Frage von theking12121, 27

Wichtig! :( Kurzreferat Amokläufer?

Hey! Ich muss in Englisch ein Referat über ein aktuelles Thema in den USA machen. Ich habe mich für den Amokläufer entschieden,der in einer Mall 5 Menschen erschossen hat...Jedoch komme ich mit allen Infos die ich zu dem Vorfall finden konnte auf gerade mal 2-3 Min (vorgeschrieben 5min). Ich poste hier das was ich bis jetzt hab,vllt habt ihr ja noch vorschläge was ich noch sagen könnte,wäre euch sehr dankbar! - A 20 years old man opened fire at the Cascade Mall in Burlington,on Friday night the 26 septembre - He came in the Mall with three guns of his father and killed four females and a man - A security camera showed the man walking through the mall with a gun in his hands (Bild) - Many storekeepers have locked up themselves in their shops - The fleeing people were taken away in busses - After the police arrived ,4 people were already dead and the gunman was gone - The 434.000 square-foot building got evacuated by the police right after the act - On Saturday, the police officer Mike Hawley spotted the Gunman on the street from a patrol car - Without any complications the man called Arcan Cetin could be arrested - The motive of the act is still not clear,but his ex girlfriend works in that mall,so maybe there is a connection - There were many acts like this in shopping malls in the USA the last time,for example in May there was a man in a shop who wanted to kill people with his knife - The gun law is a big problem in the USA - 2015 33.000 Americans died because of a weapon ,compared to Germany with 54 deaths - Another negative aspect of the gun law is that Teenagers for example can easily steal a gun from their parents ,like a 16 years old Teenage Boy who killed 10 people in his school with the gun of his father - But the Gun law is sometimes also a problem for little kids - For example a 2-year-old boy died Wednesday after he shot himself with a handgun he found in his mother's purse (the gun of his mother was loaded) - In my opinion the gun law in the USA should be stricter and there should be more control who can get a weapon - Thanks for your attention

Antwort
von profilux, 14

* 26 September

*He went into the mall

* four women

* The motive is still unclear

du kannst noch sagen wieviel mehr 33.000 ist als 54

und vllt noch ein bischen kritik am ende

Antwort
von martin0815100, 23

Geht es nur um eine schriftliche Ausarbeitung? Da Du eine Zeitvorgabe angegeben hast scheint es das ja nicht zu sein.

Wenn Du über ein solches Thema referierst, dann bestimmst Du die Zeit doch. Baue halt Bilder ein vom Tatort vom Täter oder was auch immer du alles googlen kannst. Dann einfach ein paar freie Sätze zu den Bildern sagen und das ganze wird interessanter und länger.

Kommentar von RomanAtwood ,

oder von den Opfern

Keine passende Antwort gefunden?

Fragen Sie die Community