Frage von Loxux, 54

Warum Ist Die deutsch synchronisierte stimme von oberyn martell ohne Akzent und im Orginal mit ?

Antwort
von oswin2004, 30

Das ist so, weil sich bei Dingen wie Akzent die Schauspieler sich meistens mehr Mühe heben als die Synchronsprecher.

Antwort
von Michipo245, 40

Ich habs im Original noch nicht gehört, aber der Darsteller ist aus Chile. Vielleicht hat er sowieso einen Akzent? 

Kommentar von Loxux ,

Nein , er spricht perfektes Englisch 🤔 aber hab ich mir am Anfang auch gedacht 😅

Kommentar von Michipo245 ,

Hier ist eine Antwort von ihm persönlich. Zu lesen auf reddit.com: 

Thank you VERY much. I think that it was just initially an instinct on my part? I could tell even though I hadn't read the books, I was up to date on the show, when I read the audition sights for the character, and I felt like they were ushering in a very new element with Oberyn Martell, and it seemed like it would be interesting if he sounded different than everyone in King's Landing so that there was a very foreign element. He looks different, he dresses different, and I thought it was important that he sound different. He also behaves differently than the rest of the characters, the way he goes up against some of the most dangerous characters with fearlessness is very unique, so I thought it would be very unique to have his sound fall in line, and be sort of unique from others.

Keine passende Antwort gefunden?

Fragen Sie die Community

Weitere Fragen mit Antworten