Frage von Sam6785, 16

Korrigieren eines Englischtextes von Prags Geschichte?

Hey :) Ich muss bald einen Vortrag zur Stadt Prag vortragen. Ich bin für die Geschichte Prags zuständig. Jedoch weiß ich nicht, ob mein Text grammatikalisch korrekt ist. Falls du/ihr gut in Englisch ( British Englisch wäre natürlich optimal :)) bist/seid, würde es mich wirklich freuen, wenn du/ihr diesen kontrollieren könntest und wenn möglich mir erklären könntest, warum dies falsch ist. (Habe im Präsens geschrieben, wegen des "Geschichtlichen Präsens". Ist das korrekt? Das ist mein Text:

**Now, I want to tell you about the History of Prague, by telling you about its foundation and development. In the 6th Century AD some Slavs immigrate into Austria-Hungary to the area of Bohemia at that time and settle down there. The official foundation of Prague is 870, by laying the foundation-stone of the castle of Prague. In the 12th Century Prague is the principle establishment of the Czech King Vratislav II. But he is subject to the German ruler and the Roman Empire. In the year 1231 the old town and the little quarter of Prague is built. The 14th Century of Prague is often called “ The Golden Age” , because the country is ruled over King Karl IV between the year 1346 and 1378. He goes down as the most famous Czech King in the history. In this Century the old town hall is built and the first university of Central Europe is founded. In the year 1355 Prague was appointed to the capital of Bohemia. The Hussit Wars destroy Prague during the year 1419 and 1437 as a consequence of a religious conflict between the Hussites and the Catholic Church. Many history goods are destroyed and the castle of Prague decays. 1526 is the beginning of the Power of Habsburg Dynasty and Vienna become the new seat of government. In the year 1575 King Rudolf II is crowned and moves 1583 back to Prague. 1784 The four independent parts of Prague. ( Old Town, New Town, Lower Town and Hradschin) are united by Josef II. In the 18th Century the Industrial Revolution begins and the rail road between Vienna and Prag is built. The population of Prague increases go ahead. Austria-Hungary decays in the year 1918 and Prague will be the capital of Czechoslovakia. During the 2. World War Prague and the rest of the country are reserved by Germany. The uprising and the release of Prague begins at the end of the 2. World War by the Red Army Faction. The Velvet-Revolution in 1989 exits the communism and the democracy are accepted. 1. January 1993 the Czechoslovakia is divided in two in depended states, namely Czech Republic and Slovakia.

Danke schonmal im vorraus :)

Expertenantwort
von AstridDerPu, Community-Experte für Englisch & Grammatik, 6

Now, I want to (besser: would like to) tell (Hier fehlt etwas.) you about the History (RS) of Prague, (---) its foundation and development. In the 6th Century (RS) AD (Komma) some Slavs immigrate into Austria-Hungary to the area of Bohemia at that time and settle down there. The official foundation of Prague is 870 , by laying the foundation-stone of the castle of Prague -
(Formulierung)

In the 12th Century (RS; Komma) Prague is the principle establishment of the Czech King Vratislav II. But he is subject to the German ruler and the Roman Empire.

In the year 1231 (Komma) the old town and the little quarter of Prague is (Subjekt-Verb-Bezug) built. (---) 14th Century (RS) of Prague is often called “The Golden Age” (kein Komma) because the country is ruled over (Wort) King Karl IV between the year (Plural) 1346 and 1378. He goes down as
the most famous Czech King in (---) history. - (Satzstellung)
In this Century (RS; Komma) the old town hall is built and the first university of Central Europe is founded. In (---) year 1355 (Komma) Prague was appointed to the capital of Bohemia. The Hussit Wars destroy Prague during the year (Plural) 1419 and 1437 as a consequence of a religious conflict between the Hussites and the Catholic Church. Many history goods (Ausdruck) are destroyed and the castle of Prague decays. 1526 is the beginning of the Power (RS) of (Hier fehlt ein Artikel.) Habsburg Dynasty and Vienna become (Grammatik) the new seat of government. In (---) 1575 (Komma) King Rudolf II is crowned and moves (Hier fehlt eine Präposition.) 1583 back to Prague (Ort vor Zeit).

(Hier fehlt eine Präposition.) 1784 Komma) the four independent parts of Prague. ( Old Town, New Town, Lower Town and Hradschin) are united by Josef II. In the18th Century (RS; Komma) the Industrial Revolution begins and the rail road (RS) between Vienna and Prag (RS) is built. The population of Prague increases go ahead (Grammatik; Ausdruck).
Austria-Hungary decays in (---) 1918 and Prague will be (Grammatik) the capital of Czechoslovakia. During the 2. (= deutsch) World War (Komma) Prague and the rest of the country are reserved (Wort) by Germany. The uprising and the release (Wort) of Prague begins (Subjekt-Verb-Bezug) at the end of the 2. (s.o.) World War by the Red Army Faction (Ausdruck). The
Velvet-Revolution in 1989 exits (Wort) (Komma oder Konjunktion) (---) communism and (---) democracy are accepted. (Hier fehlt eine Präposition.) 1. (= deutsch) January 1993 (Komma) (---) Czechoslovakia is divided in (Präposition) two in depended (Wort) states, namely (Hier fehlt der bestimmte Artikel.) Czech Republic and Slovakia.

Danke schonmal im

vorraus (RS)

Du solltest durchgängig das Past Tense verwenden.

Das Fettgedruckte muss korrigiert werden. Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

Für das Vokabular und die Rechtschreibung empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z.B. pons.com,

für die Grammatik ego4u.de und englisch-hilfen.de - und Finger weg vom Google Übelsetzer und seinen tr.tteligen Kollegen!

:-) AstridDerPu

Kommentar von Sam6785 ,

Vielen Dank :))

Du bist mir echt eine Hilfe. Habe auch das Pons Wörterbuch teilweise genutzt, aber manchmal gibt es ja mehrere Übersetzungen und man muss das Passende auswählen. Woher kannst du das so gut? ;D  

Keine passende Antwort gefunden?

Fragen Sie die Community

Weitere Fragen mit Antworten