Frage von DerTypDerWissen, 46

Referat in Englisch. Was mache ich im Internet?

Hallo meine liebe Community, ich bin auf der suche nach einigen englisch Profis. Ich muss bald ein Refarat halten, über meine tätigkeiten im Internet. Daher habe ich einen Text geschrieben, denn ich auch Vrotragen möchte. Leider mache ich fehler und auch nicht wirklich wenige. Deshalb wollte ich fragen, ob mir jemand drüber schauen könnte und die fehler nennen könnte. Der Text soltle nicht so umfangreich sein, deshalb habe ich ihn auch kanpp geahlten ! :D (Nicht wunder über denn Aufbau des Textes, wir hatten eine kleine Vorlage die ich genutz habe.)

Hello ladies and gentelmans, mein name is xxxx xxxx and today I gonna talk about what I am doing on the internet. The most time I play video games like leuague of legends or I watch some Youtube videos. If I play video games, I never play alone, I always visit my friends to play with me. Sometimes when I am bored I check my emails or I chat with friends. To check my emails it takes arround 10-20 minutes. When I have to find some information for the school I use the internet, it´s pretty helpful! Usually I find all my information that I need but its quiet hard to get all information. Sometimes I have to spend a lot of time to find the right information. The website that I visit most are Wikipedia, Facebook, Youtube, Twitter, Devienar, and some others. I spend arround 2-4 hour online. In the weekends I spend a little bit more time online. No one says to me that I am to much online and I would say as well that I am not to much online. I prefer to use my mobilephone to watch videos on youtube and when I want to play online games I use my Computer. As an example, I was yersterday online and I searched arround 1 hour for my school work and after I finished that I have played for 2 hours an online game and then I have turn down my computer. Well that was what I had to say about my online processes. Thats everything that I do on the internet. Thank you that you listen to my presentation about the topic "What we/you are doing on the internet".

Antwort
von Kalypso2411, 22

Hier mal ne verbesserte Version (ohne Gewähr ^^):

Hello ladies and gentlemen. My name is xxxx xxxx and today I wanna tell you something about what I usually do in the internet. Mostly I play video games like leuague of legends or I watch some Youtube videos. I never play video games alone. I prefer visiting my friends and playing with them. When I'm bored I check my emails or chat with friends. Checking my emails takes about 10-20 minutes. When I have to find some information for school I use the internet, too. It´s pretty helpful! Usually I find all the information I need but sometimes I have to spend a lot of time to find a certain information. The websites that I visit most are Wikipedia, Facebook, Youtube, Twitter and Devienar. I spend about 2-4 hours a day in the internet, at the weekend it's a bit more. [[Der nachfolgende Satz mit der Selbsteinschätzung ist blöd, den lass ich weg.]] I prefer to use my mobilephone for watching videos on youtube, but for playing online games I use my Computer. As an example: Yesterday I used the internet for my homework for about 1 hour, and after that I played an online game for 2 hours. Well, that was my presentation about the topic "What are you/we doing in the internet". Thank you for listening.

Antwort
von matty99, 19

Hallo^^ 

Also fangen wir an:

Zeile 1: ....gentlemen, I am going to talk (gonna ist eher umgangssprachlich)

Zeile 5: Checking my emails takes ...

Zeile 6: ...information for school ...

Zeile 9: websites (aber denke das war eher ein Tippfehler,  oder? Egal xD)

Zeile 11: At the weekend

Zeile 12: (das "to me" ist nicht unbedingt notwenig)   ...that I am online too much (much ohne t, merken^^)

Zeile 14: Yesterday I was online...after that ...im restlichen Satz bin ich mir mit der Grammatik nicht sicher...nur am ende muss es: I had to turn my computer off/down. 

Zeile 15: had heißt müssen, kommt aber besser an wenn man so tut als will man also vielleicht wanted stattdessen ;)

Letzte zeile: thank you for listening to my presentation 

Bin mir bei paar anderen Sätzen nicht sicher aber bevor ich dir was falsches sage, lasse ich es lieber. ^^

Keine passende Antwort gefunden?

Fragen Sie die Community

Weitere Fragen mit Antworten