Ich habe diesen Text übersetzt, von deutsch in englisch. Hätte gerne Verbesserungsvorschläge.

3 Antworten

Vom Fragesteller als hilfreich ausgezeichnet

Hallo,

vergiss bitte nicht die Quelle für den deutschen Text anzugeben: http://www.zeit.de/1993/19/sieben-ohne-kurs

Reversed politics on the international stage: Instead of listening to the common instructions in industrial countries for a better economic policy, the delegates of the 3.world and the governors of the central bank told the wealthy states off. Because (kein Satzanfang) the industrial nations failed to implement a well- balanced currency and financial policy and didn`t block structutal growth the current economic is poor, criticized Syrian M.I. on behalf of the 3. world countries. The delegates from the industrial worlds

were hard put to counter the developing countries reprimands that they might be robbed of the fruits of their new economic policies.

Das Fettgedruckte muss korrigiert werden. Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

Für das Vokabular und die Rechtschreibung empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z.B. pons.eu,

für die Grammatik ego4u.de und englisch-hilfen.de.

Statt wortwörtlich zu übersetzen, solltest du es besser in eigene Wort fassen.

:-) AstridDerPu

danke dir von Herzen ;-)

0
@dajannah

Schön, dass dir meine Antwort gefallen hat und danke für das Sternchen!

:-) AstridDerPu

1

The hope for America's economic engine has received a setback. Inverted world on the international stage: instead to listen to the usual teachings from industrialized countries for better economic policy, read the envoys of the 3rd world finance ministers and central bankers of the rich countries, the Levites. Because the developed countries have failed to adopt a balanced monetary and fiscal policies and reduce structural barriers to growth, the global economic outlook is now so bad, the Syrians Mohamed Imady blamed called developing countries. The censure of the developing countries, who feared to be brought the fruits of the new economic policy, the delegates from the developed countries impose little contrary.

es ist ein Syrier, nicht mehrere. Einige Sätze finde ich ganz gut, der Syrier macht die Aussage im Namen der Entwicklungsländer und er gibt nicht den Entwicklungsländern die schuld daran. Ich danke dir trotzdem, finde es aber auch nicht unbedingt besser als meine Übersetzung. Und eine Begründung wäre schön. L.G.Und der Satz oben müsste es nicht heißen instead of listening ..Warum schreibst du Levites groß? Ist kein Ort, kein Eigenname. Danke!

0

Diese Übersetzung ist um keinen Deut besser.

2

SCHRECKLICH - das ist zumindest teilweise Produkt des Google-Trottels.

2

Z.B: Third World (NICHT: 3. world) .... dann Satzstellung: ..... Syrian M.I., criticized... from industrial countries (NICHT: "worlds").... the developing countries' criticsms...

Warum verwendest Du einen DEUTSCHEN Zeitungstext für eine (vermutlich) Aufgabe im Fach Englisch?

weil es die Aufgabe ist, dass ich den deutschen Text übersetze. ;-) Eine Übersetzung aus dem deutschen ins englische.

0
@dajannah

third world ist schon klar, ich habe es hier nur abgekürzt.Punkt 2 hast du vollkommen recht, habe ich mich verschrieben sollte nicht industrial world sondern countries sein. Ich danke dir sehr...dass Du mich darauf hingewiesen hast.

0
@dajannah

Vorsicht: Die Abkürzung "3. World ist nicht zulässig. Wenn schon, dann 3rd World...

1

Das ist die Übersetzung, nachdem Ich es noch einmal bearbeitet und überdacht habe. Topsy-turvy world on international stage Instead of listening to the general recommendations of the industrial countries for improving commercial policy, the delegates from the Third World attacked / hit out at the finance ministers and heads of the central banks of the wealthy states. In the name of the developing countries, Syrian Mohammed Imady criticized that industrial nations have failed to pursue a balanced monetary and financial policy and to reduce structural restraints to growth, which has led to negative global prospects. Delegates from the industrial nations could hardly take issue with the criticisms of the developing countries that were afraid of being deprived of the fruits of their new commercial policies.

0

Englisch Aufsatz über Globalisierung

Ich muss ein Aufsatz in Englisch über Globalisierung schreiben könnte mir jemand feedback geben:

Position on the effect of Globalization on Sustainable Prosperity

The world would be better off, if countries would not be connected and instead function independently. That is what some people are saying about the eventually hindering or promoting effect of globalization on the overall financial well-being of the humans. Some people believe, that first world countries are losing workplace which is now placed in third world countries. Others believe, that the local stores in 3rd world countries cannot sell enough, because of first world corporations. I, however, believe that globalization promotes the financial well being of the people because of additional educational opportunities, medical knowledge sharing and workplace creation in third world countries.

Globalization supports educational opportunities. Canada had in 2013 290,000 students from around the world which is only possible because of globalization. International students can learn how to manage their live and how to handle their own money. Researches from the government-backed Money Advice Service have shown, that its good to let childrens and students handle their own money. Without globalization it would be not possible to stay for one or more years in another country. 

Without globalization the medical knowledge would be developing in every country locally. But because of globalization new medical achievement, research and more cost efficient way of healing can get shared. In 2011 medics without borders teached in Libya how to manage trauma surgery better. Without globalization the medical knowledge state of the world would be way less advanced than it now is.

Globalization also promotes the amount of more advanced Jobs in 3rd world countries.  Big companies out of different categories have their own or others fabrics in those countries and create so a massive amount of workspace. In 2013 Foxconn had 1.232.000 Employees that produced products for  companies like Apple, Dell, HP, Microsoft and many more. Without those big 1st World Countries over one Million People would have no or a worst payed Job.

In conclusion globalization has some disadvantages, but without additional educational opportunities, medical knowledge sharing and the creation of Workspace in 3rd world countries. The Financial well being of the people from the world would be worse than it is now. 

Danke schonmal im vorraus Lorenz

...zur Frage

Welche Möglichkeiten gibt es, dass man in einem Jahr fließend englisch spricht?

Ich möchte effizient Englisch lernen. In der Vergangenheit habe ich mich in der Schule und in der Uni (Sprachkurs) immer in Englisch gequält. Ich bewegte mich immer auf Note 4 oder 3.

Jetzt gegen Ende meines Studiums möchte ich mich für ein Praktikum eines weltweit agierenden Unternehmen bewerben. Die Voraussetzung ist es die englische Sprache sicher zu beherrschen.

Finanzieller Hinsicht ist ein teurer Sprachkurs im Ausland oder Inland nicht möglich. Auslandssemester ist auch nicht mehr möglich.

Vokabeln lerne ich mit einem Computerprogramm, dazu lerne ich noch mit Babbel.

Was kann ich noch machen? Welche Möglichkeiten gibt es, dass man in einem Jahr fließend englisch spricht?

...zur Frage

Kann mir jemand diesen Satz aus dem Englischen übersetzen?

,,So we have formed an organization known as the Organization of Afro American Unity which has the same aim and objective – to fight whoever gets in our way, to bring about the complete independence of people of African descent here in the Western Hemisphere, and first here in the United States, and bring about the freedom of these people by any means necessary.''

...zur Frage

Deutsche Übersetzung zu business Texten

Hallo,

für eine Hausarbeit muss ich verschiedene Texte analysieren. Die Texte sind nur auf Englisch verfügbar und ich muss gestehen ich verstehe nur einen sehr kleinen Teil. Vielleicht hat bzw. kennt jemand eine Seite wo die Texte auf Deutsch zu finden sind. Die Texte sind: "How competitive force shape strategy von Michael E. Porter" "The Globalization of Markets von Theodore Levitt" "Marketing Myopia von Theodore Levitt"

Vielen Dank DaDa

...zur Frage

Business english mail - Kann mir jemand Tipps zur Verbesserung geben?

Hallo :)

Ich schreibe gerade eine E-Mail auf Englisch. Da ich zuvor noch nie eine Buiness Mail geschrieben habe und noch gar nicht auf Englisch möchte ich fragen, ob jemand diesen Text durchlesen und mir Tipps zur Verbesserung geben kann?

Vielen Dank.

Dear 

My name is Tina Muster and I am from Switzerland. I have one of these amazing fruit water bottles. I am contacting you, because I like to buy 70 pink and 50 black fruit water bottles. Is this possible? Can you tell me about the price, the transportation cost, customs and the delivery time? 

I look foreward to hearing from you soon. 

Regrads

Tina Muster

...zur Frage

Was heißt auf englisch "Ausbildung zum Kaufmann für Versicherungen und Finanzen"?

Muss ein Lebenslauf auf englisch schreiben und ich bekomme von google zwei Vorschläge für diese Ausbildung:

1. Traineeship for specilialists in insurance and finance ABER:
  2. Ich weiß, dass das Wort "Ausbildung" eigentlich "apprenticeship" bedeutet.

Was ist hier richtig? Danke :)

...zur Frage

Was möchtest Du wissen?