year' oder 'I attend 9th grade and will finish school next year.'

How are your grades? => passt

When you get the school grade?  => When do you get your school report (ggf gibt es da noch nen besseres Wort)

How do you get the school grades through the Internet? =>(How) Can you access your grades online?

Im lookin forward to an answer. =>I look forward to hearing from you soon.

Nachtrag: Da fehlen noch ein paar satzzeichen

0

Dein Text enthält auch noch sehr viele Fehler.

1

Your e-mail was really interesting(Das andere ist kein gutes Englisch)

How long and many lessons do you have?(So heißt es korrekt)

Beim Satz danach dasselbe.

My school have about 15 subjects,for example:(Komma nie vergessen)

Every day we have some homework and it´s easy.(ohne das and klingt es nicht gut)

I attend the 9th grade next year und danach I finish my school(Versteh ich nicht ganz vom Satzbau)

Im looking forward and hope for an answer.

Der Text war an sich gut aber halt noch Verbesserungswürdig :-)

Danke für deine Hilfe dankee☀️😍

0
@Delila1994

"I found your email really interesting." ist durchaus richtiges und gutes Englisch. Die Verbesserung zu "Your email was really interesting." ist natürlich richtig aber unnötig. Das Buch kann also Englisch. :-))

Ansonsten enthält deine Verbesserung einige gravierende Fehler, z.B:

- Du kannst nicht "how long" und "how many (lessons)" mit dem gleichen Verb im gleichen Satz verbinden: > How long are your lessons and how many (of them) do you have?

- My school have about 15 subjects. (a very basic mistake!) > wenn, dann "has (got) ..." > besser: At my school we are taught about 15 subjects.

- Every day we are given some homework which normally is pretty easy, though.

- I am attending the 9th grade at the moment and next year I will be finishing school. (So war das sicher gemeint.)

- I'm looking forward to your answer. (Der Satz war im Original richtig. Durch das fehlende "to" ergibt dein Satz keinen Sinn. Worauf freut er sich?)

Du siehst, deine "Verbesserung" ist durchaus auch "verbesserungswürdig".

0

Grammatikalisch nicht ganz richtig, aber man wird es verstehen.

Könnest du es verbessern

0

Naja , sind kleinere Sachen. Zum Beispiel der Satz : "Here in Germany schools the school started at..." müsste : " Here in germany, the school starts at .." heissen. Beim Rest schreibst du die Sätze zwar richtig, es würde aber niemand so sprechen...was aber auch nicht schlimm ist.

0

Dear Jeannie!

Your e-mail is really interesting for me. I'd like to know more about your school day in your country. When does your school day start and when is it finished? Here in Germany  the school day is from 8 am to 1.25 pm. We have 6 hours 45 minutes each here and you? How many lessons do you have and how long are they? What  subjects do you have and how often? My school has about 15 subjects. For example: Math, German, PE, English etc. We write 6 exams withinin one year in the main compartment and sometimes we write tests in the minor. Every day we have homework, it´s easy. I attend the 9th grade. Next year I will finish my school. How are your grades? When will you get the school grade? How do you get the school grades through the Internet? I´m looking forward to your answer.

Man hätte es schon verstehen können, waren aber viele Fehler drin. Trotzdem, nur Mut! Schreib weiter!

Im Satz mit dem exams versteh ich den Satz nicht

0
@Delila1994

Das mit dem Compartment würde ich lassen lieber :

"We write 6 exams per year in our main subjects(, so 2 per subject)." In klammern ist optional.

"We get homework every day" Ihr bekommt hausaufgaben auf..

1

Was möchtest Du wissen?