Hallo, ich habe eine Frage zu meinem Comment auf Englisch zum Thema Handys

4 Antworten

Hallo,

nur schnell überfolgen:

Mobile phones are a very important thing in our life. I believe it is very interesting to discuss this topic. Most -- people today have got a mobile phone. In this comment, I want to show you whether or not mobile phones are really useful . Should we get rid of them? First of all, mobile phones are very important today, about 90% of the inhabitants of Germany have got a mobile phone. Many people think they cannot live without them. With a mobile phone you have many options. (Satzstellung) You cannot only phone (--) somebody. There is for instance also an alarm clock, a (phone) directory, a diary (calendar ist immer ein Wandkalender) ,... . Moreover, (Also ist kein Satzanfang) you can send messages to your friends and with most of them you can also take photos (Satzstellung). Of course, this is really good, because without

the mobile phone you will have to carry all of them separately with you (Satzstellung, Stil): a camera, an alarm clock,... . That would be much more difficult (heavier bezieht sich nur auf das Gewicht). But there are not only pros in favour of mobile phones, there are also cons.

Today, a few people depend on them. (???) Many people spend a lot of time with them- too much time. As a consequence they have not got so much time for other things. Secondly, a mobile phone does not work at some places, when there is an area of no reception. If you really depend on it, that will be a catastrophe for you. Another pro is, that you can take your mobile phone with you. That is really important.

In my opinion, we should not get rid of mobile phones, because they are very important in our life. Of course, there are also people who don´t use mobile phones. But I think it everybody has to decide on their own whether or not to use them. I think it is not good to depend on them, but to use them is helpful. In any case, mobile phones are **really useful.

Nicht schön aber selten. Bei dem langen Text fehlt mir dafür aber die Zeit.

Du solltest vielleicht auch mal ein gutes (online) Wörterbuch zu Rate ziehen, z.B. pons.eu, dict.cc, leo.org usw.

:-) AstridDerPu

Vielen Dank für deine Hilfe, viele der Fehler hatte ich in der geänderten Fassung (unten ) auch schon verbessert, aber du warst trotzdem eine große Hilfe. Vielen Dank :)

0

and thay can good live without them.

das ist nicht englisch, sondern denglisch...

Ok, ich danke dir, ich werde es noch mal überarbeiten, tut mir leid.

0
@Aluap

So besser ? :

Mobile phones are a very important thing in our live. I believe it is very interesting to discuss this topic. Most of the people today have got a mobile phone. In this comment, I want to show you whether mobile phones are not really useful. Should we get rid of them?

First of all, mobile phones are very important today, ca. 90% of the inhabitants from Germany have got a mobile phone. Many people can not live without them. At a mobile phone you have got many options. You can not only phone with somebody, like with telephones. There is for instance also an alarm clock, a phone book, a calendar,... . Also you can send messages to your friends and with most of them you can also take photos. Of course, that is really good, because without the mobile phone you will have to carry all of them separately with you: a camera, an alarm clock,... . That will be much heavier. But there are not only pros for mobile phones, there are also cons. Today, a few people depend on them. Many people spend a lot of time with them- too much time. As a consequence they have not got so much time for other things. Secondly, a mobile phone does not work at some places, when there is an area of no reception. If you really depend on it, that will be a catastrophe for you. Another pro is, that you can take your mobile phone with you. That is really important.

To my mind, we should not get rid of mobile phones, because they are very important in our live. Of course, there also exists people who don´t use mobile phones. But I think it is everybody’s own decision to use or do not use them. I think it is not good to depend on them, but to use them is helpful. In any case, mobile phones really are useful.

0
@Aluap

Noch mal überarbeitet:

Mobile phones are a very important thing in our live. I believe it is very interesting to discuss this topic. Most of the people today have got a mobile phone. In this comment, I want to show you whether mobile phones are really useful or not. Should we get rid of them?

First of all, mobile phones are very important today, about 90% of the inhabitants from Germany have got a mobile phone. Many people think they can not live without them. With a mobile phone you have many options. You can not only phone with somebody. There is for instance also an alarm clock, a phone book, a calendar,... . Also you can send messages to your friends and with most of them you can also take photos. Of course, this is really good, because without the mobile phone you will have to carry all of them separately with you: a camera, an alarm clock,... . That would be much heavier. But there are not only pros for mobile phones, there are also cons. Today, a few people depend on them. Many people spend a lot of time with them- too much time. As a consequence they have not got so much time for other things. Secondly, a mobile phone does not work at some places, when there is an area of no reception. If you really depend on it, that will be a catastrophe for you. Another pro is, that you can take your mobile phone with you. That is really important.

To my mind, we should not get rid of mobile phones, because they are very important in our live. Of course, there also exists people who don´t use mobile phones. But I think it is everybody’s own decision to use or do not use them. I think it is not good to depend on them, but to use them is helpful. In any case, mobile phones really are useful.

Findest du es jetzt ok? Noch einen Verbesserungsvorschlag?

0

In this comment, I want to show you whether mobile phones are not really useful.

was soll das heissen?

Das sollte heißen: In diesem Comment möchte ich zeigen, ob Handys wirklich nützlich sind.

0
@Aluap

In this comment, I would like to show you whether mobile phones are a useful feature to society or not.

0

mach erst mal ne rechtschreibprüfung.. da sind sehr viele schreibfehler drinne.. die wirste ja wohl ohne uns korrigieren können.. wird vermutl. eh gleich gelöscht..

wurde zwar nicht gelöscht, aber ja, mache ich!

0
@Aluap

siehe oben ;)

0

Was möchtest Du wissen?