Was ist der unterschied zwischen object form und subject form?

2 Antworten

Hallo,

auch im Deutschen unterscheiden wir Subjekt-, Objekt- und Possessiv-

Personalpronomen (Wer?): I - you - he/she/it - we - you - they

Possessivpronomen (Wessen?): my - your - his/her/its - our - your - their (plus Noun)

Objektpronomen (Wem? Wen?) me (mir/mich) - you (dir/dich) - him (ihm/ihn) / her (ihr/sie) / it (ihm/es) - us (uns/uns) - you (euch/euch) - them (ihnen/sie)

Die Grammatik und Übungen dazu findest du auch im Internet, z.B. bei ego4u.de und englisch-hilfen.de.

:-) AstridDerPu

"possessive pronouns" stehen alleine:

It is mine. It is yours. It is his, hers,its. It is ours. It is yours. It is theirs.

"possessive determiners" brauchen ein Objekt:

It is my book. It is your book. It is his, her, its book. It is your book. It is their book.

und was ist mit object und subject?

@80540

"Subjects" sind die "personal pronouns"  - I, you, he she it, we, you, they   - und sind Subjekt eines Satzes.

I have a book. He has a book. He, she, it has a book. We have a book. You have a book. They have a book.

siehe AstridDerPu

@ernststrohmann

vielen vielen dank!!!:) es hat mir sehr geholfen!:)