Englisch Aufsatz: Motorrad fahren

4 Antworten

In this essay I'll write about my favourite activity which clearly is driving with my motorbike (motor cycle=). I'll present the most important reasons why it is the best (funny finde ich in diesem Zusammenhang falsch) and most exciting thing I can imagine. There are also some points of disagreement which I will present. First of all I have to say, I love motorbikes because they are so nice to look at, their colours, the shape and last but not least the exhaust pipe which looks quite good. This exhaust pipe produces an extraordinary sound which sounds extremly good to me (attracting ist doch eher im Zusammenhang mit anderen Menschen die man anziehend findet). Another reason why riding a motorbike is my favourite activity is that in spring and summer when the plants are green and the sun is shining it is such a good feeling sitting on my motorbike and driving around. Allthough it is quite a dangerous activity, there are many drivers on their way when there is fair weather, because it is so nice. Moreover a motorbike is not just nice to look at and great to drive, it is also such a handy thing. For example I can stay asleep twenty minutes more in the morning, because I do not have to go for the bus (Fahr Rad und tu was für die Umwelt^^). I just can sit on my bike and drive to school (oder wo ist "there") just in time. All in all driving a motorbike is a very gorgeous (passt meiner Meinung nach nicht so, auch eher für Personen gedacht) activity that is a lot of fun but unfortunately it is very dangerous too. Although I suggested that everybody should try it out once if he has the opportunity to do it. Luckily I had no accident yet, but sadly not everyone is so lucky. Do not be afraid, try it out and make you own opinion.

So würd' ich das machen :D

Aber im Schriftlichen würde ich nicht gerade die abgekürzte Form I'll nehmen, das macht man nicht in einem Formalen Text...

0
@Lilly10

? Natürlich kann man I'll genauso gut verwenden wie I will.. es verändert die Bedeutung nicht und es macht auch jeder Amerikaner so. Ich bin mir sicher, dass das kein Punkt abzug geben wird, gab' bis jetzt bei mir auch noch nie-

0
@Vania96

@Varia96:

I'll steht üblicherweise nicht für I will, sondern für I shall.

0

Hallo,

hier meine Änderungen nach einem ersten, flüchtigen Durchlesen:

In this essay I write about my favourite activity which clearly is riding my motorbike. I will not only present the most important reasons why it is the funniest and most exciting thing I can imagine but also some points of disagreement. Was meinst du mit points of disagreement?

First of all, I have to say kein Komma (that) I love motorbikes most because they are so nice to look at, their colours, **their shape(s) and last but not least their exhaust pipe(s) which look quite good. (And ist kein Satzanfang) these exhaust pipes / the latter (= Letztere) produce an extraordinary sound which is extremely attracting to me. Another reason why riding a motorbike is my favourite activity is that in spring and summer**, when the plants are green and the sun is shining,** it is such a good feeling riding my motorbike.

Although it is quite a dangerous activity, there are so many motorcyclist on their way in fair weather kein Komma because it is so nice. Moreover, a motorbike is not just nice to look at and great to ride, it is also such a handy thing. For example, I can sleep twenty minutes longer in the morning kein Komma because I do not have to go to the bus (= zum Bus gehen / to go by bus = mit dem Bus fahren)**.

I just (---) sit on my bike and ride to school just in time. All in all, riding a motorbike is a very gorgeous activity**. It** is a lot of fun but unfortunately it is very dangerous**, too**. Nevertheless, I would suggest that everybody tries it once if they have the opportunity to do so. Luckily, I have not had any* accident yet, but **unfortunately other people have been less lucky. Do not be afraid, try it it and form your own opinion.

• In der Schriftsprache sollten keine Kurzformen (don't usw.) verwendet werden.
  • Anfangs benutzt du zu häufig so.

Für das Vokabular empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z.B. pons.eu, dict.cc oder leo.org.

Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

:-) AstridDerPu

Natürlich weiss ich nicht, ob das Dein "Thema" ist, aber als Biker reizt mich auch besonders die Möglichkeit, sehr schmale Wege zu befahren, die für Autos etwa unpassierbar sind.

Und dann vielleicht noch eines:

Du betonst mehrfach die Gefahren des Bikens, aber vielleicht wäre hier auch ein Hinweis angebracht, dass - zumindest gilt das so in Deutschland - gut 70% der Zusammenstösse von PKW-Fahrern verursacht werden, die Biker schlicht nicht auf der Rechnung haben.

stimmt, an das hab ich so spontan gar nicht gedacht mit den Wegen, danke für den Input! (:

0

Was möchtest Du wissen?