Frage von Meletecc, 42

Wir wollen einen neuen skate park bauen aber müssen wissen was der Unterschied zwischen Curve und street skate park ist?

Expertenantwort
von sk8terguy, Community-Experte für Skate, Skateboard, skaten, 23

ich mache es mir mal einfach und zitiere aus dem englischen wikipedia:

[...]There are, however, three main categories of skatepark design: bowl, street plaza and flow parks.

Bowl parks are designed to emulate and improve upon the pool skating experience. Skaters in bowl parks can move around the park without taking their feet off the board to push. The curved walls of bowls allow skaters to ride around and across the bowl in addition to the back and forth skating you might see on a traditional half pipe. Bowls and bowl parks come in an endless variety of shapes and sizes but most bowls are between 3' and 12’ deep.

Street plaza parks are the favorite of the vast majority of skaters and they are designed to emulate and improve upon the street skating experience. Obstacles in a street plaza are styled to look like natural street terrain such as stairs, railings, planters and benches. Skaters will push off with their feet to gain momentum in a street plaza. The first public outdoor skate plaza is the Vancouver Skate Plaza, built in 2004 by New Line Skateparks.

Flow parks combine elements of both bowl parks and street plazas. In a well designed flow park a skater can pump around the parks curved walls such as quarter pipes, pump bumps and bowl corners without taking their feet off to push. They can use that speed to hit street obstacles such as stairs, railings and benches.[...]

Kurz sinngemäß auf deutsch:

Es gibt Street-, Bowl-, und Flow-, Parks, letzteren meinst du vermutlich mit "curve"

der unterschied besteht aus den verschiedenen elementen die in dem park verbaut sind. in einem Bowlpark findet man (wie der name sagt) vorallem bowls, aber auch pools, oft große halfpipes und ähnliches. es wird dort also viel vertical geskatet

streetpark: hier gibt es banks, manual pads, curbs, stairs, rails, und eben alles was man so auf der straße auch an obstacels findet

ein flowpark wäre dann die kombination aus beidem... heisst einige ramps, evtl auch eine bowl, aber ebenso street obstacels, idealerweise so dass der ganze park auch pumpbar ist, man also nicht zwingend pushen muss um eine line hinzubekommen.

Kommentar von Tiffney90 ,

Sehr feiner kommentar. Hätte ich nich besser sagen können :)

Lg. Tiffany

Keine passende Antwort gefunden?

Fragen Sie die Community

Weitere Fragen mit Antworten