A Dead Men´s Path- Summary

2 Antworten

Hallo,

mein Änderungen:

Chinua Achebe’s story “Dead Men’s Path” is about Michael Obi, a modern and ambitious young man, who is appointed headmaster of the backward Ndume Central School. It is in his interest to modernize the school and to broadcast (falsches Wort) his western view of life. Therefore, supported by his wife Nancy, he wants to turn the schoolyard into a beautiful garden. But this task does not turn out as easy as he thought as all village people walk along a path through the school premises. He finds out that this path is holy to the village people and that it connects the village shrine with the burial place. This is the kind of old-fashioned superstition Michael wants to wipe out, so he closes the path. Even though the Ani -the village priest- explains that this path matters a lot to the village people he refuses to open it up. When a woman from the village dies in childbirth a little later, Michael finds the schoolyard devastated and one of the school buildings destroyed. As chance would have it, this is the very day --- the Supervisor is about to inspect the school. Due to the destroyed premises, Michael receives a bad report and is blamed for causing a “tribal war”.

Auch dein/e LehrerIn surft im Internet!

Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

;-) AstridDerPu

Ist das wirklich "Deine" Zusammenfassung? Gruß, earnest

Ja. Wieso fragst du?

0
@Franzi110893

Weil ich die Zusammenfassung sprachlich so hervorragend fand, daß ich kaum glauben konnte, eine Schülerin habe sie verfaßt - ganz ohne "Anleihen" anderswo.

Nur ein paar Kleinigkeiten müßten verbessert werden (ich teile - ausnahmsweise - nicht Astrids Meinung in einigen Punkten). Ich kenne die Geschichte und finde, Du hast sie auch inhaltlich sehr gut auf den Punkt gebracht.

Wenn Du alles selbst verfaßt hast, dann gratuliere ich Dir zu Deinem exzellenten Englisch - und entschuldige mich in aller Form für meine Zweifel.

Freundliche Grüße, earnest

0

Was möchtest Du wissen?