Frage von azallee, 27

Englisch: Ist meine Formulierung korrekt oder habt ihr bessere Ideen für mich?

Hi, ich muss für eine Englischarbeit üben. Hier mein Aufsatztext zum Thema Pro and Cons

In many countries pupils wear school uniforms and we should establish them in Germany, too. I think that school uniforms can look boring and they are often uncool. There wouldn´t be any distinction about personality. (Herausstellen der Persönlichkeit/Individualität). On the other hand, school uniforms can give you a sense of belonging (Zusammengehörigkeitsgefühl). You do not need to select clothes in the morning and that saves time. In addition, all pupils look the same the poor and the rich. There is no distinction. In my opinion school uniforms can strenghten the sense of belonging and that´s why they should be established.

Expertenantwort
von AstridDerPu, Community-Experte für Englisch, 19

In many countries (Komma) pupils wear school uniforms and we should establish (besser: introduce) them in Germany (Vor dem nachgestellten too schreibt man heute i. d. R. kein Komma mehr-) too. I think that (optional) school uniforms can look boring and they are often uncool. There wouldn´t be any distinction about (Präposition) personality. (Herausstellen der Persönlichkeit/Individualität). On the other hand, school uniforms can give you a sense of belonging (Zusammengehörigkeitsgefühl). You do not need to select (Wort) clothes in the morning and that saves time. In addition, all pupils look the same (Komma) the poor and the rich.

There is no distinction(Wort) In my opinion (Komma) school uniforms can strenghten the sense of belonging and that´s why they should be established (s.o.). Wiederholung

Das Fettgedruckte muss korrigiert werden. Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

Für das Vokabular und die Rechtschreibung empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z.B. pons.com,

für die Grammatik ego4u.de und englisch-hilfen.de.

:-) AstridDerPu

Antwort
von Hakunamatata00, 8

ich würde am Anfang dieses "and we should establish them in Germany, too." weg machen, denn die eigene Meinung kommt immer in den Schluss. Also der erste Satz dann: Pupils in many countries wear school uniforms. Should we establish them in Germany too?

Dann einen Absatz lassen und den Rest schreiben wie du ihn da so hast:)

Keine passende Antwort gefunden?

Fragen Sie die Community