Paartanz mit modernen Lieder

2 Antworten

wie ich sehe ist die frage schon etwas älter aber vielleicht hilfts ja für die nächste party ;) also zuerst einmal kann ich die seite http://tanzmusik-online.de/ empfehlen, da findet man immer was. und um dir so ein par lieder zu nennen:

Jive: taken by a stranger (lena), schöne neue welt (culcha candela), holiday oder fashion victim (green day), bleed it out (linkin park), sex bomb (tom jones - kann man aber auch gut chachacha zu tanzen), womanizer (britney spears) und wenn du deine gäste etwas ins schwitzen bringen willst jailhouse rock (elvis) oder ganz gemein mambo no 5 (lou bega - ist aber eigentlich eher salsa)

walzer: three times a lady (lionel richie), can you feel the love tonight (elton john), love ain't here anymore (take that), first day of my life (melanie c), try to remember (harry be... irgendwas), if you don't know me by now (simply red)

w.walzer: nothing else matters (metallica), morning has broken (cat stevens); the kill (30 seconds to mars), army dreamers (kate bush), que sera sera (doris day)

discofox: das ist eigentlich fast alles :D nimm die charts oder irgendwelche schlager und sie werden in 90 prozent der fälle discofox sein... trotzdem ein par beispiele: edge of glory (lady gaga), where have you been (rihanna), pur remix, youre my heart youre my soul (modern talking), mr sayobeat (alexandra stan)

foxtrott ist da ähnlich: one more night (maroon 5), this is the life (amy mcdonald), walking on sunshine, stay the night (james blunt), soul sister (train)

rumba: she will be loved (maroon 5), happy ending (mika), stay (hurts), good life (one republic), another day in paradise (phil collins), skyfall (adele)

salsa: mambo no 5!!, mya do you only wanna dance, dance like this (wyclef jean)... da kenne ich leide nicht so viel..

und wo ich schonmal so schön dabei bein und chachacha oder samba ja auch gerne getanzt wird:

chachacah: mercy (duffy), new devide (linkin park), wonderful life (hurts), let's get loud (jlo), more (usher), sway (egal welche version), ghostbusters, i will love you monday (aura dione), the best (tina turner)

samba: ain't it funny (jlo), whenever whereever / loca / hips don't lie (shakira), iko iko, temptation (arash), hey mama (black eyed peas), misery (maroon 5)

Also zum Discofox gibt es sehr viele lieder:

Call Me Maybe, She doesn´t mind (Sean Paul), Dan´t wake me up (Chris Brown), Gangnam Style (Psy) usw.

bei den anderen wird es dann schon schwieriger. Zum Wiener Walzer kannst du die Musik von Fluch der Karibik nehmen. Zur Salsa find ich ganz schön von Aventura Obsesion.