Hallo Leute kann mir jemand bei den Aufgaben helfen es geht um Modal Verben (must, should, ought to, have to und need to)?

... komplette Frage anzeigen

2 Antworten

Versuch es erst einmal selber. Ein Beispielsatz war ja schon vorgegeben. Wenn du dann deine Lösung hier einstellst, sagt dir bestimmt jemand, ob das richtig ist. (Ob ich dann noch hier sein werde, weiß ich nicht.)

Zwei Beispiele mache ich dir noch:

1. Your friend arrives at your house completely wet because it's been raining. (should)

> You should have taken an umbrella. / You should have brought an umbrella. (Ergibt beides Sinn.)

2. Your friend offered to help you with some work, but then didn't reply to your emails.

> You were supposed to answer to my emails. / You were supposed to help me with my work.

Jetzt bist du dran. :-))

Antwort bewerten Vielen Dank für Deine Bewertung
Kommentar von jasjan
26.05.2016, 14:26

vielen Danke! Bin gerade dabei es zu machen, stelle es dann hier rein :)

1
Kommentar von jasjan
26.05.2016, 16:15

- Bin fertig kannst du mir sagen, ob es so richtig ist?

3. Your friend says something you don't understand or don't like. (supposed)

• What do you supposed to mean?

4. Your friend has heard some gossip about you. (shouldn't)

• You should't belive everything you head. 

5. Your friend didn't ask you to help, and got a bad grade in the test. (ought to)

- You oughn't have told me to help you.

6. Your friend sometimes treats you like a child. (I won't)
- You won't be allowed to treat me like a child.

7.  You cooked a meal for your friend, but she didn't tell you she had already eaten. (could)

- You could tell me that you have been already eaten.

8. Your friend has painted a picture but you have no idea what it is. It looks horrible. (supposed)
- What it were supposed to be?

0

Eigentlich muss ich gleich weg, aber ich versuche, mir deine Sätze schnell noch anzuschauen:

3. Your friend says something you don't understand or don't like. (supposed)

What is that supposed to mean?

4. Your friend has heard some gossip about you. (shouldn't)

You should't believe everything you hear. 

5. Your friend didn't ask you to help, and got a bad grade in the test. (ought to)

- You ought to have asked me to help you.

6. Your friend sometimes treats you like a child. (I won't)

- I won't be treated like a child. (Ansonsten noch: I don't want you to treat me like a child. / allerdings kommt da nicht "won't" vor)

7.  You cooked a meal for your friend, but she didn't tell you she had already eaten. (could)

- You could have told me that you had already eaten.
("that you have been eaten" = dass du gegessen worden bist)

8. Your friend has painted a picture but you have no idea what it is. It looks horrible. (supposed)
- What is that supposed to be?

So, ich hoffe, dass ich nichts übersehen habe.

Good luck!

Antwort bewerten Vielen Dank für Deine Bewertung

Was möchtest Du wissen?