Gedicht mit 4 Versen, nur eine Strophe?

1 Antwort

Nein, ich wüsste nicht, dass so ein Vierzeiler einen bestimmten Namen hat. Haiku sind ja in der Regel dreizeilig oder Limericks fünfzeilig, also ist es ganz einfach ein kurzes Liebesgedicht, wobei die Hebungsstruktur sehr bewusst gesetzt worden zu sein scheint.

Wie würde der Satz in der indirekten Rede klingen?

"The movie has lots of funny characters"

Ich denke so:⬇️
He told us that the movie had lots of funny characters.

Was sagt ihr?

...zur Frage

Wer kennt diesen song aus den 60er/70er Jahren?

Ich kenne nur Textfragmente und bin auf YouTube nicht fündig geworden (da gibts was von temposhark, aber das ist es nicht). Der Refrain geht so: It's better to have loved, loved and lost 3x than never to have loved at all. Strophen beginnen so: Bad luck has taken me around... / Loosing hands have always been my faith...; eine Strophe endet so: ...but when trouble came I always looked it in the face and it's better to have loved...Kann mir jemand sagen, von wem das Lied ist? LG

...zur Frage

Kennt ihr kurze Liebesgedichte?

Hallo :)

Ich würde gerne für meine Deutscharbeit lernen in der wir ein Gedicht analysieren. Wir wissen schon dass es ein kurzes Gedicht wird und ich glaube auch ein Liebesgedicht. Kennt ihr kurze Liebesgedichte , also am besten mit einer Strophe bzw. Nicht so vielen Versen?

Würde mich sehr freuen. Lg, stella

...zur Frage

Gedichtsinterpretation

Hallo , also ich muss eine Analyse zu dem Gedicht Abend von Heinz Zucker schreiben .. So leider ist das Gedicht ziemlich komisch und ich weis nicht welche sprachlichen Mittel ... Versmaß oder Reimschema ist ! Bitte um Hilfe ! Du schönes Schreiten ,abendwindumhüllt ! Die Straßen flammen bunt der Tag ist aus . Die Stadt beginnt ihr Lied :Autos rufen . Omnibusse rasseln . Straßenbahnen läuten .

Das Gedicht Abend von Heinz Zucker aus dem Jahre 1927, thematisiert das Nachtleben in einer Großstadt . Das Gedicht besteht aus 3 Strophen , die erste Strophe besteht aus 4 Versen die 2 und 3 aus jeweils 2 Versen . Von überall ertönt Musik des Seins , Zieht alles in den wilden Takt , Mond und die Sterne tanzen , Die Häuser wiegen sich mit heller Stirn danach . Ich habe keine Sehnsucht mehr nach schönen Dingen .

...zur Frage

Bitte Korrektur (Englischer Text über great Gatsby )?

Hallo, ich muss morgen mündlich ein referat halten und ich weiß mein englisch ist nicht sehr gut. Könnt ihr folgen text inhaltlich verstehen und hab ich irgendwo grammatische Fehler?

To escape from the summer heat, the group takes a suite at the Plaza Hotel. But before they can start drinking Tom tells the others about what he found out about Gatsby and his wealth. Tom finally confronts Gatsby, mocking his use of the phrase "old sport." Tom accuses Gatsby of never having been at Oxford. Gatsby clarifies that he was at Oxford, but only for five months after the end of the war. Gatsby tells Tom that Daisy never loved him. Gatsby waits for Daisy to say her line, but she doesn't, so he tells Tom, "Daisy never loved you."

But she did love him at the same time that she loved Gatsby. She didn’t say I don’t love you. She hesitates.  Gatsby replies that she plans to leave Tom and marry Gatsby. Daisy, however, refuses to confirm that she never loved Tom. Tom regards Daisy's affair with the lower-class Gatsby as one of the harbingers of the decline of civilization. Soon, Tom hisses, there will even be intermarriage between the races. Tom calls Gatsby a "common swindler" and reveals that he has made his fortune in bootlegging. Gatsby has earned his money with criminal deals like alcohol and drugstore. Tom tells Gatsby that Daisy would never leave him for a "bootlegger." As the confrontation draws to a close, Nick realizes that today is his thirtieth birthday. 

Es geht hierbei um das Buch the great Gatsby kapitel 7 den streit zwischen Gatsby und Nick.

Vielen Dank im Vorraus

...zur Frage

Englisch Ed Stafford Former soldier from England?

Hallo zusammen

Ich habe hier einen Text für die English Matura Prüfung. Obwohl ich schon seit längerem dran bin, geht mir einiges nicht in den Kopf.

Ed Stafford, a former soldier form England, 1 (recently/complet) an incredible journey. He is the forst man who 2 (walk) the whole length of the Amazon River from source to sea with just a backpack, crossing from Peru to Brazil via Coumbia.

Early in 2009, Ed 3 (decide) to do the trip to raise money and awareness for different causes, including cancer research and the environment. He 4 (tell) the journey was impossible to complete. He 5(describe) as "crazy", which is understandable, given the dangers and the distance involved.

Ed 6(begin) his journe at the sourche of the River Amazon in Peru, in April 210 and it 7(take) him two years to complete his trip, although before the journey he 8(think) it would only thake him a year. He remembers 9(walk)about 5.5 km an hour per day on average. While Ed 10(hike) along the river, he 11(bite) on countless occasions by different insects (it 12 (estimate) that he (have)50 000 mosquito bites)

Ed 13 (keep) in touch with the outside world through Twitter and als through weekly blogs. If he 14(not have) ths link to the outside world, we 15(never/find) out about the challenges he 16(must) face. After this trip, he now 17(consider) himself happy to have survived this incedible journey. As intended, he 18(tackle) another challenge: next year, he is looking forward 19(swim) around the Amerkcan continent. What a crazy man!

Ich zeige wie ich vorgehe:

1. Schlagwort: recently - abgeschlossen - past - recently completed richtig ist aber had completed (wieso?)
  2. Past - walked - abgeschlossen
  3. decided (abgeschlossen)
  4. is telling weil er es ja gerade erzählt
  5. is describing weil er es ja gerade erzählt richtig ist aber is described (wieso?)
  6. began his ... abgeschlossen
  7. took .. abgeschlossen, nicht indirekt, nicht passiv
  8. thought .. richtig ist had tought (wieso?)
  9. to walk..richtig is walking (wieso?)
  10. has hiked ...richtig was hiking (wieso?)
  11. was been bitten richtig was bitten
  12. estimates, has had richtig ist had
  13. kept
  14. didn't have richtig ist hadn' t had (wieso es ist ja auch abgeschlossen)
  15. had never found richtig ist would never have found (was soll das?)
  16. must richtig ist had to
  17. considers
  18. is tackling richtig ist is going to tackle
  19. to swim richtig ist to swimming (wieso?)

Könnt ihr mir hier helfen, ich sehe nicht durch, danke

lg E.

...zur Frage

Was möchtest Du wissen?