Englisch: Geschäftsbrief

...komplette Frage anzeigen

5 Antworten

Hallo,

Dear Sirs,

Thank you for your response to my enquiry. We would like to place an order for champion camping lights. We would be grateful if you could send us an offer for the following products: 25x champion 200 solar lights 25x champion 400 solar lights Delivery should be quoted DDP to our Bonn Stores (Lager = warehouse) and we expect the usual trade discount. Please note, the user reference (Handbuch = manual) should be in German. We are sure that your products could be a best-sellers here in Germany. We look forward to hearing from you in the near future.

Yours faithfully,

Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

Tipps und Wendungen zum Schreiben von Geschäftsbriefen findest du auch unter folgendem Link:

http://www.ego4u.de/de/cram-up/writing

Viel Erfolg mit deinem Geschäftsbrief!

:-) AstridDerPu

AstridDerPu 28.12.2010, 11:27

Danke für den Stern! Freut mich, wenn ich helfen konnte.

:-) AstridDerPu

0

Nur dies:

• mir scheint, die "Probebestellung" / "trial order" haben alle vergessen.

• der Produktname sollte wohl Champion (großes "C") sein

• Bonn store (kleines "s", und warum Plural?)

• could be best sellers (ohne Artikel)

Unter Vorbehalt der Fehlbarkeit...

response to my request

you could send us an offer (an nicht a)

The commodity DDDp must be delivered to our storage in Bonn and we expect the common trade discount.

bargain anstatt big seller

mehr fällt mir nicht ein.

Eigentlich gut. Aber hier ein paar Verbesserungen:
Thank you for your response to my enquiry. We would like to place an order for champion camping lights. We would be grateful if you could send us an offer for the following products: 25x champion 200 solar lights 25x champion 400 solar lights. Delivery should be quote DDP to our Bonn Stores and we expect the usual trade discount. Please note, the user reference should be in German. We are sure that your products could be a big seller here in Germany. We look forward to hearing from you in the near future.

Vielen Dank für die Verbesserungen.

Was möchtest Du wissen?