Englisch Cartoon: richtig analysiert?

4 Antworten

also zuerst mal, muss es "man" heißen, wenn du von einem mann sprichst, "men" ist plural. so wie ich es gelernt habe, kommt in den sog. "first sentence" nur woher der cartoon kommt und wer ihn gezeichnet hat. Die Interpretation, sprich das was der cartoon aussagen soll kommt erst nach der beschreibung, mache lehrer sind da echt pingelig. "represents" ist hier der falsche ausdruck, "shows" würde meiner meinung nach besser passen. falls die sprache auch bewertet wird (bei mir waren das immer die hälfte von den punkten) würde ich dir empfehlen, die sätze nicht immer mit "the man" , "the woman" "he" oder "she" zu beginnen, damit wirkt der text sehr abgehackt. versuch mehrere infos in einen satz zu bringen, z.b. "the man, leaning against the wall an drinking some water, wears.... falls nach einer meinung gefragt ist, sollte diese aus mehr als einem satz bestehen, die eigene meinung zu dem im cartoon angesprochenen thema ist normalerweise der hauptteil der aufgabe. ob du wirklich die aussage des cartoons getroffen hast, kann ich nicht sagen, dazu müsste ich ihn sehen. ich hoffe ich konnte ein wenig helfen. frag aber am besten nochmal deinen lehrer, jeder hat da seine eigenen vorstellungen davon.

(---) cartoon "3" on page 48 in the pupilsbook makes me laugh because the cartoon (besser: Personal Pronoun) represents a men who criticize a woman who looks like an asian and of course unlike him.

First of all, the cartoon is devided into three sections. On the first section you can see a men and a woman in a room. The men
leans (Zeit, s.u.) against the wall and drinks (Zeit) some water. Moreover Komma he wears (Zeit) a white T-Shirt, black pants and a red tie. He has big eyes and red hair. The woman on this section wears (Zeit) a red dress. She has black hair also (Position) she holds (Zeit) a paper in her hand and drinks (Zeit) some water.

The man looks lucky and the woman a bit angry. Besides, he says:" I love our culturally diverse country, where were you born? On the second section Komma you can see her (wen?) again. She says:"Same place as my parents." Finally Komma
on the third section of this cartoon, you can see them again in a room. He leans (Zeit) against the wall but she is going away and says :" West Bromley!"

Previously, he prejudices her because he says that he love his culturally diverse country. He wants to say that she is an immigrant as a result that she looks like an asian.

The cartoonist uses well-known clichés of asians. Furthermore, the cartoonist is making fun of the origin from her ´ but she comes from West Bromley like her parents. I think the cartoonist wants to say: "Previously, don't prejudice someone of her appearance!" I would say that the cartoonist makes (Zeit) this cartoon for persons
that prejudice previous without thinking before.

In my opinion Komma the cartoonist shows the problems clearly and warns to prejudice someone of his appearance. When you do this, it can be go wrong and you stand alone on your place.

Die wichtigsten Zeitformen in einer englischen Zeitbeschreibung sind das Present Progressive / Continuous (dynamic verbs: actions); für die Beschreibung, was auf dem Bild geschieht) und das Present Simple (stative verbs: Verben des Sagens; für die Aussage; say, tell, ask, seem usw.)

Das Fettgedruckte muss korrigiert werden. Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

Für das Vokabular und die Rechtschreibung empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z.B. pons.eu,

für die Grammatik ego4u.de und englisch-hilfen.de.

AstridDerPu

Ich denke, dass du den Cartoon nicht richtig verstanden hast, und dann wirkt es komisch, wenn du schreibst, dass du darüber gelacht hättest. ;-)

Die beiden Figuren treffen sich bei einem "water dispenser". Das legt nahe, dass sie in demselben Unternehmen arbeiten oder sich in einer Behörde befinden und eine Trinkpause machen. Der Mann möchte mit einer Frau anbändeln/sie aufreißen, doch sie lässt ihn abblitzen und geht weg.

Wenn der Mann sagt, dass er die kulturelle Vielfalt des Landes mag, dann will er damit ausdrücken, dass er auch sie mag, bzw. nett findet ("unser" Land = Gemeinsamkeit). Es ist ein typischer Anmachspruch. Er möchte ein Gespräch beginnen und fragt nach ihrem Geburtsort. Es hat nichts mit Voreingenommenheit zu tun, wie du schreibst.

Aber sie schaut während des ganzen Dialogs nur auf ein Blatt Papier und sieht ihn nicht an. Am Ende dreht sie ihm den Rücken zu, obwohl sie noch zu ihm spricht. Sie ist einfach gleichgültig (und nicht ärgerlich).

Man erwartet jetzt als Leser (zusammen mit der männlichen Figur), dass sie einen Ländernamen sagt. Aber sie sagt nur "Same place as my parents". Das bedeutet, dass sie mindestens schon in dritter Generation im Land lebt: sie ist dort geboren, ihre Eltern sind beide dort geboren, dann sind eventuell die Großeltern eingewandert. Sie ist, denkt und fühlt sich als Einheimische.

Und am Ende kommt die Pointe: West Bromley. Das ist ein bürgerlicher, ländlicher und zu 88% von Weißen bewohnter Stadtbezirk "Greater Londons" (siehe Wikipedia). Das bedeutet, selbst in so einem Stadtbezirk außerhalb Londons ist es ganz normal, dass dort Menschen mit ursprünglich asiatischem Migrationshintergrund leben. Nichts Besonderes. So normal, dass nicht einmal so ein banaler Anmachspruch genügend Aufmerksamkeit erregen kann, um eine Frau kennenzulernen.

Going Home Summary

Und noch eine Summary: Fehler, Verbesserungsvorschläge?

The short story 'Going home', written by Pete Hamill, an American journalist deals with Vingo,a former prisoner, going home and telling his story. On a bus, six young people, three boys and three girs from New York are going to Florida on holiday. Also a man, a former prisoner called Vingo sits in the same bus on his way home to Brunswick. The young people are thinking about their holiday when they notice that the man never moves and does not say anything at all. The bus stops at a restaurant and everybody gets off exept Vingo. The young people start to wonder about his behavior. When they come back, one of them, a girl, sits beside him, introduces herself and starts a small conversation. She offers him some wine, which Vingo gratefully accepts. After a while the girl goes back to the other, when the man is nearly about to fall asleep. The next morning he goes into the restaurant to the young people. He orders coffee and smokes nervously. When the girl sits with him again in the bus he starts to tell her his story. Vingo has been in prison for the last three and a half years and had been now released. He is going home, to his town called Brunswick. The girl asks him if he is marred, to which he replies that he does not know that. He wrote to his wife that it is okay for him if she does not want to stay with him togehter anymore or if she found a new man, but she never answered. He wrote to her that, if she does not think this way, she should put a yellow handkerchief on the big oak tree in their town, so that he knows that she still wants him back. He also showes the girl and the others pictures of his wife and his three children. When the bus reaches Brunswick all the young people, who got to know his story too, are shouting and screaming, because the oak tree is covered with a lot of yellow handkerchiefs. Vingo is not shouting. He gets up from his seat slowly and stars his way home.

...zur Frage

Stimmen diese Phrasen für die englische Cartoon-Analyse?

Wenn ich schreiben will worüber es in dem Cartoon wirklich geht, kann ich dann schreiben " the cartoon is going in reality about ... " und wenn ich sagen will wie der Cartoonist seine Message rüberbringt kann ich dann schreiben " the cartoonist is bringing his message over while he ... "

Danke im Voraus :)

...zur Frage

Was kommt in den klammern?

1.Jenny (catch) the bus home after work. 2.She (not)ice) that a man (sit) opposite her. 3. When she (get off) the bus, it (rain) and the wind (blow) hard. 4. She (think) she (hear) footsteps, so she (look) behind nervously. 5. somebody ( follow) her. 6. She (begin) to run. 7. Her heart (beat) faster. 8. Just as she (cross) the road,she (see) a man behind her. 9. He (wear) dirty jeans and an old overcoat. 10. He (run) towards her. 11. She ( run) as fast as she could. 12. When she (get) to the door of her house , she (look) in her bag for her keys. Where were they ? .13. Suddenly she (feel) a hand on her arm. 14. Excuse me you (drop) your keys when you (sit ) in the bus .here they are.

...zur Frage

Bedeutung/ Message dieses Cartoons? Bitte helft mir!

Hier der link zu dem Cartoon : http://www.cartoonstock.com/newscartoons/cartoonists/cwl/lowres/cwln243l.jpg es geht um den american drem so viel ist mir auch klar aber was genau sagt der Cartoon aus? Danke im voraus!!

...zur Frage

Englisch Bildbeschreibung Analyse

Hi, hab eine Bildbeschreibung und eine Analyse dazu gemacht. Diesmal habe ich mir besonders viel mühe gegeben so wenig Fehler zu machen wie möglich.

The picture of the text....... deals with multiculture and shows different individuals with different backgrounds.In the middle of the picture I can see of woman with a spoon. On the spoon is written "equal rights". The woman is stirring a pot of humanscfrom different countries. On the pot is wirtten "citizenship". The woman and the pot are colossally large. She wears the flag of the USA. The humand on the pot wre very small. Some of the people look happy and some people look bad. In the left side is a man on the pot, who has a knife on his right hand and a flag on his left hand. He looks angry and screams to the woman. The woman looks like the stature of Liberte. Maybe, she stands for freedom. Furthermore, the woman stands for unity because she is stirring the people in the pot to a community. The spoon, which the womsn holds, stands for equal rights. Moreover, the woman is stirring the pot with the spoon, which means thst the individuals with different cultures and backgrounds are treated equally. This shows that no one is prefered because of work, looking, culture or background. She wears the flag of USA. In addition, it shows that the US does not make differences between the citizens. The woman mixes the citizens, which shows that the US is for multiculture. A lot of people in the pot are happy to be a part of the society, but not all. Some people look very sad about what the woman does. One of them is even very angry about the situation.

...zur Frage

Wie findet ihr den About me Text?

Hello my name is Musterman and I want to tell you something about me. I'm 14 years old. I was born on the tweenty three July 2001. I can speak German, Turkish, French and English. I live with my mum, my aunt and my little brother. My mothers name is Musterfrau. She works as a beautician. My aunts Name is Musterfrau she works as a hairdresser. She has her own hairdressing salon. My little brother is ten years old. He goes to the Thiebaubtschool. He is in grade 4. This is his last year. My family has different hobbies. My little brother loves biking and playing football. My mother loves to read books. My aunt loves listening to music. She loves music. I'm a student at the Schillerschool and I'm in grade 9. My Family and I live in a flat in Ettlingen. The flat has three rooms. I share my room with my little brother. We have one Balcony and we live near a footballpitch. I'm very happy about it because I love to play football. My Hobbies are playing Football and Basketball, go to the gym, an play Computergames. I can play drums and I love to read books abou fantasy and horror. My favorite books are Hunger games, Fear Street and Harry Potter. My favorite Film is Forrest Gump because its a nice film. My favorite author is Joanna K. Rowling, because she writes nice books and never gives up. She always says: poor or rich everybody has a Chance! Joanna was born in Yate. She studied French in the University of Exter. Then she worked as a Teacher in Wales. She doesn't earn much money. Then she had an idea, it was the book Harry Potter. She became famous and is one of the richest Woman worldwide. My favorite Colour is yellow because its a wonderful and luminous colour. I love listen to good music. I like listen to Justin Bieber and Selena G. If i were a millionaire, I would donate my money to poor people. I would travel to them and give them a laugt. I dont have a pet. I would like a dog but my mother says we would not care about him. My favorite food is Pizza. It just tastes good. My dream job is to be a policeman. I like jobs that are rich adventure. ( Rechtschreibung egal = aussprache + grammatik wichtig ) Danke!!

...zur Frage

Was möchtest Du wissen?