Englischer Brief - Korrektur und Verbesserungsvorschläge

...komplette Frage anzeigen

5 Antworten

28th (---) June, 2013

Dear Mrs. White

I am very glad to visit England and to live with you for three weeks (---).

It is very exciting for me because that is (Zeit)

my (bestimmter Artikel) first time I visit an other country with no one I know.

Maybe you want to (besser: would like to) know something about me. My name is Vanessa and I come from .... in Germany. It is just a small city (besser town). I like to play hier fehlt der bestimmte Artikel guitar and hier fehlt der bestimmte Artikel keyboard and I like to draw and make photos from (falsches Verb und falsche Präposition) different things. But I am sure (---) we get (Zeit) to know each other better in

this three weeks.

My uncle will give you more informations about my traveltime.

I am happy to meet you fluently.

Yours sincerly

Vanessa

Das Fettgedruckte muss korrigiert werden. Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

Für das Vokabular und die Rechtschreibung empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z.B. pons.eu,

für die Grammatik ego4u.de und englisch-hilfen.de.

:-) AstridDerPu

PS: voraus schreibt man übrigens nur mit einem (1) r und in der Wendung im Voraus außerdem auch groß.

Schön, dass dir meine Antwort gefallen hat und danke für das Sternchen!

:-) AstridDerPu

0

"to take photos of" ist die richtige Wendung für Fotos schießen und "information" gibt es nur in Einzahl, das "s" ist fehl am Platze.

Sonst sehr gut :)

Danke, hat mir ebenfalls geholfen :)

0

Ist imho recht gut so.
Zwei Fehler sind mir beim Überfliegen aufgefallen:
another schreibt sich zusammen.
fluently heißt für mich "fließen"oder "flüssig", was willst Du damit sagen? Du kannst flüssig Englisch sprechen, aber jemanden flüssig treffen?

Danke für deine Antwort.

Ja, ich hatte eigentlich vor zu schreiben, dass ich froh bin sie schnell oder bald zu treffen. ich dachte "fluently" wäre das richtige Wort dafür, aber da hab ich mich wohl vertan ^^

0
@emily2001

... "flüssig", was willst Du damit sagen? Du kannst flüssig Englisch sprechen, aber jemanden flüssig treffen?

Du wiederholst, was ich geschrieben habe, warum?

0

Hallo,

du schreibst am besten deine Adresse oben links und die Adresse des Empfängers darunter (natürlich mit etwa Abstand)

Dann rechts, in der Höhe deiner Adresse das Datum, June, the 28th 2013.

Dear Ms. White,

I am very glad to visit England and to be able to stay at your home for three weeks.

I am delighted to go to (Name der Stadt), because it will be the first time I visit a foreign country on my own.

I think you would like to know something about me. My name is Vanessa and I come from... in Germany. It is a small city. I like to play the guitar and the keyboard.

Drawing and taking pictures belong to my hobbies. But I am sure we shall get to know each other much better in the course of my stay at your home.

My uncle shall inform you about the times of my departure and arrival.

Looking forward to meet you soon

Yours sincerely

Vanessa xy

Wow, hört sich wirklich gut an! Ich danke dir!

0
                                               28th of June, 2013

Dear Mrs....... I am very glad to visit England and live with you for three weeks . I To visit another country all by myself is a very exciting experience for me. Maybe you want to know something about me. My name is Vanessa and I come from .... in Germany. It is just a small city. I like to play guitar and keyboard and I like to draw and make photos from different things. (Zeichnest + photographierst du gern verschiedene Dinge ? Oder zeichnest Du gern? Und photographierst du gern verschiedene Dinge.) But I am sure that we get to know each other better in this three weeks.

My uncle will give you more informations about my traveltime. (Er gibt ihr doch die Zeiten ganz sicher, oder? Dann mußt du "going to" nehmen. Und information ohne s. My uncle is going to give you the exact data of my arrival. I am happy to meet you fluently. flluently heißt fließend!!!! I am looking forward to seeing you soon,

Yours sincerly /sincerely

Vanessa

Was möchtest Du wissen?