Frage von Zartbitter168, 23

Wie kann ich meinen Englischvortrag verbessern?

Mein Englischvortrag soll in der Vergangenheit sein und mind. 5 min. gehen. Was kann ich noch verbessern und wenn Fehler darin sind dann könnt ihr die auch erwähnen ;)

Today, I want to give a presentation about the french holidays which was a complex work in french lessons. The complex work was in the 8th grade. My task was to find out the french holidays made a calender for this and give a short presentation. I have chosen this topic, because i had fun and it was interesting. I wanted a good mark and a good presentation. At the beginning I was without a partner, but our frenchteacher had permitted us to give the presentation in pairs. Then I worked with Lisa and it was good idea, because she helped me with things, which I didn't understood and it was very funny.

These are the steps how i did the complex work. First, i took my frenchbook and looked on the pages 24 and 25. There is a calender and here are already a few informations about the holidays. After that I took the rest of the holidays from the internet. I have found much good websites with a lot of informations. Then I started to make the calender. For every months I had chosen one colour, for example yellow for april or green for august and i wrote the french names also in different colours, because I wanted it colourful. But I found that the pages looked empty. So I decided to fill the pages with pictures, which I printed from the internet. Then I put them on the right month. After that I wrote the holidays to every month. Last, I made the short presentation with Lisa. We had to kept a short presentation about the calender. In the internet we searched for more information which we could bring into our presentation. At the beginning I had a few problems with it but with Lisas help it was much easier.

From the complex work I had learned how the french holidays are called. I needed two hours for the calender and three hours for the presentation. The result was the mark 2 and I wanted to reach this.

Expertenantwort
von AstridDerPu, Community-Experte für Englisch, 5

Hallo,

Today, I want to (besser: would like to) give a presentation about the french (RS) holidays (Komma) which was a complex work in (Hier fehlt ein Possessivpronomen) french (RS) lessons. The complex work was (Wort) in (---) 8th grade. My task was to find out the french (s. o.) holidays (Komma) made (Grammatik) a calender (RS) for this (Pronomen) and give a short presentation. I have chosen (Komma) this topic (kein Komma) because i (Komma) had fun and it was interesting. I wanted a good mark and (Hier fehlt ein Verb.) a good presentation. At (Präposition) the beginning (Komma) I was without a partner, but our frenchteacher (RS) had permitted (Verb) us to give the presentation in pairs. Then I worked with Lisa and it was good idea (Komma) because she helped me with things (Stil), (---) I didn't understood and it was very funny.

These are the steps (Komma) i (RS) did (Verb) the complex work. First, (RS) took my frenchbook (RS) and looked on (Präposition) the pages 24 and 25. There is (Grammatik) a calender (RS) and here are (Grammatik) already a few informations (Grammatik) about the holidays. After that (Komma) I took the rest of the holidays from the internet. I have found (Grammatik) much (Grammatik) good websites with a lot of informations (Grammatik). Then I started to make the calender (RS). For every months (Grammatik; Komma) I had chosen (Grammatik) one colour, for example yellow for april (RS) or green for august (RS) and i (RS) wrote the french (RS) names also in different colours (kein Komma) because I wanted it (wen oder was?) colourful. But I found (Ich bevorzuge ein anderes Verb.) that the pages looked empty. So I decided to fill the pages (Wiederholung) with pictures, (which) I printed from the internet. Then I put them on (Präposition) the right month. After that (Komma) I wrote (Verb) the holidays to (Präposition) every month. Last, I made the short presentation with Lisa. We had to kept (Grammatik; Verb) a short presentation about the calender (s. o.). In the internet we searched for more information which we could bring into our presentation. At (s.o.) the beginning (Komma) I had a few problems with it (Komma) but with Lisas (Grammatik) help it was much easier.

From the complex work I had learned (Grammatik) how (Wort) the french (RS) holidays are called. (- (Satzstellung) I needed(Verb) two hours for the calender(s.o.) and three hours for the presentation. The result was the mark 2 and I wanted to reach this(Ausdruck).

Das Fettgedruckte muss korrigiert werden. Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

Für das Vokabular und die Rechtschreibung empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z.B. pons.com,

für die Grammatik ego4u.de und englisch-hilfen.de - und Finger weg vom Google Übelsetzer und seinen tr.tteligen Kollegen!

:-) AstridDerPu

Kommentar von Zartbitter168 ,

Vielen vielen Dank.

Hättest du noch eine Idee was ich mit einbringen könnte außer die Klasse mit einzubringen? :)

Keine passende Antwort gefunden?

Fragen Sie die Community

Weitere Fragen mit Antworten