Frage von Frunbe, 65

Könnte jemand bitte meinen Englisch-Text checken?

Dies ist ein Text für meine Mündiche englisch Prüfung (All about me).Ich bin ziemlich schlecht in Englisch und ich würde gerne wissen was ich verbessern könnte.Ich bedanke mich an alle die mir helfen möchten.Bitte beachtet,dass es die Mündliche Prüfung ist deshalb bitte die Rechtschreibfehler nicht beachten.

Good Morgning.

My Name is,Im 15 Years old I live in * and I would like to talk a little bit about myself. is a Village and its 20km away from Lübeck.I live in a big house and my favourite Place in the house is my own Room.

I was born in Lübeck on the 5th of March 2001 I attent class 9 at * School in Lübeck.My favourite Subjects are German and I hate Maths.I like every teacher at my School but my favourite Teacher is Miss Voss.Sometimes we have some problems in the class. We are often very loud so sometimes some Students cant concentrate. We would do a Class tripp for 5 Days but we doesnt do it because our teachers said as that we are too loud so we have to be more quit. So im the oldest one.My hobbies are meeting friends,watching Anime and playing Computer games together with my Friends.Every Year we go to Turkey, my home country. The name of the city,where we live in Turkey,is Izmir.I actually dont know what to do after I graduating from School. My favorite food is pancakes and my favorite drink is just Water. Now I will tell u something about my Familie.I said already that we are a Turkish fAmily so iam only talking turkish with my parents.My Mother is 41 and my dad 40 years old.I also have 2 younger sisters and 1 younger Brother.My sister are 5 and 7 Years old and my Brother is 11.By the way with my sisters and my Brother iam talking german.My Brother and my Sisters were born in Germany. My dad is working hard,so I dont see him often but my Mom is everytime at home.

Antwort
von cafpow, 5

Also du hast hier ja schon viele Korrigier-Vorschläge bekommen deshalb sag ich nur mal ein paar kleinigkeiten und einzelene Fehler die mir aufgefallen sind und die seltsamer Weise noch keiner korrigiert hat. 

• My favourite subject is German and my least favorite subject is Math. ("is" weil du ja nur ein Fach nennst und ich würde "hate" durch "least favorite" ersetzten weil es sich förmlicher anhört.)
  • I like all the teachers at my school [...] (du kannst auch "every" sagen aber ich find nur einfach "all" hört sich besser an aber das ist wirklich nur Geschmackssache.) 
  • Sometimes we have a few problems in class. (Ich würde "some" durch " a few" ersetzten damit es keine wiederholung mit dem some gibt (wegen "sometimes"), hört sich im redefluss einfach besser an. Und das "the" vor "class" kannst du weglassen.)
  • We are often very loud, so that sometimes a few Students cant concentrate. (Da muss ein "that" gesetzt werden nach den "so" und das "a few" nur wieder um die wiederholung zu vermeiden.)
  • We would have done a Class tripp for 5 Days but we didn't done it because our teachers said that we are too loud in class. (Vergangenheitsform (falls ich deine Aussage richtig verstanden habe) und ich würde das "in class" hinzufügen, damit deutlicher wird worüber du sprichst. Den Rest des satztes würde ich um ehrlich zu sein ganz weg lassen weil er überflüssig ist.)
  • Every Year we travel to/make a trip to Turkey, which is my home country. (Ich bin mir ziemlich sicher das man "go" in em context nicht verwenden kann, abgesehen davon hört sich "travel to" etc. auch besser an. Und "which is" würde ich hinzufügen weil es einen besseren Übergang ergibt.
  • I already told you that we are a Turkish family which means I speak only turkish with my parents ( "I said already" hört sich meiner Meinung nach falsch an... (wenn würde ich "already said" sagen) Also würde ich einfach "already told you" sagen. Das mit dem "so" machst du ja anscheinend gerne :'D Aber ein Muttersprachler macht es eigentlich so gut wie nie deshalb würde ich immer "which means" oder so verwenden (kommt natürlich auf den Kontext an)
  • My sisters are 5 and [...] (Mehrzahl)
  • By the way I speak german with my sisters and my Brother. (Wenn du dich auf Sprachen sprechn beziehst sag immer "i speak" und nicht "I talk")

Das sind jetzt nicht alle Fehler sondern nur welche die noch nicht korrigiert wurden oder wo ich noch mal genau aufzeigen wollte was da falsch ist. Ansonsten halt dich an die Korrektur von AstridDerPu. Da sind eigentlich alle Fehler angekreuzt ;) 

LG 

Expertenantwort
von AstridDerPu, Community-Experte für Englisch, 7

Good Morgning (RS).

My Name is

(neuer Satz) Im (RS) 15 Years old (Hier fehlt ein Bindewort.) I live in * and I would like to talk a little bit about myself. 

... is a Village and its (Grammatik) 20km (= kilometres) (---) from Lübeck. I live in a big house and my favourite Place in the house is my own Room.

I was born in Lübeck on the (wird nur gesprochen, nicht geschrieben) 5th of (wird nur gesprochen, nicht geschrieben) March 2001 (neuer Satz)

I attent (R) class 9 at * School in Lübeck.My favourite Subjects are German (Grammatik) and I hate Maths. I like every teacher at my School but my favourite Teacher is Miss Voss. Sometimes we have some problems in (entweder das Possessivpronomen verwenden oder den Artikel weglassen) class. We are often very loud (Komma) so sometimes some Students cant (RS) concentrate. We would (Grammatik) do a Class tripp (RS) for 5 Days (Komma) but we doesnt (Grammatik; RS) do it because our teachers said (---) that we are (Grammatik) too loud (Komma) so we have to be more quit (Wort; RS).

So im (RS) the oldest one (Der Älteste wovon?).My hobbies are meeting friends, watching Anime and playing Computer games together with my Friends. Every Year we go to Turkey, my home country.
The name of the city (kein Komma) where we live in Turkey (kein Komma)is Izmir.

I actually dont (RS) know what to do after (---) graduating from School.

My favorite (= AE; BE = favourite) food is pancakes and my favorite drink is just Water.

Now I will tell u (RS) something about my Familie (RS).I said (Grammatik) already that we are a Turkish fAmily so (anderes Bindewort) iam (RS) only talking turkish (RS) with my parents.

My Mother is 41 and my dad (Hier fehlt ein Verb.) 40 years old. I also have 2 younger sisters and 1 younger Brother. My sister are (Grammatik) 5 and 7 Years old and my Brother is 11.

By the way (Komma) with my sisters and my Brother iam (RS) talking german (RS). - (Satzstellung)

My Brother and my Sisters were born in Germany. My dad is working hard,so I dont see him (Ich würde hier noch "very" einfügen.) often (Komma) but my Mom is everytime (Wort) at home (Word Order).

Bitte achte auf die Kleinschreibung im Englischen. Das habe ich nicht markiert.

Das Fettgedruckte muss korrigiert werden. Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

Für das Vokabular und die Rechtschreibung empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z.B. pons.com,

für die Grammatik ego4u.de und englisch-hilfen.de - und Finger weg vom Google Übelsetzer und seinen tr.tteligen Kollegen!

:-) AstridDerPu

Antwort
von GuteFrageMarius, 26

Du schreibst alle Nomen groß, die müssen klein sein.

Obs noch weiter Fehler gibt keine Ahnung, habe keine Lust alles aufs genauste zu kontrollieren.

Antwort
von Ala34m, 16

Ansicht ganz passabel

hier die korrektur

My Name is Frunbe.Im 15 Years old and I live in * . I would like to talk a little bit about myself. is a Village an 20km away from Lübeck.I live in a big house and my favourite Place in the house is my own Room.

I was born in Lübeck at the  5th of March 2001 I attent class 9 at * School in Lübeck.My favourite Subjects is German.Another big surprise is I hate Maths.I like every teacher at my School but my favourite Teacher is Miss Voss.Sometimes we have some problems in the class. We aren't silence.Thats why some Students can't concentrate. We would do a Class tripp for 5 Days but we don't do it because our teachers said as that we are too loud so we have to be more quite. I'm the oldest one from the kids in my family.My hobbies are meeting friends,watching Anime and playing Computer games together with my Friends.Every Year we go to Turkey, my home country. The name of the city,where we live in Turkey,is Izmir.I actually dont know what to do after finishing the School. My favorite food are pancakes and my favorite drink is Water. Now I will tell u something about my Familie.I said already that we are a Turkish fAmily so iam only talking turkish with my parents.My Mother is 41 and my dad 40 years old.I also have 2 younger sisters and 1 younger Brother.My sister's are 5 and 7 Years old and my Brother is 11.By the way I talk with my sisters and brother german.My Brother and my Sisters were born in Germany. My dad is working hard,so I dont see him often but my Mom is everytime at home.

Kommentar von ChickPea ,

Was genau hast du da jetzt korrigiert? Der Text hat immer noch mindestens 40 Fehler (und das ist nur grob geschaetzt). Also Fehler die da waren und welche die du noch zusaetzlich eingebaut hast ;)

Antwort
von ChickPea, 7

Ersteinmal; wenn sich hier jemand die Muehe macht, deine Fehler zu korrigieren, solltest du genug Anstand haben, dir Muehe zu geben auch auf Rechtschreibfehler zu achten! (Das nur mal so nebenbei)

Daher habe ich deinen Text auch nicht korrigiert (warum soll ich mir Muehe geben, wenn du dir keine gibst), aber ich habe die besten stellen zurueck uebersetzt; vielleicht findest du deine Fehler ja selber;

My favourite Subjects are German and I hate Maths.

Meine Liebblingsfaecher sind Deutsch und ich hasse Mathe.

We would do a Class tripp for 5 Days but we doesnt do it because our teachers said as that we are too loud so we have to be more quit.

Wir wuerden eine Klassenfahrt fuer 5 Tage machen aber wir tun nicht machen es weil unsere Lehrer sagen wir sind zu laut und so muessen wir mehr aufhoeren.

So im the oldest one.

Also bin ich der aelteste

My hobbies are meeting friends, .....

Meine Hobby's sind Freunde kennenlernen, ......

My sister are 5 and 7 Years old ....

Meine Schwester ist 5 und 7 Jahre alt ....

So, das war das wesentliche. Da du dich einen @#$ fuer Rechtschreibung interessierst, hab ich das mal aussen vor gelassen.

Antwort
von shikotsumyaku, 20

Mir ist folgendes aufgefallen:

We wanted to do a class trip for 5 days, but we didn't go because out teachers said we were too loud and that we need to be quieter.

I actually don't no what to do after I graduate from school.

My favorite drink is plain water (ohne das just)

I already said that we are a turkish family so I only talk turkish to my parents.

Dafür dass du sagst du kannst nicht so gut englisch finde ich das ziemlich gut. Ich wünsche dir ganz viel Glück und Erfolg bei deiner Prüfung! Liebe Grüße (es können auch noch Fehler da sein, die ich nicht gesehen habe)

Kommentar von shikotsumyaku ,

*our teachers said

Keine passende Antwort gefunden?

Fragen Sie die Community

Weitere Fragen mit Antworten