Do oder make?

3 Antworten

Eindeutig "do".  Denn "make" heißt im Prinzip etwas herstellen.  Bei "do" geht es meist um eine Tätigkeit. Allersings gibt es zahlreiche Ausnahmen von der Grundregel.

Aber "in the nature" ist falsch, das ist DeutschlichKwänglisch.

Du meinst anscheinend  "outdoors" oder "in the countryside".

Hallo,

das ist eine sehr interessante Frage, denn gerade wir Deutschen haben oft Probleme mit der Verwendung von do vs. make.

Eindeutige Regeln gibt es dazu nicht, das ist Lernsache und im Zweifel muss man im Wörterbuch nachschlagen.

Grob gesagt wird

make = machen, im Englischen verwendet

- im Sinne von etwas herstellen / etwas konstruieren (mit den Händen)

- für das Ausführen oder Auslösen einer bestimmten Handlung (auch eines Zustandes)

Beispiele:

- Mum makes a cake for my birthday.

- We make bird houses every winter.

- The pupils make a lot of noise in the break.

- She makes me happy.

- This song makes me sad.

do = machen, dagegen wird im Englischen verwendet (Aktivität)

- im Sinne von etwas tun (mit dem Kopf - geistig)

- meistens wenn es um Arbeit geht

- meistens auch für Routinearbeiten im Haushalt

Beispiele:

- They do their homework in the afternoon.

- I often do the shopping in the evenings.

- She did the dishes after lunch.

- The teacher told us to do our exercises.

Übungen dazu findest du auch im Internet, z. B. hier:

http://www.englisch-hilfen.de/words/make_do.htm

Auch das eine Lernsache: feststehende Redewendungen, in denen machen mit take übersetzt wird:

- take a picture / photo = ein Foto machen; fotografieren

- take a nap = ein Schläfchen machen; kurz schlafen

- u.v.m.

make: an attempt, a copy of sth., a deal with sb., a decision, a donation, an effort, an excuse, a film, a fortune, a mistake, a speech, a noise, an offer, a plan, a phone call, a promise, a scene, a reservation

do: business with sb., the cooking, a course, a crossword (puzzle), the dishes, an exercise, sb. a favour (US: favor), (sb.’s) homework, sb. good/sb. harm, housework, the laundry, nothing, right/the right thing, one’s shoes, the shopping, the talking, 100 miles per hour, the washing up

take: sb.’s advice, criticism, credit cards, an exam, first prize, sb. by the hand, sb. home, an obstacle, sb. to hospital, a picture/pictures, a trip, prisoners, a rest, sb. to the station, a shower, a bath, a test, a course, a walk, a nap

mentor grundwissen englisch bis zur 10. Klasse online

AstridDerPu

PS: Vor nature steht kein Artikel. Verwende hier besser z. B. outdoors

dankeschön :)

0

Auslandsjahr machen/ make oder do?

Hey, ich hoffe ihr könnt mir helfen. :) heißt es im englischen to make an exchange year or to do an exchange year ? oder heißt es ganz anders ? also im deutschen ein Auslandsjahr machen

vielen dank schon mal !! :) lg

...zur Frage

Brauche jemanden der gut in Englisch ist, ergibt der Text einen Sinn? Lg?

Do you never lern something about our History in Germany? Stop this f*cking shit and be friendly to all Human on the World because we are all Wonder of the Nature and have the autorization to live in Freedom <3 Danke :)

...zur Frage

Schüleraustausch Brief an Gastfamilie?

Hey,

ich muss einen Brief an meine noch unbekannte zukünftige Gastfamilie schreiben. Über Korrekturlesen und Verbesserungsvorschläge wäre ich sehr dankbar!

Dear host family,

First of all I want to thank you reading my letter in which I try to introduce myself.

Now I want to tell you some important information about me. My name is ... and I’m fifteen years old. I was born on .... I live in a quiet part of Berlin, the capital of Germany. This city has about 3, 7 million inhabitants. I live in a relative small house with a nice little garden together with my Father ....(54), my mother ....(48) and my sister ....(19).

Currently I’m a member of the 10th class at the “....” in Berlin. It’s a catholic school like a high school in Canada. I have the most fun in the subject for politics, because I’m also interested in the topic outside the school. Also I like learning foreign languages and that’s why French and English are also among my favourite subjects. But there is no subject I hate. I do not go to church regularly but only sometimes. But if you go to church, I like to come with you.

I’m very lucky with my class and I think we have a great class spirit. The most of my best friends are in the same class and so we can spend a lot of time together.

I would describe myself as friendly, helpful and especially open- minded. At the beginning I’m sometimes a little bit shy but that changes in the first few days or even hours. Also I would say that I’m rather calm. I love physical education and I like to meet my friends and to undertake something with them. I also do a lot with my family.

As I said at the beginning I live in a very big city. Although it has advantages it also has many disadvantages for me. So I’m very happy that I’ll live in Canada in a little smaller city. I love the mountains and the nature and I am looking forward to discover a completely new place for me.

Rest folgt in Antworten.....

...zur Frage

Welche Serien sind wie Pretty little Liars, the Vampire diaries und The Lying Game?

Hey ich suche so serien wie Pretty little liars ,the vampire diaries ,The secret Circle und The Lying Game <3 , ;P AChso und vielleicht ähnliche serien wie make it or break it fänd ich auch toll ;D

...zur Frage

Songtext von "Little do you know" von Evang?

Hey ihr, ich weiß nicht ob ihr das Lied "Little do you know" von Evang kennt aber ich vermute es ist ein Mix aus zwei Liedern. Das eine Lied ist "Little do you know" von Alex & Sierra aber dann kommt da noch ein zweites Lied dazu und leider finde ich einfach nicht heraus wie das Lied heißen könnte :/ Falls ihr gerade Zeit habt könnt ihr ja mal schauen sucht einfach mal in Spotify "Little do you know" von Evang und hört euch den Teil so ab 37 Sekunden an. Wäre echt mega mega dankbar wenn jemand rausfinden könnte wie der Text von diesem Teil geht! :)

Danke im vorraus! :)

...zur Frage

Do party oder make party?

also hi

nur ne kurze frage

kann ich antstatt make Party (als für Party machen)

auch do Party sagen (für mach Party)?

danke

...zur Frage

Was möchtest Du wissen?