Englisch Prüfung Mündlich präsentation hilfe!

... komplette Frage anzeigen

3 Antworten

Da sind ziemlich viele Grammatik- und sonstige Fehler drin. Bitte noch mal genau checken. Aber nicht mit dem Google-Übersetzer - der ist bei so was komplett unfähig!

Antwort bewerten Vielen Dank für Deine Bewertung

Lilalaune97 10.06.2014, 18:46

Alleine kontrollieren wenn man es nicht besser weiß ist schwer. Das Google-Übersetzer totaler mist is weiß ich auch. Aber das hilft mir nicht weiter wie ich es verlängern kann /:

0
butz1510 10.06.2014, 19:48
@Lilalaune97

Habe mir dazu mal ein paar Gedanke gemacht (siehe PN), aber Verlängern ist schwierig, denn - seien wir ehrlich - die Erstellung eines Ordners ist ja wohl total öde als Thema. Jeder weiß doch wohl, wie man einen Ordner anlegt und eine Präsentation erstellt.

0

Now I want (besser: would like) to give my Presentation. My Presentation is about a folder (---) we had to make in the subject german in class 10. We could choose what the folder is about. I’ve chosen the topic “All about hardcore”. I’ve taken it because this kind of music is everything to me. It’s a big part of my life and I can’t imagine to live with it. Also (kein Satzanfang) I listen to this music every day and I work a lot with it. Now I want (s.o.) to tell you how I made the folder. First Komma I thought about what I want to put in this folder. So I thought about what I know about and connect with this music and watched in the internet what I can put in too. I even went to concerts and try to get some informations
from the bands or from the people there.

After all (= immerhin) Komma I had 6 main headings. As I had them, I split the headings in
subtopics. For every topic I searched for some informations
in the internet or asked my friends what they know about it. After I had all information in the Right order, I wrote it of on my laptop. For some topics I’ve searched for matching pictures about it. For (Wiederholung) the first paper KommaI searched Hier fehlt etwas. some pictures in the internet and painted them of. As I was finished with my work and (---) happy with it, I printed it out. That’s how I made my folder. At last I want (s.o.) to tell you a little bit what the folder is about. The folder is about Hardcore music. This music comes from punk and go their own way since the 80s. The difference between punk and hardcore is that hardcore acts more agressiv and faster than punk music. Some members of the Hardcore scene are straight edge. It stays on the 3 keystones

neuer Satz that means: don’t drink, don’t smoke and don’t have one night stands. Some of them (wer?) are vegetarian or vegan and they hold to 100% they’re lifestyle on. And (kein Satzanfang) this was my presentation.

Hardcore, Punk

Tipps und Wendungen zu englischen Präsentationen findest du hier:

ego4u.de/de/cram-up/writing/presentation.

Das Fettgedruckte muss korrigiert werden. Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

Für das Vokabular und die Rechtschreibung empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z.B. pons.com,

für die Grammatik ego4u.de und englisch-hilfen.de.

AstridDerPu

Sorry, aber Zeile 11 "I can't imagine to live WITHOUT it" und nicht "With it". Und dann "As I was finished" (Z.35-36) besser "As I was done with my work" passt besser :)! Und am Ende so: "This was the presentation I made. I hope you liked it!" :)

Lilalaune97 10.06.2014, 18:50

oh sry hatte es schon korregiert aber vergessen zu speichern xD Ok danke :)

0

Was möchtest Du wissen?