Frage von jessi5981, 44

Kann jemand für mich den folgenden englisch Text kürzen?

History

BTS, also known as Bangtan Boys, is a seven-member South Korean boy band formed by Big Hit Entertainment. Their Korean name Bangtan Sonyeondan is a combination of "bulletproof" and "boy scouts". They mostly sing in Korean but they also sing in Japanese.

The original line-up for Bangtan went through several changes before the final group of members where accepted in 2012. Half a year before debut, the members began promoting their name and creating a relationship with fans through Twitter, video blogs and by releasing various song covers via YouTube or SoundCloud.

They debuted on June 13th 2013, with the song "No More Dream" for which they won several "New Artist of the Year" awards. The Most Beautiful Moment in Life, Part 2 also charted at number one on the Billboard World Album Charts and stayed there for multiple weeks. This made BTS the first K-Pop act to reach that feat.

Their album Wings also debuted at number 26 on the Billboard 200. It is the highest chart rank for a K-Pop album ever. BTS also are the first K-Pop act that made it three times into the charts.

BTS are known for their large international fan base and social media presence. In October 2016, Billboard placed BTS as number one on their Social 50 chart. This made them the first Korean group to top the chart.

Artistry and musical influences

In the beginning their image was rather "bad boy" whereas today they try to create a more youthful image. They use a lot of hip hop, R&B and rap elements and sing honestly about topics they deem important. All members participate in the musical and lyrical composition of their songs and have thus an active role in producing their music.

Through their many releases, BTS has approached school bullying, the pursuit of happiness and rejecting society's ideals in their lyrics. BTS sings about mental health in their current hit single "Blood, Sweat & Tears", which is an uncommon topic to sing about in South Korea since most artists often choose "light and easy" topics, like parties and love.

Ich bin sehr schlecht im kürzen und bräuchte das für eine ausländische Freundin. Da ihr englisch nicht so gut ist, aber auch nicht schlecht, wollte ich das ihr kürzer und einfacher machen, aber wie gesagt...ich kann das leider null...

Wäre echt toll von euch, wenn mir jemand das kürzen könnte. Unwichtiges kann auch raus.

Expertenantwort
von AstridDerPu, Community-Experte für Englisch & Fremdsprache, 9

Es gibt Menschen, die haben schon für weniger Amt und Würden verloren.

Ist der Wikipedia-Beitrag nicht auch in der Muttersprache deiner Freundin vorhanden?

Ein "Kürzung" des Textes ergibt sich ja schon allein daraus, dass deine Freundin nicht alles verstehen wird.

Sicherlich kannst du das Wichtigste über BTS selbst verständlich auf Englisch rüberbringen.

Für das Vokabular empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z. B. pons.com, für die Grammatik ego4u.de und englisch-hilfen.de und Finger weg vom Google Übelsetzer und seinen tr.tteligen Kollegen!

AstridDerPu

Antwort
von BenjB, 25

Nein, ich werde hier keinen halb Wikipedia Text kürzen!

Wenn du es nötig hast, mache es wenigstens selber!

Vielleicht helfen dir andere!

Expertenantwort
von earnest, Community-Experte für Englisch, 16

Die Freundin wird sich sicher nicht an einem längeren Text stören.

Nur mal so zur Information: Hier gibt es immer wieder User, die sich (zum Beispiel) Wiki-Texte "umschreiben" lassen, um sie anschließend als ihre eigenen auszugeben.

Du findest aber sicher einfachere Texte über BTS im Netz. 

Gruß, earnest

Kommentar von jessi5981 ,

Hm...oke.

Nein, leider nicht. Außer auf Chinesisch oder Koreanisch oder so.

Kommentar von earnest ,

Keine passende Antwort gefunden?

Fragen Sie die Community