Frage von Poe8oy, 579

Windows 10: unmöglich Sprachpakete zu installieren, kennt jemand die Lösung?

HI, ich habe eine Frage zu Windows 10. Und zwar gelingt es mir nicht Sprachpakete zu installieren.... Ich bekomme immer die Meldung; Sprachpaket für Französisch - Windows Technical Preview für x64-basierte Systeme - (KB3146014) [fr-FR_LP]... Hoffe Jemand kann mir helfen, schon im Voraus vielen Dank.

Antwort
von mroset, 77

PROBLEM:

When having upgraded to Windows 10 from Win 8.0/8.1, Windows Update method seems to fail, and tries to download the ‘Technical Preview for x86 or x64 based systems - KB 3146014” which CANNOT be used for Win 10 RTM (let alone the 1511 version)

SOLUTION:

-Download the correct (version 1511) one from http://winaero.com/blog/download-mui-language-packs-for-windows-10-build-10586/

-Install new language by starting ‘lpksetup’ in Windows 10 search and select ‘Install display languages’. Refer to the downloaded CAB file and the desired language pack will be installed.

-Change the Display Language in Control Panel/Language/Options/Set as primary language.

-Log out and Log in again.

NOTES:

-Language packs for original Win10 RTM version (July 2015) are different than the ones from 10586 / 1511 version (Nov 2015 update)

-Language packs are different for x86 and x64 versions of Windows.

-Note that the Windows Update method DOES NOT WORK for whatever reason !

Antwort
von mroset, 279

Hallo, ich hatte das gleiche Problem, die Loesung war um den LIP Sprachen update nicht ueber Windows Update sondern ueber 'lpsetup' zu installieren fuer den jeweiligen Version (1511 version benutzt eine andere Version als der Original RTM-Version aus Juli 2015). Schicke mir eine Mail unter mroset3 at hotmail.com, dan schicke ich dich gerne die ausfuehrliche Infos.

Keine passende Antwort gefunden?

Fragen Sie die Community

Weitere Fragen mit Antworten